ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند M4 Aqua از سونی رونمایی شد

به جرات می توان تلفن هوشمند Xperia Z3 را سردمدار سری اسمارت فون های سونی خواند و باید بگوییم که این گجت برای مدت 6 ماه در همین جایگاه قرار داشت و رقیب تازه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۰

به جرات می توان تلفن هوشمند Xperia Z3 را سردمدار سری اسمارت فون های سونی خواند و باید بگوییم که این گجت برای مدت 6 ماه در همین جایگاه قرار داشت و رقیب تازه ای از سوی کمپانی سازنده اش برای آن پیدا نشد.

امروز انتظار می رفت که شرکت مذکور مدل جایگزین این موبایل را با نام Z4 معرفی نماید، با این همه، چشم بادامی های ژاپنی، تصمیم گرفتند که بخت خود را در بازار تلفن های اقتصادی و میان رده بیازمایند و در همین راستا نیز اسمارت فون Xperia M4 Aqua را معرفی نمودند.

این تلفن هوشمند از آبنبات چوبی اندروید بهره می برد و نمایشگری 5 اینچی دارد و مجموعا ظاهر و حسی شبیه به Z3 را در ذهن تداعی می کند که این مسأله هم به هیچ وجه جای شگفتی ندارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بداقبالی های اخیری که بخش موبایل سونی این اواخر با آن دست و پنجه نرم کرده، این شرکت را بر آن داشت تا امکانات و زیبایی های تلفن پرچمدار خود را با رنج قیمتی پایین تر عرضه نماید و از این طریق بار دیگر شانسش را برای باقی ماندن در این حوزه بیازماید.

موبایل M4 از لحاظ طراحی و ظاهر همان Z3 است، با این تفاوت که این بار در بدنه ای پلاستیکی ارائه گردیده.

این محصول به میزان قابل ملاحظه ای از همزاد خود سبک تر بوده و تنها 136 گرم وزن دارد که این موضوع چیزی از قابلیت های آن کم نمی کند.

بدنه M4، بسیار محکم است و قطعات داخلی خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده. یک چیپست اسنپدراگون 615، استاندارد LTE، 2 گیگابایت رم، و باتری 2400 میلی آمپر ساعتی که تا دو روز شارژ دستگاه را تأمین می کند، در لیست امکانات این محصول به چشم می خورد.

جالب تر اینکه نمایشگر این تلفن هوشمند از نوع پنل IPS است و شیشه نشکن کار شده روی آن، حفاظت کافی را از پنل مذکور به عمل می آورد.

M4 Aqua دستگاهی بسیار باریک است و تنها 7.3 میلیمتر ضخامت دارد، با این همه یک دوربین 13 مگاپیکسلی Exmor RS را در خود جای داده و در قسمت جلوی آن هم یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به چشم می خورد.

سونی باور دارد که عکس برداری یکی از سه نقطه قوت این محصول است و وعده داده که عملکرد دوربین این دستگاه از تمامی مدل های هم رده با رنج قیمتی مشابه بهتر باشد.

دو مزیت دیگر این تلفن هوشمند عمر باتری آن و همچنین قابلیتی است که از روی اسم این تلفن هوشمند هم می توان آن را دریافت: خاصیت ضد آبی.

این موبایل دارای استانداردهای IP65 و IP68 است و به همین خاطر تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام می آورد و مشکلی برایش پیش نمی آید.

فرق مهمی که میان این محصول و دیگر تلفن های هوشمند ضد آب سونی وجود دارد این است که پورت یو اس بی آن نیازی به درپوش ندارد و از این لحاظ می توان گفت که M4 یک سر و گردن بالاتر از پیشینیانش است.

بنابراین اگر پس از برخورد آب با موبایل M4 خود، آن را به خوبی خشک کنید مشکلی برای دستگاه و پورت یو اس بی آن به وجود نمی آید.

باز هم باید تأکید کنیم که M4 Aqua نمونه ارزان قیمتی از Z3 است که امکاناتش تا حدودی کمتر شده. این محصول کمی کوچک تر است و قدرت پرچمدار هم شکل خود را ندارد، با این همه، مجموعه ای از برترین امکانات در آن گرد آمده که باعث جلب توجه بسیاری از کاربران می شود.

اینترفیس این اسمارت فون بر آبنبات چوبی اندروید مبتنی است که خود یک امتیاز خوب محسوب می گردد و سونی هم تمام تلاشش را به کار گرفته تا رابط کاربری M4 را با سادگی هر چه تمام بسازد و در  این راستا نیز از دستورالعمل های طراحی گوگل موسوم به Material Design بهره گرفته.

قیمت این تلفن هوشمند برابر با 330 دلار اعلام گردیده و به همین خاطر می تواند در سال جاری میلادی، بخش اعظمی از کاربران موبایل را به خود جلب نماید.

البته رقبای ارزان قیمت تری همچون Moto G نیز هم اکنون وارد بازار شده اند و همزمان با برگزاری MWC 2015 شاهد رونمایی از مدل های مقرون به صرفه و البته جذاب دیگری از سوی کمپانی های رقیب خواهیم بود. پس بهتر است که کمی با احتیاط در مورد موفقیت این محصول اظهار نظر نماییم.

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

vs02-23_1438cxs.0 vs02-23_1439cxs.0 vs02-23_1440cxs.0 vs02-23_1440cxs-1.0 vs02-23_1441cxs.0 vs02-23_1445cxs.0 vs02-23_1446cxs.0 vs02-23_1447cxs.0 vs02-23_1447cxs-1.0 vs02-23_1449cxs.0 vs02-23_1449cxs-1.0 vs02-23_1449cxs-2.0 vs02-23_1449cxs-3.0 vs02-23_1452cxs.0

 

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • احمد
    احمد | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    اگه قیمتش از 900 بالا تر باشه فکر نکنم کسی بگیره چون میره زد1 میخره با امکانات بیشتر باید قیمتش900 وپایین تر باشه در ظمن به ایران از چین وارد میشه حتما ارزون خواهد بود

  • محمدحسین
    محمدحسین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    من نمیدونم اینایی که میگن طراحی تکراری کودوم برندو دیدن تکراری نباشه طراحیش :|

    اون از اچ تی سی ...
    اونم از سامسونگ
    اون ور اپلو داریم ...
    بریم اون طرف تر هوآوی هس ... که حالا یکم قبول به جا یه زبان، دو سه تا داره ...

    یکم دیگه میریم، میرسیم به الجی: که زبون میان رده ها، و پرچک داراش فرق دارن با هم ... با اون سه تا خمیدش ... که لایک دارن ... اینم قبول

    جی ال ایکس شاید منظورشونه! آره جی ال ایکس تنوع داره ... قبول :|

  • بهمن
    بهمن | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    درک نکردم چرا بهش میگین خوش قیمت , 330 دلار با مبدل ارز بانک پاسارگاد میشه 920 تومن که با توجه به حضور دلالان محترم حدود 1100 تا 1200 رو باید براش در نظر داشت , با این قیمت فکر نمیکنین Z2 میشه خرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تا این حباب قیمتش بترکه سلامتی به قیمت واقعیش 900 , 950 برسه Z2 هم نزدیک یک تومن میشه قیمتش ........
    کی حاظره با اختلاف قیمت کم اینو به Z2 ترجیح بده آخه ؟

    (البته دلار سال بعد نشه 7 تومن صلوات)

  • sackboy
    sackboy | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    زیبا، دوست داشتنی، به صرفه، خوش قیمت، با امکاناتی خوب، و البته زد آب!
    دلم خواست! :|

  • pars
    pars | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    Grand Prime که قدیمی تره کجا و این کجا !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی