ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی از رویداد اختصاصی اپل در روز دوشنبه داریم؟

رویدادی که اپل، روز دوشنبه در سان فرانسیسکو برگزار خواهد کرد، به احتمال زیاد بزرگترین رویداد امسال این شرکت خواهد بود. نه تنها انتظار می رود از آخرین اطلاعات تکمیلی در خصوص ساعت اپل و زمان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

رویدادی که اپل، روز دوشنبه در سان فرانسیسکو برگزار خواهد کرد، به احتمال زیاد بزرگترین رویداد امسال این شرکت خواهد بود. نه تنها انتظار می رود از آخرین اطلاعات تکمیلی در خصوص ساعت اپل و زمان و نحوه ی عرضه اش رونمایی شود، احتمال می رود که در این میان، شاهد حضور نمونه جدید و بسیار باریک تر MacBook Air، آپدیت جدید iOS و خبرهای دیگری نیز باشیم. در این میان البته مواردی نیز هستند که نباید انتظارشان را بکشیم.

این رویداد روز دوشنبه، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز می گردد و طبق معمول، در دیجیاتو، با پوشش زنده ی مراسم و همچنین آخرین اخبار مربوط به آن، در خدمت شما خواهیم بود. تا آن زمان نیز می توانید کلیه اخبار مربوط به ساعت اپل را در این صفحه، مطالعه بفرمایید.

اما بیایید به سراغ شنیده ها، شایعات و در نهایت انتظارات خود از رویداد جدید اپل برویم.

قیمت و زمان عرضه Apple Watch

apple-watch-theverge-8_1320.0

سوال بزرگ: می دانیم که تیم کوک قیمتی ۳۴۹ دلاری را برای مدل ورزشی این ساعت مشخص نموده است؛ اما برای نمونه های از جنس طلا، این قیمت تا کجا بالا خواهد رفت؟

می دانیم که با پرداخت ۳۴۹ دلار، صاحب ساعت اپلی خواهید شد که از بدنه ای آلمینیومی و بندی از جنس لاستیک بهره خواهد برد؛ این مدل ارزان ترین نمونه بوده و بالاترین فروش نیز به آن اختصاص خواهد داشت. بسیاری احتمال می دهند همین نسخه ی ارزان نیز، در پیکربندی های متفاوتی به فروش رسد. حقیقت اینجاست که هنوز کسی از برنامه های اپل برای نحوه فروش این ساعت، اطلاعی ندارد. تمام ساعت ها، در دو سایز مختلف به فروش خواهند رسید و گمان می رود قیمت ۳۴۹ دلاری، مربوط به نسخه ی کوچکتر باشد. باید ببنیم اپل برای ساعت های بزرگتر چه قیمتی را انتخاب می کند.

به مدلی با بدنه ی استیل می رسیم، سوال بعدی اینجاست که این محصول چه قیمتی خواهد داشت؟ John Gruber، در سایت Daring Fireball می نویسد که این ساعت به سادگی قیمتی معادل با ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. البته خود ساعت با بدنه ی استیل حول و حوش ۷۰۰ دلار خواهد بود اما در صورت انتخاب بندهای با جلوه ی بهتر، این قیمت به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. حالا به سوالی می رسیم که بیشترین توجه ها را به خود جلب کرده است؛ قیمت ساعت اپل از جنس طلای ۱۸ عیار، تا کجا بالا خواهد رفت؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بسیاری معتقد هستند که قیمت ساعت طلایی اپل، برابر با قیمت یک ساعت کلاسیک و آنالوگ اصیل خواهد بود. John Gruber می گوید این ساعت، قیمتی بین ۱۰ الی ۲۰ هزار دلار خواهد داشت که این مساله نیز بستگی زیادی به بند انتخابی شما با ساعت مورد نظر دارد.

iwatch3015.0 (1)

یکی از توسعه دهندگان به نام Marco Arment، در وبلاگ خود می نویسد که این حدس های نجومی صحیح نبوده و این ساعت نهایتا قیمتی ۵۰۰۰ دلاری خواهد داشت. در هر صورت، نمونه ی طلایی، یکی از گران ترین محصولاتی خواهد بود که اپل آینده ی نزدیک، خواهد فروخت.

پیشتر، اپل اعلام کرده بود که ساعت را در ماه آوریل به دست کاربران می رساند اما در روز دوشنبه، می توان انتظار داشت تا روز دقیق و زمان ثبت پیش سفارش مشخص گردد.

بندها و لوازم جانبی

iwatch3005.0

شخصی سازی، یکی از بزرگترین قسمت های Apple Watch بوده و بندهایی که به شکل بسیار آسانی تعویض می گردند، نقش بسیار مهمی در طراحی آن بازی می کنند. سال گذشته و در حاشیه معرفی این ساعت، کمپانی مورد بحث چندتایی از بندهای ساخته شده را در معرض نمایش قرار داد اما حالا، قیمت هر کدام نیز مشخص خواهد شد و خریداران می توانند تصمیم گیری کنند که کدام بند را با ساعت خود انتخاب نمایند.

به احتمال بسیار زیاد تمام بند های لاستیکی برای فروش عرضه خواهند شد اما برای بند های فلزی و چرمی، نمی توان این مورد را با اطمینان تایید کرد.

شاید کاربری علاقه داشته باشد تا از بند های دیگری که ساخته اپل نیستند استفاده کند؛ هنوز دیدگاه اپل در این خصوص مشخص نیست و باید ببینیم تیم کوک در این خصوص چه نظری دارد. اپل معمولا در خصوص لوازم جانبی ساخته شده از سوی سازندگان دیگر، چیزی نمی گوید و حتی اگر این قابلیت وجود داشته باشد، به نظر نمی رسد روز دوشنبه در این خصوص، موردی را بشنویم.

iwatch3006.0 (1)

یکی دیگر از شایعات مروبط به لوازم جانبی، در مورد بندهای هوشمند است. آیا اپل اجازه خواهد داد تا سازندگان دیگر، بندهایی هوشمند به این ساعت اضافه کنند و با آن هماهنگ شوند؟ اگرچه این ایده بسیار جالب است اما در هر صورت، بعید به نظر می رسد دست کم برای نسخه اولیه این ساعت، در دسترس قرار گیرد.

اپلیکیشن های ساعت

اپل در طول معرفی ساعت به تماشاگران، برخی اپلیکیشن های آن را به شکل کامل معرفی کرد و نحوه کار آنها را نیز به کاربران نشان داد. اما روز دوشنبه، جزییات بسیار بیشتری در مورد نحوه کارکرد کلیه اپ ها را بر روی این ساعت مشاهده خواهیم کرد. دلیل این امر اینجاست که در این مدت چند ماهه، برخی از توسعه دهندگان شخص ثالث به ساعت مذکور دسترسی داشته اند و حالا باید انتظار حضور اپلیکیشن های زیادی را برای آن بکشیم. اپل از مدتی قبل، کدهای برنامه نویسی را به توسعه دهندگان داده بود و همانگونه که امروز صبح برایتان نوشتیم، این توسعه دهندگان صرفا در مقر اصلی این شرکت در کوپرتینو، این امکان را داشته اند تا از نزدیک با ساعت اپل کار کرده و پروژه های خود را به جلو برانند.

در هر صورت، اپل همواره می خواهد تا بر روی صحنه بهترین باشد، پس باید انتظار اپلیکیشن های کوچک و بزرگ را از سوی توسعه دهندگان مستقل و یا شرکت های بزرگ یا حتی خود اپل بکشیم؛ اپلیکیشن هایی که در سپتامبر گذشته، خبری از آنها نبود.

جدا از پیش نمایش اپ ها، اپل همچنین خواهد گفت که برنامه ی عرضه آنها در اپ استور چگونه خواهد بود. می توان گفت شاید به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در اپ استور نباشیم و اپلیکیشن های ساعت، در کنار اپ های آیفون عرضه شوند. اما بعید یا دور از ذهن نیست که دیر یا زود، شاهد یک Watch App Store باشیم. شاید هم این بخش، اواخر سال و زمانی که تعداد اپلیکیشن های بومی به تعداد بالاتری رسیدند، ایجاد شود.

مک بوک جدید

mbareview-3

مدت هاست که گمانه زنی در مورد نوت بوک جدید اپل نقل محافل است اما به نظر می رسد این دوشنبه، روز موعود باشد. گفته می شود که اپل در این روز، جایگزینی برای مک بوک ایر را به نمایش خواهد گذاشت؛ حال شاید این محصول دارای یک خط تولید جدید با نامی تازه باشد و شاید هم یک بروز رسانی برای مک بوک ایر - سبک تر و کوچک تر است، از نمایشگری بسیار بهتر هم بهره می برد.

دو ماه پیش و در ژانویه بود که وبسایت 9to5Mac از وجود یک نمونه جدید از Air با نمایشگری ۱۲ اینچ خبر داد. در این گزارش گفته شده بود که این لپ تاپ به طور کلی از ۲ پورت ورودی استفاده خواهد کرد:‌ یکی برای اتصال هدفون و فقط یک عدد اتصال USB Type-C. آنطور که پیداست، حتی اتصال مربوط به شارژر نیز حذف و در نهایت با USB Type-C ادغام گشته است. قاعدتا هر کسی نخواهد توانست با چنین مشخصاتی کنار بیاید اما زمانی که ظرافت این محصول، اندازه بسیار کوچک و وزن اندکش را در نظر بگیرید، شاید نظرتان عوض شود.

گفته می شود MacBook جدید، اولین نمونه در این دسته از محصولات خواهد بود که از سیستم خنک کننده فن، استفاده نمی کند. هر چند به سادگی نمی توان صدای فن مک بوک های اپل را شنید اما این خبر برای افرادی که از سایر لپ تاپ های قدیمی تر استفاده می کنند و صدای فن گاهی تا جایی بالا می رود که باعث ایجاد مزاحمت در انجام امور می شود، بسیار خوشحال کننده خواهد بود.

همچنین شایع گشته که Trackpad لپ تاپ جدید، مانند سایر مک بوک ها قابلیت فشار دادن و کلیک کردن را در بخش پایینی نخواهد داشت و کاربران صرفا باید به لمس کردن، عادت کنند. طبق گزارش 9to5Mac، کیبورد جدید نیز از طراحی باریک تری بهره می گیرد. از سوی دیگر The Wall Street Journal می گوید که این مک بوک جدید، بین آوریل و ژوئن به دست کاربران خواهد رسید؛ این زمان بندی، با کنفرانس روز دوشنبه ی اپل همخوانی بسیاری دارد.

MacBook Air های به روز رسانی شده

DSC_5931-hero

نباید انتظار داشت اپل، ایرهای قدیمی را به دلیل معرفی مدلی جدید دور بیاندازد. این شرکت معمولا محصولات قدیمی را همچنان تولید کرده و آنها را با قیمتی پایین تر از پیش، به فروش می رساند. شاید امسال اپل، دست به یک بروز رسانی کلی برای سخت افزار این دسته از محصولات بزند.

سال گذشته و در ماه آوریل، مک بوک ایرهای اپل به پردازنده Haswell مجهز شدند. این پردازنده ها حالا یک نسل قدیمی تر محسوب شده و شکی نیست که شرکت مورد بحث، در نمونه های جدیدش از پردازنده های Broadwell استفاده خواهد کرد. در مجموع، مانند سال گذشته، فکر نمی کنیم که این محصولات به سخت افزاری شگفت انگیز مجهز شوند اما در هر صورت وجود پردازنده های جدید می تواند سرعت بالاتر و عمر باتری بیشتر (در حال حاضر ۱۲ ساعت) را تضمین کند. از سوی دیگر می توان گفت اگر اپل مک بوک جدیدی را معرفی کند، شاید بتوان کاهش قیمتی را نیز در میان Air ها مشاهده کرد.

iOS 8.2

ساعت های اپل بدون وجود آیفون کاربرد چندانی نخواهند داشت، اما ابتدا این آیفون ها هستند که باید ساعت را بشناسند. احتمالا همین موضوع، یعنی پشتیبانی از ساعت اپل، همه ی بروز رسانی مربوط به نسخه ی ۸.۲ از iOS خواهد بود. می توان انتظار داشت که اپلیکیشن جدیدی به iOS ۸.۲ اضافه خواهد شد که در اصل، اجازه می دهد به ساعت خود متصل شوید و تنظیمات آن را نیز تغییر دهید.

سایر بروز رسانی ها در نسخه ۸.۲ بسیار کم رنگ خواهند بود. احتمالا شاهد رفع برخی باگ ها و همینطور ارتقای اپلیکیشن سلامت یا همان Health باشیم. برای دستیابی به امکانات بیشتر، باید منتظر iOS ۸.۳ باشید.

انتظار آیپد بزرگ تر، Apple TV جدید و سرویس استریم موزیک را نداشته باشید

beatsmusicdrdre1_1020

دو محصولی که گفته می شود اپل آنها را به زودی در معرض نمایش خواهد گذاشت، در روز دوشنبه در سان فرانسیسکو حضور نخواهند داشت. یکی از این محصولات آیپد ۱۲.۹ اینچی است که از تقریبا یک سال پیش، شایعه آن بر سر زبان ها افتاده. گفته می شود که اپل انتظار دارد کارکرد این محصول را بیشتر در ادارات ببیند، اما طبق آخرین گزارش ها، بلومبرگ گفته است که تولید آن تا پیش از سپتامبر به وقوع نخواهد پیوست. می توان اینگونه برداشت کرد که زمان عرضه iPad های جدید، چیزی بین اکتبر و نوامبر جاری باشد.

مدت زمانیست که گفته می شود این شرکت یک Apple TV جدید را نیز در دست توسعه دارد. اما به نظر می رسد پروژه های نظیر ساعت اپل، مانع از رشد توسعه این دسته از محصول شده اند و در هر صورت، به روز دوشنبه نخواهند رسید.

در نهایت، اپل گفته بود که Beats Music را به سرویس استریم iTunes انتقال خواهد داد؛ قطعا این اتفاق به زودی خواهد افتاد اما طبق گزارش 9to5Mac، گفته می شود این سرویس در کنفرانس توسعه دهندگان در ماه ژوئن رونمایی می گردد.

ضمنا، انتظار ماشین اپل را هم نکشید؛ شاید در دهه ی آینده از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • میثاق
    میثاق | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    ipod 6generation نمیاد یعنی؟

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    بین خرید سری جدید مکبوک ایر و سرفیس پرو4 دو دل بودم که الان با دیدن ترک پد و تعداد پورت های کم مکبوک تصمیمم رو گرفتم، صد در صد میرم سمت سرفیس.
    البته اگه سرفیس 4 خوب از آب در بیاد

    • ITMaster
      ITMaster | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

      دوست عزيز مگه الان چيزى معرفى شده كه شما يه همچين تصميمى گرفتى؟!! :-))

  • رضا
    رضا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    تا دوشنبه میترسم چند تا تلفات داشته باشیم تو سایت.

  • Ghost
    Ghost | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    انتظار رو نمی دونم ولی دیجیاتو احتمالا از تک تک افراد حاظر تو کنفرانس با مشخصات کامل پست به پست عکس میزاره . این بعد کلی بررسی بازار ساعت داده بیرون اگه بخواد بره تو کار واقعیت مجازی دیجیاتو اسم سایت رو به اپلیاتو تغییر میده

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    فقط یه نکته انحرافی / یادتون می یاد موقع کنفرانس ویندوز ۱۰ می گفتیم از روزها قبل دیجیاتو واسه اپل پوشش می داد و ... منظوریم این بود همین وبسایت verge این مطلب رو برای کنفرانس ویندوز ۱۰ نوشت اما امان از ...

    • A.R.T
      A.R.T | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

      كامنته تاييد شد

    • behrooz_sayyar
      behrooz_sayyar | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

      وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خدا خستم شد از این همه نق نق بابا دیجیاتو سایت رو تعطیل کن اسم رو عوض کن به مایکیاتو فقط هم اخبار مایکروسافت بزار پدرمون رو در آورد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی