ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا بالاخره امشب از Half-Life 3 رونمایی می شود؟ [بروزرسانی]

کنفرانس Valve در GDC 2015 تا ساعاتی دیگر (2:30 بامداد) آغاز خواهد شد و این کمپانی از طرح نهایی کنترلر استیم و هدست واقعیت مجازی استیم پرده برخواهد داشت. اگر از مراسم Valve اخباری به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰

کنفرانس Valve در GDC 2015 تا ساعاتی دیگر (2:30 بامداد) آغاز خواهد شد و این کمپانی از طرح نهایی کنترلر استیم و هدست واقعیت مجازی استیم پرده برخواهد داشت. اگر از مراسم Valve اخباری به بیرون درز کند، سریعا آن را به اطلاعتان خواهیم رساند. البته ساعت 6:30 صبح هم انویدیا کنفرانسی برگزار می کند و در آن قرار است از محصولی «انقلابی» رونمایی شود که برای مدت 5 سال در حال توسعه بوده.

در شب اول کنفرانس های MWC 2015، متوجه شدید که HTC با همکاری Valve، هدست واقعیت مجازی خودش را معرفی کرد. در حالی که اهالی تکنولوژی گمان می برند این تنها هدستی است که توسط Valve رونمایی می شود، عده ای بر اساس شواهد مستحکم معتقدند وَلو با شرکای تجاری بسیاری وارد همکاری شده و Vive تنها دست مایه ی یکی از این قراردادهاست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مروری بر چند اتفاق به صورت گذرا داشته باشیم و شما را برای کنفرانس خبری آماده کنیم.

در حقیقت، همان هدفی که خالق Half-Life با استیم ماشین داشت، حالا با SteamVR در حال تکرار شدن است. Valve می خواهد اندروید بازار واقعیت مجازی باشد و با داشتن 125 میلیون کاربر فعال در بزرگترین فروشگاه پی سی گیمینگ، این امر شدنی است.

سونی با مرفیوس، فیسبوک و آکیلس با آکیلس ریفت و باقی شرکت هایی که خطر ورود به این فضا را پذیرفته اند امشب باید به تماشای آتش بازی Valve در سان فرانسیسکو بنشینند. البته شاید آتش ترقه های گیب نویل، دامن شان را بر باد دهد اما با توجه به سابقه موفقیت شرکت در عرضه محصولات بی نظیر، بعید است که شاهد محصولات ضعیفی باشیم.

ولو برای طراحی کنترلر مخصوص اش سال ها زمان گذاشته و طرح های اولیه نشان می دهد که گیب نویل، علاقه ای به عرضه محصولاتی که به اعتقادش قرار نیست موفقیت آمیز باشند، ندارد.

کنفرانس این شرکت در ساعت 3 بعد از ظهر از سومین روز از سومین ماه سال 2015 برگزار می شود!

Half-Life 3 سال هاست که در مراحل توسعه به سر می برد و والو کلامی به میان نمی آورد که چه زمانی قرار است شاهد رونمایی آن باشیم. در همین راستا، از چند سال پیش، جریانی اینترنتی شکل گرفت که هر عدد «3» ای را به HL3 مرتبط می کرد.

حالا GDC فرارسیده و وقت شوخی دوباره والو با طرفدارانش است. کنفرانس این شرکت در ساعت 3 بعد از ظهر از سومین روز از سومین ماه سال 2015 برگزار می شود! شاید کاملا اتفاقی باشد اما نویل می داند چگونه با میلیون ها گیمر مشتاق بازی کند.

Half-Life 3 Confirmed، عبارتی است که اگر جستجو کنید با نتایج جالبی برخواهید خورد و شاید امشب پایان این عبارت نوستالژیک باشد.

مدیرعامل HTC، پس از معرفی Vive، در مصاحبه ای مهم صریحا اعلام کرد که بسیار خوشحال خواهد شد اگر Valve، بازی Half-Life 3 را برای دستگاه اش عرضه کند! آیا این یک آرزو است یا خانم وانگ از چیزی خبر دارد که ما نمی دانیم؟ بعید به نظر می رسد مدیرعامل شرکتی به بزرگی HTC، فقط بخواهد آرزوهایش را در چنین مصاحبه مهمی به زبان آورد.

دو سال پیش، زمانی که اعتراضات در مورد تائید Half-Life 3 بالا گرفت، گیب نویل علنا اعلام کرد که تا تکنولوژی جدیدی در اختیار نداشته باشند، دست به معرفی این بازی نخواهند زد. زمانی که Half-Life 2 عرضه شد، بسیاری از استانداردها را تغییر داد و همواره از آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازی های تاریخ قلمداد می شود.

اما Half-Life 3 چه باید داشته باشد که برای توسعه دهندگانش به اندازه کافی راضی کننده باشد؟ به دلایل متعددی، اگر HL3 ساختار قدیمی سری را حفظ کند، ممکن است در سال 2015 یک پروژه شکست خورده باشد. سلیقه مردم تغییرات بسیاری به خود دیده و شوترهای 10 سال پیش، حالا وجود خارجی ندارند و مخاطبین اش اندک شده اند.

بخش داستانی بیش از هر زمانی اهمیت خود را از دست داده و بخش مالتی پلیر، ستون خود را چنان در خاک فرو کرده که دیگر امکان فراموش کردن آن برای هیچ بازی سازی وجود ندارد. اما Valve استاد ساخت بازی های آنلاین است و تجربه های موفق بسیاری داشته. پلتفرمی در اختیار دارد که 125 میلیون کاربر دارد و از این تعداد، 42 میلیون نفر به انجام بازی Dota 2، آخرین محصول کمپانی می پردازند.

همه چیز مهیاست تا استیم وی آر معرفی شود و Half-Life 3 بهترین بازی آن باشد. مهره ای که بتواند پوزه رقبا را به خاک مالد. تکنولوژی های جدید، همگی از کمبود محتوا رنج می برند و این مسئله تاکنون در مورد آکیلس هم صادق بوده.

کینکت، Move، آکیلس، مورفیس و باقی تکنولوژی هایی که راه خود را به بازار پیدا می کنند، چیز جذابی برای ارائه ندارند، برخی از آن ها تازه باید شروع به یافتن بازاری بزرگ برای خود کنند اما Valve همه چیز را در اختیار دارد.

از یک شبکه بزرگ ارائه خدمات گرفته، تا بهترین بازی ها و توسعه دهندگانی که تشنه اند استانداردها را تغییر دهند. کنترلر استیم می تواند مکملی عالی برای هدست استیم و شرکایش باشد و بالاخره ما را به فانتزی هایی که در ذهن می پروراندیم نزدیک کند.

بروزرسانی: در دقایق آخر اعلام شد که Valve مراسمی در روز سه شنبه 3 مارس برگزار نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • vahid
    vahid | ۹ آبان ۱۳۹۴

    ای خدا پس کی میاد. دیگه داریم پیر میشیم. گوردون هم پیر شده به خدا.

  • رامین
    رامین | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    من از نسلی هستم که کمتر هنوز هم با کامپیوتر بازی میکنن.
    اولین کامپیوتری که داشتم سال 1362 بود!
    بگذریم Half Life 1 رو خیلی شانسی بازی کردم چون اون موقع هر بازی میومد میگرفتم ولی به جرات میگم سری Half Life برای گیمر ها یه چیزه دیگه ای بود و برای من بهترین بازی عمرم.
    خیلی وقته منتظرش هستم تا اپیزود جدیدش بیاد.
    تا اون روز
    PEACE

  • Ace
    Ace | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    مراسم لغو شده؟ کلا لغو شده یا زمانش تغییر یافته؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی