ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپینی خلاقانه برای خشونت علیه زنان؛ با نگاه به بیلبورد های تبلیغاتی، بهبود زخم ها را مشاهده کنید

خشونت علیه زنان یکی از مسائل تاسف باری به شمار می رود که نمونه های متفاوت آن در هر جوامع مختلف دیده می شود. خوشبختانه این موضوع همواره برای نهاد های فعال در زمینه حقوق بشر، دارای ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۳

خشونت علیه زنان یکی از مسائل تاسف باری به شمار می رود که نمونه های متفاوت آن در هر جوامع مختلف دیده می شود. خوشبختانه این موضوع همواره برای نهاد های فعال در زمینه حقوق بشر، دارای اهمیت بوده و این سازمان ها با ایجاد کمپین های مختلف دائما در تلاش هستند تا اطلاع رسانی های لازم در این زمینه را انجام دهند تا شاید بدین شکل به بالا رفتن فرهنگ مردم کمک نمایند.

در همین راستا به تازگی یک کمپین متفاوت در لندن شروع به کار کرده است. این کمپین بیلبوردهایی بزرگ را در سطح شهر شامل می شود که در آنها زنانی با صورت زخم خورده و کبود دیده می شوند. بانوانی که نماد خشونت علیه زنان هستند.

از آنجایی که هدف این کمپین، بالا بردن سطح آگاهی عمومی به مساله خشونت علیه زنان است، طراحان خلاق بیلبوردها ترتیبی داده اند تا با توجه عابران، زخم ها و کبودی ها موجود در تبلیغ، به مرور بهبود پیدا کند.

این بیلبوردها در واقع از تکنولوژی تشخیص چهره می برند. این تکنولوژی کمک می کند تا بیلبورد بتواند آمار تعداد نفراتی که به آن نگاه کرده اند را ثبت کند. و در نهایت همانطور که اشاره کردیم، هرچه این آمار بالاتر رود، از کبودی های موجود بر روی صورت زن زخم خورده در تبلیغات، کاسته می شود.

خیریه Women's Aid که با همکاری مؤسسه تبلیغاتی WCRS این تبلیغات را طراحی کرده می گوید: «خشونت علیه زنان موضوعی است که هر ساله برای صد ها هزار زن اتفاق می افتد. بسیاری از این زنان، موضوع را هرگز بازگو نمی کنند، چرا که معتقدند کسی آن ها را درک نمی کند»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • mammad
    mammad | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    ایده جالبیه ولی فک نکنم درست کار کنه

  • genius
    genius | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    چرا همه بوق و کرنا دست گرفتنو انقدر سنگ زنارو به سینه میزنن؟!چرا یکی پیدا نمیشه از خشونتهای آشکار و نهان علیه مردان جامعه حرفی بزنه؟!واقعا چرا...؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی