ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاد پندلتون، اعجوبه بازاریابی سامسونگ این شرکت را ترک می کند

تاد پندلتون، مدیر کمپین موفق Next Big Thing کمپانی سامسونگ اعلام کرده که به دنبال موفقیت بزرگ بعدی اش در جای دیگری غیر از این کمپانی کره ای می گردد. او که حدودا چهار سال به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

تاد پندلتون، مدیر کمپین موفق Next Big Thing کمپانی سامسونگ اعلام کرده که به دنبال موفقیت بزرگ بعدی اش در جای دیگری غیر از این کمپانی کره ای می گردد.

او که حدودا چهار سال به عنوان مدیر ارشد بازاریابی بخش موبایل این شرکت در ایالات متحده آمریکا کار کرده بود در هفته ای که گذشت به همکارانش خبر داد که از اواسط فروردین ماه دیگر با کمپانی مورد بحث همکاری نخواهد کرد.

روز جمعه نیز، سامسونگی ها طی بیانه ای به خاطر نوآوری های پندلتون در واحد موبایل این شرکت از وی تقدیر نمودند و گفتند که این واحد «بی صبرانه انتظار آینده را می کشد».

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مورد بحث اعلام نکرده که چه کسی قرار است جایگزین پندلتون شود با این حال خاطر نشان کرده که تا فروردین ماه از او به عنوان مشاور بهره می گیرد.

سامسونگ در طول سالیان دراز به پرورش استعدادهای داخلی خود پرداخته و برای ایجاد سازمانی قوی تر در حوزه بازاریابی، باهوش ترین افراد را به خدمت گرفته است. ما با رشد تیم های مختلف کاری خود، شاهد حضور بیشتر برندمان در سطح جهانی بوده ایم و عملکرد موفقی را در بازارهای ایالات متحده آمریکا از خود نشان داده ایم. سامسونگ همچنان به دنبال نوآوری در حوزه بازاریابی می گردد و در همین راستا نیز اقدام به راه اندازی مرکز عالی بازاریابی نموده که قرار است استراتژی برندش را پیش ببرد و خلاقیت و امور رسانه ای را در مورد گروه های مختلف محصولات به اجرا برساند. ما برای تاد بهترین آرزوها را داریم و به خاطر اینکه خلاقیت خود را در اختیارمان گذاشته از وی سپاسگزاریم. سامسونگ بی صبرانه منتظر آینده است و به دنبال راهی برای مشارکت با شرکت های علاقمندی می گردد که می توانند مشتریانش را هیجان زده نمایند.

پندلتون اما از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.

ناگفته نماند که وی نقش قابل توجهی در رشد بازار موبایل این کمپانی ایفا کرده و تیم تحت سرپرستی اش هم کمپین محبوب Next Big Thing را در حوزه بازاریابی به راه انداخت که در واقع با هدف خرده گرفتن بر محصولات اپل و طرفدارانش کلید خورد و در نهایت منجر به آن شد که گلکسی S3، عنوان پر فروش ترین اسمارت فون دنیا را دست کم برای یک بازه زمانی محدود از آن خود کند.

سامسونگ موفق شد که تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات وایرلس در ایالات متحده آمریکا را متقاعد نماید تا این تلفن هوشمند را به صورت همزمان و تحت یک برند تجاری ارائه نمایند و به همین دلیل پندلتون و تیمش در کنار شرکت تبلیغاتی 72 And Sunny موفق شدند به جای آنکه فعالیت های بازاریابی خود را معطوف به مدل های مختلفی از تلفن هوشمند گلکسی نمایند، یک کمپین بزرگ را برای آن به راه بیاندازند.

در جریان دادگاهی که سال گذشته به خاطر نقض پتنت اپل برپا شد، پندلتون اظهار داشت که پتنت ارائه شده از سوی تیم او بوده که سامسونگ را به جایگاه نخست بازار اسمارت فون های دنیا رسانده و به هیچ وجه از آیفون کپی برداری نکرده اند.

وی در دفاعیات خود به دادگاه گفت، براساس آمار مربوط به دنبال کنندگان کمپانی متبوعش و همچنین تعداد اشتراک گذاری های صورت گرفته از محتوی مربوط به آن، سامسونگ خبرسازترین برند در فضای مجازی بوده و برای اثبات این مسأله به 10.6 میلیون دنبال کننده آن در توییتر اشاره نمود.

اما این اواخر، این شرکت کره ای دچار مشکلات عدیده ای شده و پس از آنکه به مدت چهار سال بر بازار تلفن های همراه دنیا حکمرانی کرد، با گرایش روز افزون مشتریانش به رقبای چینی و هندی آن یعنی شیائومی و مایکرومکس، سود این شرکت نیز افت قابل توجهی پیدا کرد.

سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند، رقیب سرسختی چون اپل را پیش روی داشت که در سه ماهه چهارم سال 2014، رتبه نخست فروش جهانی را از آن خود نمود.

در هفته ای که گذشت، این شرکت از دو پرچمدار جدیدش به نام های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge پرده برداشت که امید می رود باعث محکم تر شدن جای پای آن در بازار موبایل دنیا شوند.

پندلتون آخرین مدیری است که در سال های اخیر، عطای این شرکت کره ای را به لقایش بخشیده و ترک آن را خواهد گفت.

البته لازم است یادآور شویم که ترک کار یک مدیر عالی رتبه در شرکتی با ابعاد سامسونگ مسأله جدیدی نیست (این کمپانی هم اکنون 300 هزار نفر کارمند دارد) با این همه تردیدی نخواهد بود که ترک این افراد، ضربه های بدی را به ویژه در بازار ایالات متحده آمریکا بر پیکره این شرکت وارد خواهد کرد.

کسب و کار سامسونگ در صنعت موبایل بسیاری را به خود جلب نموده، با این همه، تا به امروز، افراد زیادی، واحد تولید کننده تلویزیون و لوازم خانگی آن را ترک گفته اند.

نکته دیگری که مزید بر علت شد طرح جابجایی گروه بازاریابی واحد موبایل این شرکت در ایالات متحده آمریکا بود و همچنین انتقال تیم هایی از ریچاردسون تگزاس به تأسیساتی جدید در بخش Meatpacking و دفتر اصلی آن در Ridgefield Park نیوجرسی که باعث شد بسیاری در اواسط سال 2014 میلادی کار خود را ترک کنند.

پندلتون نیز در همان تیم بازاریابی موبایل عضویت داشت که باید محل کارش را تغییر می داد، هرچند که بعدها سامسونگ طرح خود را تغییر داد.

Seshu Madhavapeddy، نایب رئیس ارشد بخش محصولات و فناوری سامسونگ که مسئولیت توسعه و عرضه محصولات این کمپانی را بر عهده داشت و همچنین Nanda Ramachandran، نایب رئیس و مدیر کل استراتژی، بازاریابی و مدیریت تبلت ها، اسمارت واچ Galaxy Gear و  HomeSync از دیگر افرادی بودند که در سال گذشته ترک این شرکت را گفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • امین نیک صفت
    امین نیک صفت | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    دیجیاتو خلاصه میشه در خبر های زیاد و عالی از اپل و خبر های بد از سامسونگ....دوستان دیجیاتو لطفا وقتی مطلب می نویسید با دست راست چند لحظه آیفون رو از دست چپتون خارج کنید...لطفا

  • Navid as
    Navid as | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    و مطابق معمول دیجیاتو از این خبر خوشحال ومسرور !!!یعنی تو ساعت اخیر این تنها خبری بوده که راجع به سامسونگ بیرون اومده ؟؟؟؟؟؟متاسفم براتون که عشق اپل با هاتون چه کرده همه جورشو دیده بودیم این یکی نوبره تعصب بی حد و حصر تو یه سایت علمی با این روند رو به زوال خواهید رفت من سعی میکنم بیشتر برم سراغ سایت جدید همسایه موفق باشین

  • AK_007
    AK_007 | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    خانم موسوی بحث رو از کجا به کجا میکشونین
    در ضمن نمیخوام مثال بزنم ولی تو یه دوره ای استیو جابز هم رفت ولی کمپانی به پیشرفت خودش ادامه داد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی