ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دمویی از اپلیکیشن های ویندوز 10 را روی اکس باکس وان به نمایش گذاشت

مایکروسافت در ژانویه گذشته اعلام کرده بود که اپلیکیشن های فراگیر خود را به اکس باکس وان می آورد، اما تاکنون از ظاهر و چگونگی عملکرد آنها رونمایی نکرده بود. ولی امروز و طی نمایشگاه MWC در شهر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۱

مایکروسافت در ژانویه گذشته اعلام کرده بود که اپلیکیشن های فراگیر خود را به اکس باکس وان می آورد، اما تاکنون از ظاهر و چگونگی عملکرد آنها رونمایی نکرده بود. ولی امروز و طی نمایشگاه MWC در شهر بارسلون، اوضاع تغییر کرد.

کوین گالو، سرپرست فنی اپلیکیشن های فراگیر ویندوز، طی کنفرانسی روی صحنه حاضر شد تا عملکرد این دسته از اپلیکیشن های ویندوز 10 را روی اکس باکس وان تشریح کند. البته اپلیکیشنی که به نمایش درآمد مثل Mail یا Photos یک اپ کاملا فراگیر نبود و تنها دمویی بود از اپلیکیشنی که می توانست همزمان روی پی سی، موبایل و اکس باکس وان به اجرا در بیاید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید. 

کل این نمایش، دربرگیرنده پیام بزرگی برای توسعه دهندگان بود؛ این پیام که مایکروسافت در حال ساخت یک رابط کاربری گسترش پذیر و سازگار با ویندوز 10 است تا اجرای اپلیکیشن های فراگیر روی پی سی، موبایل، تبلت و حتی صفحات تلویزیون از طریق اکس باکس وان آسان تر از همیشه گردد.

گالو البته در مورد این که توسعه دهندگان از چه زمانی قادر به ساخت این اپ ها برای اکس باکس وان خواهند بود توضیح بیشتری نداد، با این حال طبق اخبار منتشره به نظر می رسد که مایکروسافت از همین حالا هم اجازه این کار را به این افراد داده است.

غول نرم افزاری آمریکایی جزئیات نقشه های خود را در کنفرانسی در ماه آپریل پیش رو اعلام خواهد کرد، و توسعه دهندگان در تابستان آینده می توانند به ساخت اپ های اکس باکس وان اقدام کنند.

22

گالو همچنین اذعان داشت که مایکروسافت در حال برنامه ریزی است تا از اپلیکیشن های تحت وب نیز در ویندوز 10 بهره بگیرد. با این روش جدید، توسعه دهندگان قادرند تا وبسایت هایشان را با همکاری کورتانا و دسترسی به اعلان ها، مخاطبین، تقویم و دوربین به ویندوز استور بیاورند.

این کار به مایکروسافت اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری کمتر، اپلیکیشن های بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد. گالو در ادامه در مورد رابط کاربری سازگار مایکروسافت توضیح داد که توسعه دهندگان را قادر می کند تا طی پروسه ای مشابه طراحی یک وبسایت، اپلیکیشن هایی تعاملی بسازند.

با انجام این کار، این اپلیکیشن های تحت وب آنها باعث محبوبیت بیشتر وبسایت هایشان خواهند شد. ضمنا اگر توسعه دهنده خواستار انتقال قابلیت های حرفه ای تر وبسایتش به اپلیکیشن باشد، می تواند آن را به صورت یک اپ کاملا فراگیر برای ویندوز 10 طراحی کرده تا به صورت مالتی پلتفرم قابل اجرا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    جالبن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی