ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: وضعیت آب و هوای جاده ها و راه های کشور

سفر و گردش یکی از اصلی ترین نیازهای انسان به شمار می رود. برای داشتن مسافرت خوب باید از قبل، لوازم آن را فراهم کرد تا طی مسیر و هنگام گشت و گذار در مقصد، بیشترین ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

سفر و گردش یکی از اصلی ترین نیازهای انسان به شمار می رود. برای داشتن مسافرت خوب باید از قبل، لوازم آن را فراهم کرد تا طی مسیر و هنگام گشت و گذار در مقصد، بیشترین لذت را از بودن در کنار دوستان و خانواده خود ببریم.

یکی از کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد، دریافت اطلاعات از وضعیت آب و هوای جاده ها و راه های موجود در مسیر است تا به اصطلاح اطمینان لازم را از هموار بودن راه کسب نماییم.

این مسأله علاوه بر افزایش لذت مسافرت، ایمنی آن را هم بالا برده و مانع از کند شدن سرعت حرکت در مسیر می شود که البته مساعد بودن شرایط جوی زمانی که بناست با وسیله نقلیه شخصی و اتوبوس سفر کنید بیش از هر مسأله دیگری اهمیت می یابد.

تعطیلات عید نوروز و تابستان، بهترین فرصت را برای مسافرت خانواده های ایرانی فراهم می نماید که بسیاری از هموطنان مان، سفر با وسایل شخصی را ترجیح می دهند. در این نوع گشت و گذارها، پیش از انجام هر کاری باید از وضعیت آب و هوای جاده ها و راه های موجود در مسیر، باخبر شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا از آدرس اینترنتی و نحوه کار با سامانه وضعیت آب و هوای راه ها مطلع گردید.

سامانه وضع هوای راه های کشور

سازمان هواشناسی کشور در پورتال خود سامانه ای برای اطلاع از وضعیت آب و هوای جاده ها و راه های کشور قرار داده است که از طریق این لینک می توانید به آن دست یابید.

سامانه وضع راه های کشور
سامانه وضع راه های کشور

پس از ورود به سامانه، دو گزینه برای انتخاب راه مورد نظر دارید. اول اینکه از میان لیست چند صفحه ای وضع راه های کشور، مسیر خود را مشخص کنید.

وضع راه های کشور
وضع راه های کشور

دومین گزینه موجود برای این کار، جستجو در راه های کشور است.

جستجو در راه ها
جستجو در راه ها

برای جستجو کافی است ابتدا شهر مبدا را مشخص کنید تا سامانه به صورت خودکار شهرهای مقصد را به شما پیشنهاد دهد. به طور مثال راه اهواز به اصفهان را جستجو نمایید.

جستجوی اهواز - اصفهان
جستجوی اهواز - اصفهان

همانطور که می بینید، مسیر برگشت راه انتخابی مورد نظر موجود است. اگر مسیر رفت و برگشت با هم موجود بودند، سامانه هز دو را نشان می داد.

در صورتی که از طریق لیست یا جستجو، مسیر خود را انتخاب و روی آن کلیک کنید صفحه ای شبیه به تصویر زیر نمایان می گردد.

نمایش وضعیت هوای اصفهان - اهواز
نمایش وضعیت هوای اصفهان - اهواز

همانطور که می بینید، در این صفحه ابتدا مشخصات آب و هوایی برای تمام شهر های درون مسیر، به صورت جدول ارائه می شود و علاوه بر آن مسیر پیشنهادی نیز در اختیارتان قرار می گیرد. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام شهر
  • ساعت و تاریخ گزارش
  • وضع هوا
  • دما
  • دید افقی
  • فشار
  • سرعت و جهت باد

در قسمت پایین صفحه نیز وضع هوای شهرهای مسیر روی نقشه کشور نمایش داده می شود که می توان با نگه داشتن نشانگر موس روی هر یک، اطلاعات بیشتری را دریافت نمود.

نگه داشتن موس بر روی شهر مورد نظر
نگه داشتن موس بر روی شهر مورد نظر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    تمام سایت های هواشناسی راه ها امکان پیش بینی ندارند وفقط آب و هوای همان روز رو نشون میدن در حالی که برای مسافرت چند روز قبل برنامه ریزی میشه لطفا این امکان و ایجاد کنید مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی