ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قدرت گلکسی S6 و S6 اج بیشتر آشنا شوید؛ بنچ مارک ها کهکشانی های تازه سامسونگ را به چالش می کشند

همانطوری که مطلع هستید شب گذشته سامسونگ از دو پرچمدار کهکشانی جدید خود پرده برداشت و عاقبت گلکسی S6 و S6 اج را به کاربران معرفی نمود. حالا که هیاهوی رونمایی اولیه این موبایل ها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۴

همانطوری که مطلع هستید شب گذشته سامسونگ از دو پرچمدار کهکشانی جدید خود پرده برداشت و عاقبت گلکسی S6 و S6 اج را به کاربران معرفی نمود. حالا که هیاهوی رونمایی اولیه این موبایل ها از بین رفته برای بسیاری از کاربران این سئوال مطرح است که سخت افزار قدرتمند آنها تا چه حد توانایی و کارایی را به همراه دارد؟

این پرسشی است که وب سایت معتبر GSMArena سعی کرده از طریق ابزارهای بنچ مارک گوناگون و مورد آزمایش قرار دادن دو اسمارت فون جدید مورد بحث توسط آنها، پاسخی برایش بیابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گلکسی S6 و همینطور S6 اج اولین تلفن های هوشمندی هستند که از چیپست های ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۲۴۰ استفاده می نمایند و البته بر روی هر دوی آنها نیز نسخه ای سفارشی شده ای از اندروید آب نبات چوبی نصب گشته است.

سایر تلفن های هوشمند انتخاب شده برای این مقایسه هم از اندروید ۵.۰ بهره می برده اند، به غیر از آیفون ۶ پلاس اپل که سیستم عامل خود شرکت سازنده اش یعنی iOS 8 را اجرا می نماید.

در رابطه با پردازنده، سامسونگ چهار هسته ی Cortex-A57 با سرعت کلاک ۱.۲ گیگاهرتز را در کنار چهار هسته ی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز قرار داده است. این شیوه از چیدمان هسته ها مشابه روشی به حساب می آید که در مورد اسنپدراگون ۸۱۰ نیز به کار گرفته شده و چیپست مذکور مغز پردازشی دو موبایل G Flex 2 ال جی و HTC One M9 محسوب می گردد.

البته نباید از یاد برد چیپست کره ای ها از مزایای تکنولوژی ۱۴ نانومتری بهره می برد که باید سبب مصرف انرژی بهینه و البته عملکرد بهتر در مقابل چیپست های ۲۰ نانومتری گردد.

گلکسی S6 اج کار را با یک برتری مشخص نسبت به رقبایش در مورد بنچ مارک AnTuTu آغاز می نماید، تستی که به صورت معمول کارایی کلی گوشی را معین می کند. نسخه ی استاندارد کهکشانی کره ای ها با وجود اینکه از چیپستی یکسان با اج قدرت می گیرد ولی امتیاز کمتری در مقایسه با آن کسب کرده است.

Antutu
امتیاز بیشتر بهتر است.

Basemark OS II تست دیگری است که سیستم را به صورت کلی مورد محک زدن قرار می دهد. نتایج به دست آمده از این آزمایش مانند نمونه ی پیشین سبب هیجان زده شدن هواداران S6 و S6 اج نخواهد شد، زیرا G Flex 2 ال جی با اسنپدراگون ۸۱۰ در جایگاه اول قرار گرفته و گلکسی S6 در اواسط جدول مستقر گشته است.

basemark os
امتیاز بیشتر بهتر است.

Kraken 1.1 بنچ مارکی بر اساس جاوا اسکریپت است که سبب برتری S6 بر تمامی رقبا می شود و به شکل واضحی One M9 و حتی G Flex 2 در پشت سر آن قرار می گیرند. در این آزمایش S6 اج عملکردش همانند نسخه ی استاندارد قوی نیست و در جایگاه پنجم جای دارد.

karken 1.1
امتیاز کمتر بهتر است.

حالا نوبت می رسد تا پردازشگر گرافیکی را محک بزنیم. اگزینوس یکبار دیگر برای این سخت افزار به سراغ ARM رفته در حالکیه اسنپدراگون ۸۱۰ از چیپ آدرنو ۴۳۰ استفاده می نماید. GPU آیفون ۶ اپل هم GX6450 است که توسط  PowerVR طراحی شده.

basemark
امتیاز بیشتر بهتر است.

هر دو مدل ارائه شده از گلکسی S6 از نمایشگرهای QHD استفاده می نمایند در حالیکه سایر موبایل های مورد آزمایش (به غیر از G3 و نکسوس ۶) صفحه نمایشی ۱۰۸۰P دارند، در این رزلوشن تقریباً تعداد پیکسل ها نسبت به ابعاد ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برابر با نصف است. از همین رو بنچ مارک های صورت پذیرفته در حالت off-screen یا صفحه نمایش خاموش بیانگر قدرت خام پردازنده و بنچ مارک های on-screen گویای توانایی های آن در گیمینگ هستند.

از نتایج اینطور به نظر می آید که توانایی های Mali-T760 تا حدی با Adreno 430 برابری می کند.

gfx 2.7
امتیاز بیشتر بهتر است.
gfx 3.0
امتیاز بیشتر بهتر است.
gfx 2.7 on
امتیاز بیشتر بهتر است.
gfx 3.0 on
امتیاز بیشتر بهتر است.

اگزینوس ۷۲۴۰ در تست Basemark X نیز نسبت به رقبای اصلیش یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ تا حدی برتری دارد.

basemark x
امتیاز بیشتر بهتر است.

گلکسی S6 قرار است تا دهم آوریل به بازار بیاید و لذا سامسونگ زمان اندکی در اختیار دارد تا بتواند با بهینه سازی های نرم افزاری باز هم بهترین بهره گیری ممکن از سخت افزار را فراهم سازد. البته نتایج به دست آمده در بنچ مارک های گوناگون نشان می دهد کره ای ها در رابطه با اتخاذ تصمیم استفاده از چیپست های تولیدی خود اشتباه نکرده اند و اگزینوس های کمپانی مورد بحث عملکردی مقبول را در برابر رقبایشان ارائه می نمایند.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • سید وحید
    سید وحید | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان برای انتخاب گوشی کلا بیخیال بنچمارک و اینجور مقایسه ها بشید .
    کافیه تشریف ببرید بازار موبایل ایران یا پایتخت اونجا گوشی ها رو تو دستتون بگیرید و باهاش کار کنید دوربینشو تست کنید و ...
    این بهترین راه مقایسه ی گوشی هاست چون این شمایید که باید با گوشیتون حال کنید .
    من رفتم بازار و همه پرچمدارهارو باهاشون کار کردم خیلیم کار کردم . و نتیجه گرفتم که فقط و فقط آیفون ۶ یعنی شک نکنید اصن کیفیت ساخت فوق العادست

  • عرفان
    عرفان | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    ای بابا g3 چرا انقدر زیاد زدن براش .. دیشب خودم تو ایده الترین حالت ممکن ازش تست گرفتم به زور ۳۶۰۰۰ شد .کلا عجیبه این بنچمارکها .. دوستانم راست میگن والا هنوز اسنپدرگون ۴۰۰ هم کفاف میده انقدر نیازی به این بنچمارکهای نجومی نیست.. من خودم به خاطر چیپست گوشی عوض نمیکنم چون گوشیه فعلیم اسنپدرگون هشتصده و مطمئنم فعلا جوابگوه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی