ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند و تبلت امنیتی جدید بلک فون رونمایی شدند

شرکت Silent Circle که پروژه ساخت تلفن امنیت محور BlackPhone را در کارنامه خود دارد، دو گجت جدید را در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی کرد. نخستین تلفن هوشمند بلک فون سال گذشته میلادی و برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۶

شرکت Silent Circle که پروژه ساخت تلفن امنیت محور BlackPhone را در کارنامه خود دارد، دو گجت جدید را در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی کرد.

نخستین تلفن هوشمند بلک فون سال گذشته میلادی و برای کارفرمایانی ارائه گردید که مرتبا دچار سوء ظن نسبت به کارکنانشان می شدند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ارائه این محصول در واقع پاسخی بود به فاش سازی حجم بالایی از داده های محرمانه از شرکت ها و همچنین دستگاه هایی که برای این منظور ساخته می شدند.

مدل سال گذشته بلک فون توسط شرکت اسپانیایی Geeksphone ساخته شد اما از آن زمان به بعد Silent Circle تلاش کرد که کنترل برند خود را در دست بگیرد و این نخستین محصولی است که حاصل کار خودش است.

قابلیت های Blackphone 2 در حوزه حریم خصوصی مانند نسخه سال قبلش است با این همه به خاطر بهره مندی از یک چیپست هشت هسته ای، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، باتری بزرگ تر و نمایشگر 5.5 اینچی 1080p تا حدودی از آن بهتر است.

محصول دیگری که پیشتر موسس این شرکت هم اشاره ای کوچک به آن داشت Blackphone+ نام دارد که در واقع تبلتی با تمرکز روی حوزه امنیت است و تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می شود.

تا کنون مشخصات دقیقی از این محصول معرفی نشده و معلوم نیست که با چه قیمتی به فروش خواهد رفت اما آنطور که شرکت سازنده اعلام کرده، هر دوی آنها در نیمه دوم سال وارد بازار می شوند.

blackphonetop_wm630

Blackphone 2 از نظر کیفیت ساخت، پیشرفتی قابل توجه نسبت به نسخه اولیه اش را به تصویر می کشد، وزن کمی دارد و کاملا با دوام به نظر می آید.

متأسفانه امکان کار کردن با این تلفن هوشمند امنیتی تاکنون برای خبرنگاران حاضر در محل برگزاری کنگره جهانی موبایل فراهم نبوده و تنها می دانیم که نمایشگر آن نسبت به نسخه قبلی اش به مراتب بهتر شده و سرعتش هم بهبود قابل توجهی پیدا کرده.

شرکت سازنده بلک فون اعلام کرده که محصولش همراه با سیستم عامل مبتنی بر اندروید PrivatOS ارائه می گردد و مجموعه ای از اپلیکیشن ها را نیز برای آن در نظر گرفته.

Silent Circle اظهار داشته که ساخت این محصول گامی دیگر است که در راستای رشد آن برداشته شده و جزئیات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد این موبایل مطرح نکرده.

با این همه، آنطور که مدیران شرکت یاد شده اعلام کردند، سرویس تازه ای به نام سایلنت برای بلک فون امنیتی ارائه گردیده که امکان برقراری تماس یا ارسال پیام های متنیرا به صورت رمزگذاری شده فراهم می کند و برای انجام کنفرانس های کاری امنیتی نیز مودی به نام Silent Circle برای آن در نظر گرفته شده.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • H
    H | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    سالها هست که بلکبری این موضوع رو به بهترین شکل محقق کرده

  • TROOL
    TROOL | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    فک نکنم موفق بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی