ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم اندروید TV و اضافه شدن امکان اتصال سخت افزارهای اندرویدی به عنوان گیم کنترلر

انتظار می رود در آینده ای نزدیک و شاید تا انتهای سال پلتفرم Android TV گوگل توسط توسعه دهندگان سخت افزاری متعددی مورد استفاده قرار گیرد و تلویزیون ها و ابزارهای گوناگونی بر اساس آن به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۵

انتظار می رود در آینده ای نزدیک و شاید تا انتهای سال پلتفرم Android TV گوگل توسط توسعه دهندگان سخت افزاری متعددی مورد استفاده قرار گیرد و تلویزیون ها و ابزارهای گوناگونی بر اساس آن به بازار بیاید، اما در حال حاضر ساده ترین راه برای دسترسی به این پلتفرم تهیه یک دستگاه نکسوس پلیر است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کاربرانی که دستگاه یاد شده را تهیه نمایند از این مزیت بهره مند می گردند که می توانند بازی های اندرویدی را مستقیماً و به سادگی بر روی تلویزیون خود تجربه نمایند. اما در مورد تجربه ی یاد شده هنوز یک مسئله وجود دارد و آنهم اینکه برای انجام بازی ها لازم است هزینه ای اضافی پرداخته و کنترلر ویژه ای که توسط ایسوس طراحی شده یا یکی از کنترلرهای دیگر موجود در بازار را تهیه کنید.

در همین راستا گوگل API جدیدی را برای پلتفرم Android TV خودش منتشر کرده که بر اساس آن توسعه دهندگان می توانند سخت افزارهای اندرویدی را به بازی های آن متصل نمایند.

در اصل و به زبان ساده API مذکور که از آن با عنوان Nearby Connections API نیز یاد می شود در آینده ای نه چندان دور به کاربران اهل بازی بر اساس پلتفرم اندروید TV این امکان را خواهد داد تا از ابزارهای اندرویدی خود مانند تلفن های هوشمند و یا تبلت هایشان به عنوان کنترلر استفاده نمایند و دیگر نیازی به خرید کنترلرهای جداگانه نداشته باشند.

البته برای فراهم گشتن امکان استفاده از قابلیت ذکر شده لازم است بازی ها نیز از این API جدید پشتیبانی به عمل بیاورند. گوگل در همین راستا ویدئویی را نیز منتشر کرده که جزئیات بیشتری را به نمایش می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    دمشون گرم

  • BuBo
    BuBo | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی خوبه، واقعا اندروید گستردگیش داره زیاد میشه.

    بچه ها چه TV ـهایی تو ایران با OS android هست برای فروش؟
    کسی اطلاعی داره؟

    • Saeid
      Saeid | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

      دو ساله ک فیلیپس آندروید تی وی استفاده میکنه
      امسال هم شارپ و سونی اضافه شدن
      متاسفانه فیلیپس به راحتی گیر نمیاد ولی مدلاش فوق العادست
      مخصوصا ام بی لایت ک مختص تی وی هاشه

مطالب پیشنهادی