ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت توسعه نرم افزاری اکس باکس وان در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن ها قرار گرفت

مایکروسافت بالاخره امکان ساخت اپلیکیشن برای اکس باکس وان را برای توسعه دهندگان فراهم نمود. در حالی که مایکروسافت این کیت نرم افزاری را از زمان عرضه کنسول به صورت خصوصی در اختیار داشت، از امروز تصمیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت بالاخره امکان ساخت اپلیکیشن برای اکس باکس وان را برای توسعه دهندگان فراهم نمود. در حالی که مایکروسافت این کیت نرم افزاری را از زمان عرضه کنسول به صورت خصوصی در اختیار داشت، از امروز تصمیم به آن گرفته تا آن را عمومی تر از گذشته نماید.

در کنفرانس GDC امروز فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس اعلام کرد که مایکروسافت این کیت توسعه را در اختیار تعدادی از تسترهای گزینش شده قرار می دهد و در ماه های آتی، کلیه سازندگان محصولات نرم افزاری می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

توسعه دهندگان قادرند تا به کمک پلتفرم اپلیکیشن های فراگیر ویندوز 10، به ساخت اپلیکیشن برای پی سی، تبلت، موبایل و اکس باکس وان اقدام کنند. روز گذشته مایکروسافت نحوه اجرای چنین اپلیکیشن هایی را روی اکس باکس وان به نمایش گذاشت. از این نمایش به نظر می رسید که ساخت اپ برای کنسول، در کنار سایر دستگاه ها برای توسعه دهندگان کار بسیار آسانی خواهد بود.

مایکروسافت وعده داده که نقشه هایش برای اپ های فراگیر و اکس باکس وان را در کنفرانس بیلد ماه آینده به طور مفصل توضیح خواهد داد، اما در حال حاضر رسما تأیید شده که هر توسعه دهنده ای می تواند برای اکس باکس وان اپلیکیشن طراحی کند. طبق پیگیری های سایت ورج به نظر می رسد که اپلیکیشن های اکس باکس وان از ماه نوامبر برای این کنسول عرضه خواهند شد.

بنابر گفته مایکروسافت در حال حاضر یک کیت توسعه برای اکس باکس لایو نیز در اختیار شرکای این کمپانی قرار گرفته و دسترسی به آن به زودی برای طیف گسترده ای از توسعه دهندگان فراهم خواهد شد. با این کیت، توسعه دهنده می تواند به سرویس های اکس باکس لایو دسترسی داشته باشد، و مایکروسافت در حال خلق بخش ویژه ای برای اکس باکس لایو است تا ارتباط توسعه دهندگان با این شبکه را آسان تر نماید.

در کنار عرضه این کیت نرم افزاری، مایکروسافت در حال توسعه برنامه ID@Xbox خود هم هست. در حالی که این برنامه بیشتر توسعه دهندگان مستقل را برای تولید بازی های کنسولی هدف گرفته، مایکروسافت قصد دارد تا آن را به ویندوز 10 گسترش دهد.

توسعه دهندگان مستقل از این به بعد می توانند به غیر از ساخت بازی برای پلتفرم های پی سی و اکس باکس وان، برای هدست هولو لنز جدید مایکروسافت هم اقدام به ساخت بازی کنند. فیل اسپنسر در این باره می گوید: "این بسیار مهم است که به گیمرها، در هر جایی که هستند دسترسی داشته باشیم"

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    من یک هفته و نیمx360 داشتم ،گرافیکش راضیم نکرد فروختمش.حالاهم بهد عید به فکر خرید وان هستم.
    مگر...اینکه قیمت استیم ماشین مناسب باشد.
    ...
    آمار هم از خود خبر اخیری که آمار و دلایل خرید کنسول های نسل هشت گفتم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی