ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندار پیچای توسعه سرویس Android Pay را تائید کرد

سال ۲۰۱۵ تا به اکنون سال مهمی برای سیستم های پرداخت مبتنی بر موبایل بوده است، اپل پیش از این از سیستم خود در این زمینه پرده برداشته بود و سامسونگ هم با معرفی تلفن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۴

سال ۲۰۱۵ تا به اکنون سال مهمی برای سیستم های پرداخت مبتنی بر موبایل بوده است، اپل پیش از این از سیستم خود در این زمینه پرده برداشته بود و سامسونگ هم با معرفی تلفن هوشمند پرچمدار تازه اش یعنی گلکسی S6 رسماً خودش را وارد این نبرد سخت و نزدیک نمود.

گوگل از جمله کمپانی هایی است که از قبل در این صحنه حضور داشته ولی ظاهراً به تازگی تصمیم گرفته تا جدی تر به موضوع بنگرد. هفته پیش این شرکت طی قرار دادی که با سه اپراتور بزرگ مخابراتی ایالات متحده به امضا رساند آنها را موظف نمود تا اپ پرداخت Wallet را به صورت پیش فرض بر روی تلفن های اندرویدی که در اختیار کاربران شان می گذارند نصب نمایند و حالا اهالی مانتین ویو قصد دارند تا فریم ورکی جدید برای قدرت بخشیدن به سیستم پرداختشان در پلتفرم اندروید پدید آورند.

در همین راستا ساندار پیچای جانیشن معاون ارشد گوگل نیز وجود Android Pay را امروز در کنگره جهانی موبایل بارسلون تائید کرد، پلتفرمی که به توسعه دهندگان امکان ایجاد قابلیت پرداخت در اپ هایشان را خواهد داد.

این پلتفرم قرار نیست یک اپ جدا مانند Wallet باشد، بلکه قرار است به صورت یک سرویس در سطح سیستم عامل پیاده سازی شده و به برنامه نویسان و یا خرده فروشان امکان دهد تا پروسه ی خرید و پرداخت را به آسانی و از طریق ابزارهای اندرویدی برای کاربران فراهم نمایند.

پیچای در مورد جزئیات سیستم پرداخت اندروید سخنی به میان نیاورده ولی گفته که قابلیت های آن کمتر از رقبایی مانند سرویس پرداخت اپل نخواهد بود و در آن امکان استفاده از فناوری توکن (ایجاد کدها یا شناسه های امنیتی یکبار مصرف) که سبب کاهش سو استفاده از اعتبار کاربران می گردد مهیا خواهد بود. این شیوه در حال حاضر به عنوان یک استاندارد توسط ویزا، مستر کارت و امریکن اکسپرس پشتیبانی می شود.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    چند درصد تو ایران کاربرد داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی