ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی تبلت Xperia Z4 را رسما معرفی کرد؛ جنگ مستقیم با آیپد شروع شد

می توان گفت ۲۰۱۴ سال خوبی برای سونی نبود. شرکت دیگری را پیدا می کنید که در یک سال، پنج محصول پرچمدار معرفی کرده باشد؟ راجع به اسمارت فون های Xperia Z2،‌ Z3 و Z3 Compact ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۸

می توان گفت ۲۰۱۴ سال خوبی برای سونی نبود. شرکت دیگری را پیدا می کنید که در یک سال، پنج محصول پرچمدار معرفی کرده باشد؟ راجع به اسمارت فون های Xperia Z2،‌ Z3 و Z3 Compact و از سوی دیگر تبلت های Z2 Tablet و Z3 Tablet Compact صحبت می کنیم.

اما سونی این بار در بارسلون دست به معرفی یک اسمارت فون پرچمدار نزد، بلکه آمد تا تبلت هایش را با Z4، احیا کند.

تبلت جدید سونی زیباست و می توان از آن به عنوان اولین رقیب جدی برای آیپد ایر یاد کرد؛ این محصول نسبت به نسل قبلش تغییرات بسیاری کرده. می توان گفت وقتی این تبلت را با نمونه ی پیشینش مقایسه می نمایید، همه چیز بهتر و روشن تر به نظر می رسد؛ نگاهی به مشخصات این ابر تبلت بیاندازید:

Screen Shot 2015-03-02 at 9.43.58 AM

تبلت جدید سونی رژیم گرفته و حال با آیپد در زمینه ی ضخامت، با ۶.۱ میلیمتر به رقابت پرداخته است. همچنین وزن این محصول به ۳۸۹ گرم (برای ورژن LTE به ۳۹۳ گرم) رسیده که می توان گفت از آیپد و سایر رقبا کم وزن تر است. سونی همچنین موفق شده تا نکات منفی در طراحی های گذشته را بهبود دهد و حال دیگر در این محصول شاهد وجود یک درب پلاستیکی برای پورت های آن نخواهیم بود.

درب پلاستیکی سابق بر این، برای جلوگیری از ورود مایعات و گرد و غبار استفاده می شد اما حالا سونی توانسته تا بدون قرار دادن یک درپوش، گواهی های مربوط به مقاومت در برابر مایعات را به دست آورد که پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می شود. Z4 از آخرین ورژن اندروید نیز بهره می گیرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

xperiakeyboarddock_wm630

سونی همچنین در کنار جدیدترین تبلتش، یک داک کیبورد را به قیمتی که فعلا مشخص نیست، به فروش خواهد رساند. با استفاده از این داک، می توان گفت تبلت ۱۰ اینچی شما تبدیل به یک مینی لپتاپ خواهد شد. کیبورد مذکور از طریق بلوتوث نیز به تبلت متصل می گردد.

اگر چه سونی می توانست از داک به عنوان یک باتری پشتیبان نیز برای این تبلت استفاده کند تا عمر نهایی در کنار کیبورد افزایش پیدا نماید، اما این کار صورت نگرفته است. همچنین افرادی که با این تبلت کار کرده اند معتقدند هرچند این کیبورد بسیار کاربردیست اما هنوز سونی نتوانسته اندروید ۵ را برایش به شکلی مطلوب باز طراحی کند تا استفاده های آن بیشتر مشخص گردند.

شاید در نسخه ای که به دست خریدار برسد، شاهد به روز رسانی هایی در زمینه نرم افزار آن باشیم. هر چند سونی نیاز به کار بسیار زیادی بر روی این قابلیت دارد تا به تواند به شکل واقعی با رقبای قدرش در این زمینه، مانند مایکروسافت و لنوو وارد مبارزه شود.

هنوز شرکت ژاپنی، قیمتی را برای تبلت جدیدش به نام Xperia Z4 معین ننموده اما گمان می رود برای مدل وای-فای و ۳۲ گیگابابت،‌ مبلغی برابر با ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شود؛ گویا این محصول در همه زمینه ها، حتی قیمت هم، قصد تنگ کردن عرصه بر آیپد را دارد. نظر خود را در مورد پرچمدار تبلت های سونی، با دیجیاتو در میان بگذارید.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • sipan
    sipan | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    به نظرمن هیچ گوشی تبلتی یاهرچیزدیگه به گردپای سونی نمی رسن عاشقشم

  • Ela
    Ela | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    این واقعا عالیه.من میخواستم بخرمش فقط قیمتش رو نمیدونم.تش رو میدونه بگه.

  • reza
    reza | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    عجبا نمیدونم چرا بعضیا واقبین نیست حق دارن عوارض خلع شعور و فهم هست دیگه سامسونگ خوبه ولی رغیب تب اس زد 3 بود که واقعا زد 3بهتر بود ولی زد4 رو نمیشه با تبلتی رده پاین و کم کیفیت وقدیمی مثل تب اس مقایسه کرد دوستی نوشته سونی ده تبلت هم بزنه به تب نمیرسه شاید اخبار به دستش نرسیده در غیر این صورت براش متاسفم خب ولش فشار روحی زیادی همین که تب 4امده داره تحمل میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی