ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدئوی جدیدی که ترکیب کورتانا با پروژه اسپارتان را به نمایش می گذارد [تماشا کنید]

مایکروسافت در رویداد خودش در ماه ژانویه خبر از مرورگری جانشین برای اینترنت اکسپلورر داد، اما در حالیکه این کمپانی قابلیت هایی مانند ادغام و یکپارچگی با دستیار دیجیتالی کورتانا، پشتیبانی از امکان یادداشت برداری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

مایکروسافت در رویداد خودش در ماه ژانویه خبر از مرورگری جانشین برای اینترنت اکسپلورر داد، اما در حالیکه این کمپانی قابلیت هایی مانند ادغام و یکپارچگی با دستیار دیجیتالی کورتانا، پشتیبانی از امکان یادداشت برداری و حاشیه نویسی، موتور رندر جدید و... را در مورد مرورگر یاد شده مطرح کرد، تقریباً هیچ یک از رسانه ها فرصت چندانی برای تجربه نمودن آن و نوشتن در موردش نیافتند.

حالا وب سایت WinBeta که به صورت معمول اخبار ردموندی ها را با شور و شوق بسیاری دنبال می نماید، توانسته است به یک نسخه از پروژه ی اسپارتان دست پیدا کرده و در یک ویدئو برخی از امکانات آن را به نمایش بگذارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که ویدئو نشان می دهد اکثر قابلیت هایی که مایکروسافت در مورد ادغام کورتانا با مرورگر وب جدیدش در رویداد ماه ژانویه خود مطرح کرده بود پیاده سازی شده اند. دستیار دیجیتالی شرکت مورد بحث هر زمان که اطلاعات جانبی در یک وب سایت (مثل زمان باز بودن یک رستوران و آدرس آن) را بیابد در نوار آدرس حاضر شده و به این اطلاعات اشاره می نماید.

همچنین در ویدئو نمایش داده می شود که کورتانا چگونه می تواند در پروژه اسپارتان در مورد یک محل خاص اطلاعات جمع آوری کرده یا به مسیریابی در رابطه با آدرس آن بپردازد.

در منوی کلیک راست مرورگر مذکور نیز گزینه ای با عنوان "Ask Cortana" یا "از کورتانا بپرس" وجود دارد که با های لایت کردن نام یک محل و یا یک کلمه و انتخاب این گزینه می توانید به ترتیب اطلاعات مربوط به آن محل یا مفهوم کلمه ی انتخابی را مشاهده کنید.

علاوه بر همه ی اینها همانطور که ذکر شد دستیار دیجیتالی مایکروسافت در نوار آدرس حاضر و آماده است و مثلاً اگر در این نوار عبارت Weather (وضعیت آب و هوا) را وارد نمایید بلافاصله پاسخ شما را در همان جا و بدون باز کردن هیچ صفحه اضافه ای می دهد.

آنطور که در خبرها آمده نسخه ی پیش نمایش فنی بعدی از ویندوز ۱۰ امکان تست پروژه ی اسپارتان را برای عموم فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    آقا جدیدا کیفیت ویدئوها در حد داغونه :|

  • TROOL
    TROOL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    عالی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی