ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هر آنچه که اپل واچ قادر به انجام آن است

اپل واچ جدیدترین سخت افزاری است که کوپرتینویی ها قرار است به زودی عرضه کنند. مدت ها منتظر این زمان بودیم و حالا اپل قرار است برای دومین بار از ساعت رونمایی کرده و اطلاعات ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

اپل واچ جدیدترین سخت افزاری است که کوپرتینویی ها قرار است به زودی عرضه کنند. مدت ها منتظر این زمان بودیم و حالا اپل قرار است برای دومین بار از ساعت رونمایی کرده و اطلاعات بیشتری در اختیارمان قرار دهد.

بالاخره خواهیم فهمید که مدل های مختلف این ساعت چه قیمتی دارند و دقیقا چه زمانی می توانیم یکی از این ها را همراه با آیفون های مان داشته باشیم. اما پرسش اساسی تر اینجاست که آیا این وسیله به قدری کارایی دارد که دوباره صدها دلار به جیب اپل سرازیر کنیم؟

در ادامه مطلب، دانسته هایمان را با شما به اشتراک می گذاریم.

اپل واچ می خواهد جای کارت اعتباری ما باشد

apple-watch-release-date-970-80

بله، قطعا اپل واچ مجهز به تکنولوژی NFC خواهد بود و در نتیجه از Apple Pay پشتیبانی به عمل می آورد. البته اینجا اندکی مسئله متفاوت خواهد بود. زمانی که رمز امنیتی خود را وارد کنید، اجازه دسترسی به حساب های خود را دارید و این ارتباط تا زمانی پابرجا خواهد بود که واچ به دست شما بسته باشد.

سلامتی و تندرستی از اولویت های اپل واچ هستند

وقتی در مورد سلامتی و تندرستی صحبت می شود، اپل واچ حرف های زیادی برای گفتن دارد. البته، سنسورهای مختلف نمی توانستند کنار هم جمع شده و همه چیز را تشخیص دهند. یک شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب، تنها سنسورهای مهمی هستند که در قلب واچ قرار گرفته اند.

اما با استفاده از همین ها، واچ می تواند کارهای زیادی انجام دهد. از سنجش میزان کالوری سوزانده شده گرفته تا میزان قدم های برداشته شده و ورزشی که در طول روز انجام داده اید.

حتی شاید روزی جایگزین کلید ماشین شود

Apple-Watch1

کوک در گفتگو با تلگراف گفت که خیلی دوست داشت بتواند با ساعتش در ماشین را باز کرده و سوار شود اما به هرحال فاصله زیادی بین خواستن و انجام دادن وجود دارد. اما در اینجا مبحث باتری مطرح است. این دستگاه ها قرار نیست چند ماه شارژ نگه دارند و ممکن است در مواقع ضروری شارژ خالی کنند. بنابراین در این صورت باید یک کلید پشتیبان همراه خود داشته باشید. در این صورت لزوم انجام این کار توسط ساعت زیر سوال می رود.

یا کنترل اپل تی وی

تیم کوک، مدیرعامل اپل، قبلا این موضوع را مطرح کرده. وی عاشق کنترل کردن اپل تی وی اش با اپل واچ است.

تیم کوک با ساعت اش دوش می گیرد

apple-event-0909-28

وی نه تنها عاشق کنترل کردن اپل تی وی اش با ساعت است، بلکه آنقدر دلبستگی به اپل واچ پیدا کرده که حتی هنگام حمام کردن هم آن را از دست اش در نمی آورد. بنابراین طبیعی است که اپل واچ ضد آب باشد.

اپل واچ قرار نیست مشکل عموم باتری ساعت های هوشمند را حل کند

فلسفه اپل در این زمینه مشخص است: "درست انجام دادن بهتر از اول بودن است". اندرویدی ها در این زمینه ناامیدمان کردند و بعید به نظر می رسد که اپل واچ هم معجزه کند. برای دستگاه هایی چون موتو 360، شارژ شدن هر شبه دستگاه یک چیز طبیعی است.

طبق آخری آماری که ماه ژانویه اعلام شده، اپل واچ تا 2.5 ساعت استفاده سنگین، 3.5 ساعت استفاده استاندارد از اپلیکیشن ها و تا 19 ساعت استفاده معمولی دوام آورده. حتی تیم کوک هم می گوید ساعتش را هر شب شارژ می کند.

اما به هر حال اپل سعی دارد این مسئله را کمتر جلوه دهد. شارژر وایرلس MagSafe، می تواند دستگاه را به سادگی شارژ کند. همچنین حالت Power Reserve نیز برای ساعت در حال توسعه است و به کاربر اجازه می دهد با فعال کردن آن، قابلیت های یک ساعت عادی را دریافت کند.

اپل واچ احتمالا گنیجنه ای از اپلیکیشن ها را خواهد داشت

apple-watch-release-date-970-80

شایعاتی اخیرا منتشر شده که می گوید توسعه دهندگان مختلف، بیش از 100 هزار اپلیکیشن تا به حال برای ساعت تولید کرده اند. تقریبا 16 ماه طول کشید تا iOS به این تعداد اپلیکیشن برسد! خودتان مقایسه کنید چقدر این رقم می تواند برای یک ساعت بزرگ باشد. اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، اندرویدی ها باید با این مسئله کنار بیایند که اپل واچ با گنجینه ای اپلیکیشن ها عرضه خواهد شد.

بنابراین، احتمالا اپلیکیشن ها مبحث اصلی کنفرانس Spring Forward باشند.

شاید هم اندازه یک آیپاد تاچ قدرت داشته باشد

پردازنده S1 روی این ساعت تقریبا قدرتی معادل یک آیپاد تاچ ارائه می دهد. البته از آنجایی که این پردازنده یک S1 مخصوص برای ساعت است، ممکن است توانایی های آن بیشتر از اکثر ساعت های اندرویدی باشد که عموما از اسنپدراگون 400 استفاده می کنند. به هر حال فراموش نکنید که شما یک آیفون هم به دست خود نبسته اید.

ساعت هوشمند اپل در مدل های مختلف با قیمت های مختلف عرضه خواهد شد

در حال حاضر، قیمت پایه 350 دلار اعلام شده در حالی که باقی مدل ها می توانند 500 دلار، 4 هزار دلار، 8 هزار دلار و یا 18 هزار دلار قیمت داشته باشند. البته این ها تنها قیمت هایی هستند که اندکی در موردشان شنیده ایم و اصلا تائید شده نیستند.

شاید برای اولین بار شاهد باشیم که محصولات اپل به صورت رسمی، خارج از فروشگاه های پر زرق و برگی که جابز به ارث گذاشته فروخته می شوند. شاید فروشگاه های مد و لباس که مردم در آن ها حاضرند صدها هزار دلار بپردازند، جایگاه خوبی باشد.

کارهای معمول که اپل واچ قادر به انجام آن هاست

140909142343-apple-watch-620xa

  • زمان را به ما می گوید
  • وقتی که دستتان را بلند کنید صفحه اش روشن می شود
  • قدم های شما و دیگر مسائل سلامتی را ثبت می کند
  • می توانید تصاویری در ابعاد همان ساعت را نقاشی کرده و برای دوستان (یا دشمنان تان) بفرستید
  • به شما اجازه می دهد که ضربان قلب تان را برای کاربری دیگر بفرستید
  • از سیستم Apple Pay پشتیبانی به عمل می آورد
  • اجازه می دهد تماس تلفنی برقرار کنید، بدون آنکه تلفن تان را از جیب در آورید
  • دسترسی به سیری خواهید داشت
  • تفاوت بین لمس و فشار را متوجه می شود

قیمت، مدل های مختلف و زمان عرضه اپل واچ به زودی و در کنفرانس روز دوشنبه اعلام خواهد شد. با دیجیاتو همراه باشید تا در سریعترین زمان ممکن در جریان اخبار قرار بگیرید.

VOX
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

  • حامد لند
    حامد لند | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    دوستش دارم.....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی