ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از ماسکی که می تواند برای هدست های واقعیت مجازی بو تولید کند

واقعیت مجازی فناوری فوق العاده ای ایست، اما این تکنولوژی هرچه باشد، فاصله زیادی تا حقیقت دارد و یکی از کاستی هایش این است که حس بویایی را بر نمی انگیزد. با این همه، باید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

واقعیت مجازی فناوری فوق العاده ای ایست، اما این تکنولوژی هرچه باشد، فاصله زیادی تا حقیقت دارد و یکی از کاستی هایش این است که حس بویایی را بر نمی انگیزد.

با این همه، باید بگوییم که تیمی از مهندسین شرکتی به Feelreal نظر دیگری دارند و معتقدند که فناوری مذکور به درجه ای از پختگی رسیده که می تواند هوا و رایحه های مختلف را نیز به فرد منتقل نماید.

این تیم در واقع نوعی ماسک بلوتوثی را طراحی کرده اند که درست زیر هدست شما قرار می گیرد و مجهز به سیستم های گرم کننده و خنک کننده کوچک، مه ساز، موتور لرزشگر، میکروفون و یک کارتریج قابل تعویض است که می تواند هفت رایحه مختلف شامل اقیانوس، جنگل، آتش، چمنزار، گَرد (که مشخص نیست منظور از آن چیست)، گل و فلز را ایجاد نماید.

هدست های واقعیت مجازی با ایجاد فضایی گسترده میان چشمان شما و نمایشگر قدرت دیدن را از چشم می گیرند و حالا به لطف آنچه کمپانی Feelreal ارائه نموده، امکانی برایتان فراهم شده تا رایحه های مختلف را نیز روی صورت خود احساس کنید.

دستگاه ارائه شده توسط کمپانی مذکور نوعی ماسک است که شبیه به صورتی خندان طراحی شده و امید می رود که در آینده، به لطف آن، کاربران فناوری VR بتوانند به تجربه ای واقعی تر در زمان استفاده از آن دست پیدا کنند چراکه در این صورت، علاوه براینکه در فضایی واقعی قرار خواهند گرفت، می توانند بویی که در آن فضا باید وجود داشته باشد را نیز حس کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sinax
    sinax | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    سلام شما در مورد واقعیت مجازی با استفاده از امواج که به مغز میرود و ما را به مکانی مجازی میبرد اطلاعی ندارید. شاید اسمش full dive باشد

  • TROOL
    TROOL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    بو بده
    بوو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی