ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۲۰ به تلفن های هوشمند کمک می کند تا بیاندیشند

کوالکام چندین سال پیش چشم اندازی از تلفن های هوشمندی را مطرح کرد که قادر به یادگیری بودند و حالا به نظر می رسد رفته رفته در حال بدل کردن این چشم انداز به واقعیت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۷

کوالکام چندین سال پیش چشم اندازی از تلفن های هوشمندی را مطرح کرد که قادر به یادگیری بودند و حالا به نظر می رسد رفته رفته در حال بدل کردن این چشم انداز به واقعیت است.

این طراح چیپ، امروز جزئیاتی از پرچمدار بعدیش یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ را رونمایی کرد و محصول یاد شده اولین چیپستی است که می تواند بر اساس پلتفرم کامپیوتری Zeroth cognitive عمل نماید.

"Cognitive computing" یا "پردازش های کامپیوتری بر مبنای شناخت" کلاس جدیدی از حل مسائل توسط رایانه محسوب می شود که در آن موقعیت ها و شرایط پیچیده با به دست آوردن مکرر داده های مرتبط بررسی شده و سیستم تلاش می کند بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد.

به زبان ساده چیپ جدید کوالکام موبایل شما را قادر خواهد ساخت تا در درباره تان نکات و مسائل مختلفی را یاد گرفته و سپس بر اساس همین آموزش ها به صورت خودکار در مورد کارهایی که لازم است انجام دهد تصمیم گیری کرده و آنها را اجرایی نمایید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با چنین شیوه ی پردازشی شاهد اپلیکیشن های تصاویری خواهید بود که می توانند همه ی احساسات موجود در یک عکس را تشخیص و آن را بر همین مبنا دسته بندی نمایند، ابزارهایی پدید خواهند آمد که این توانایی را خواهند داشت حتی ویروس های ناشناخته را شناسایی و با آنها مقابله کنند و البته نسل آتی رابط های کاربری نیز بیشتر به حرکات سر و دستورات صوتی وابسته خواهند گشت تا لمس از طریق انگشتان.

اما موارد ذکر شده شامل همه ی جاه طلبی های کوالکام نمی گردد، چیپ جدید آنها به موبایل کاربر این فرصت را می دهد تا از سنسورهای همیشه فعال تعبیه شده بر روی خود برای جمع آوری اطلاعات محیط پیرامون او استفاده کرده و تصمیم بگیرد وی در هر زمان به چه موارد و کمک هایی نیاز دارد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما گفته شده این چیپست از معماری ۶۴ بیتی جدیدی با عنوان Kryo بهره می گیرد و پروسه ی تولید آن بسیار به صرفه تر از محصولات پیشین شده است.

حال معمای بزرگ شاید این باشد که چه هنگامی دست شما به این چیپست خواهد رسید؟ کوالکام قصد ندارد نمونه های اولیه آن را تا پیش از نیمه ی دوم سال جاری در اختیار شرکت های تولید کننده بگذارد و پس از دریافت این نمونه ها نیز کمپانی های یاد شده به زمان برای بررسی آن نیاز دارند و البته مشخص نیست چقدر طول می کشد تا ابزارهای خود را بر اساس توانایی های پردازشی تازه آن طراحی نمایند و یا حتی تا چه حد سعی کنند از این قابلیت ها استفاده نمایند.

لذا نباید به آینده ای نزدیک برای عرضه ی محصولات مبتنی بر اسنپدراگون ۸۲۰ امیدوار بود و حتی پس از معرفی کامل آن نیز برای محقق شدن موضوع یاد گشته بازهم به وقت بیشتری نیاز است.

کوالکام امروز یک سنسور اثر انگشت را هم معرفی کرد که خبر آن را نیز می توانید در دیجیاتو مطالعه نمایید.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • روان پریش
    روان پریش | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    فقط میشه گفت عـــجـــــــب!!

  • TROOL
    TROOL | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    ما هم میاندیشیم اون که دستگاهه

  • behrooz_sayyar
    behrooz_sayyar | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    البته خیلی قبل تر از این مایکروسافت این پروژه رو در دست داشت....
    الکی مثلا من تعصب کورم کرده :دی

  • salar_Sard
    salar_Sard | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    ماداریم به کجا میریم؟؟؟
    اون ازپروژه cysc ،این ازکوالکام.
    فرداهم احتمالاً تویوتا یه ماشینی معرفی میکنه که میگه خود ماشین هرجایی روکه دوست داشت میره،تادلش واشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی