ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین فرودگاه فضایی اروپا در بریتانیا تأسیس خواهد شد

دولت بریتانیا موافقت خود را برای ساخت نخستین فرودگاه فضایی در انگلستان اعلام کرد. این تأسیسات که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا سال 2018 میلادی عملیاتی خواهد شد، قرار است که در اروپا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

دولت بریتانیا موافقت خود را برای ساخت نخستین فرودگاه فضایی در انگلستان اعلام کرد. این تأسیسات که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا سال 2018 میلادی عملیاتی خواهد شد، قرار است که در اروپا نخستین باشد و انتظار می رود که به پایگاهی برای انجام سفرهای تجاری به فضا و همچنین پروازهای بین المللی فوق سریع بدل شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دولت انگلستان، در راستای موافقتش با برپایی این تأسیسات که پس از انجام مذاکراتی سه ماه صورت می پذیرد، لیستی از موقعیت های مکانی بالقوه متشکل از 5 نام را تهیه کرده (شامل Campbeltown، Glasgow Prestwick، Stornoway در اسکاتلند، Newquay در انگلستان و Llanbedr در ولز) و علاوه بر آن، یکی از پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی این کشور را نیز در دست بررسی دارد تا به صورت موقت از آن بهره بگیرد.

طرح ساخت یک فرودگاه فضایی در این کشور نخستین بار در تیرماه گذشته اعلام گردید و در آن زمان، سازمان هوانوردی بریتانیا اسامی مربوط به هشت موقعیت را به عنوان مکان های بالقوه برای تأسیس این پایگاه پیشنهاد داد.

دولت بریتانیا هم برای آنکه نام انگلستان را به عنوان نخستین کشور دارنده فرودگاه فضایی در سطح دنیا مطرح نماید، موافقت خود با این برنامه را اعلام کرد.

در حال حاضر کشور مورد بحث تلاش دارد تا شرکت هایی چون SpaceX و ویرجین گالاکتیک را برای پرتاب فضاپیماهایشان از طریق فرودگاه فضایی یاد شده ترغیب نماید.

spaceport.0

انتظار می رود که این فرودگاه، علاوه بر سفرهای فضایی، زمان سفرهای بین المللی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شرکت های دست اندرکار ساخت این تأسیسات ابراز امیدواری کرده اند که پس از راه اندازی آن، مدت زمان سفر از انگلستان به استرالیا از 14 به 2 ساعت تقلیل یابد.

اما هنوز تا محقق شدن این مسأله زمان زیادی باقی است. در وهله نخست لازم است که سازمان حمل و نقل این کشور مجموعه ای استانداردها را برای فرودگاه یاد شده تعریف نماید و سپس پیشنهادات شرکت های خارجی در این رابطه هم در دست بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    دمشون گرم

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    امیدوارم استاندارد هاشو به اون حدی برسونه که بتونن یک فرودگاه فضایی بزنن اما خب استارت این کار میتونه نوید یک خبر خوش باشه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    روسیه و امریکا در این زمینه دست نیافتنی هستند به امید بیشرفت هر چه بیشتر تمام کشور ها در این زمینه.

مطالب پیشنهادی