ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج دلیل مطلوب بودن دل شکستگی برای کارآفرینان

عاشق شدن و شکست بهتر از این است که هیچگاه چنین حسی را تجربه نکنید. این جمله ای است که نخستین بار در دهه 1800 میلادی از زبان آلفرد لرد تنیسون شنیده شد. شاید این جمله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

عاشق شدن و شکست بهتر از این است که هیچگاه چنین حسی را تجربه نکنید.

این جمله ای است که نخستین بار در دهه 1800 میلادی از زبان آلفرد لرد تنیسون شنیده شد. شاید این جمله هیچ ارتباطی با کسب و کار نداشته باشد با این همه، کارفرمایان با تجربه به خوبی بر اهمیت آن واقفند و می دانند که چه ارزشی دارد.

راه اندازی یک کسب و کار جدید به خودی خود چالش برانگیز و ناامید کننده هست و بدتر از آن زمانی است که تشخیص می دهید راهی برای موفقیت در کارتان ندارید و زمان تعطیلی آن فرا رسیده.

اولین کسب و کار، درست مانند عشق اول انسان است که تمام جسم و جانش را صرف آن می کند و به همین دلیل فکر آنکه دیگر وقت خداحافظی با آن رسیده، به اندازه کافی احساس موسسش را جریحه دار می کند.

اما شکسته شدن دل (چه در کار و چه در عشق) می تواند امر خوبی باشد. اگر کارفرمایی هستید که فکر می کنید کسب و کارتان با شکست روبرو شده یا اینکه از ترس بروز چنین اتفاقی از راه اندازی یک تجارت تازه خودداری می کنید، در اینجا توجه شما را به دلایلی جلب می کنیم که نشان می دهند، شکسته شدن دلتان خوب است و باید با اعتماد به نفس بالاتری با آن روبرو شوید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- زنده می مانید

leaving-home

اغلب کارآفرینان آینده از شکست واهمه دارند و تصور آنکه روزی چنین مسأله را تجربه کنند مانند باری است که همواره روی دوش خود احساس می کنند. اما جدای از اینکه شکست کسب و کار شما تا چه اندازه عظیم خواهد بود، حقیقت این است که می توان قرض را داد، کارکنان قادر خواهند بود کار جدیدی برای خود دست و پا کنند و با شفاف سازی صادقانه، می توان خدشه هایی که بر روابط کاری تان وارد شده را التیام بخشید.

به یاد داشته باشید که اگر به حس شکست خود اجازه ندهید که شما را از پای درآورد، قطعا پس از بروز این مسأله انسان بهتری خواهید شد.

2- بهتر برای آینده آماده خواهید شد

Project 11 - She's Leaving Home

زمان، زخم هایی که به واسطه شکست کسب و کارتان بر شما وارد شده را التبام می دهد، درست مانند دردهایی که به واسطع عشق در وجود انسان پدیدار می شوند. همینکه به جایگاه اول تان بازگشتید، فکرهای تازه ای به ذهنتان خطور خواهد کرد و به لطف دانش و تجربه ای که کسب کرده اید، این بار قوی تر عمل می کنید. از این پس بهتر می دانید که دنبال چه هستید، چه مسائلی برایتان اهمیت دارد و مهم تر اینکه باید در آینده از چه مسائلی اجتناب کنید.

هر غصه و شکستی را به مثابه درسی از زندگی قلمداد کنید که شما را برای مرحله بعدی آماده می کند.

3- سریع تر روی پایتان می ایستید

Energy1

دل انسان در طول زندگی اش بیش از یک بار می شکند، ناکامی در کسب و کار نیز همینگونه است و به یک مورد ختم نخواهد شد و تجربه همان چیزی خواهد بود که به کارفرمایان کمک می کند تا روی پای خود بایستند و از هر شکستی که در آینده با آن روبرو می شوند، گذر کنند و هر بار، سریع تر و آسان تر به شرایط عادی باز گردند.

زمانی که به درک بهتری از انعطاف پذیری خود دست پیدا کنید، یافتن علاقه و اشتیاق تازه برای تان آسان تر خواهد شد.

4- بر ارزش شما افزوده می شود

CroppedImage608342-thinking-the-unthinkable

تجربه دشمن بی تجربگی است. بله کار کردن با فردی که هنوز استانداردها و الگوهای سازمانی را ندارد مزایای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت، با این همه، تجربه ثابت کرده که ارزشمندترین شرکا کسانی هستند که می شود با آنها ارتباط برقرار کرد. برای مثال اگر تصورتان این است که باید دفتر کارتان را تعطیل کنید و عذر همه 20 کارمند خود را هم بخواهید، چنانچه شریکتان هم با شما هم عقیده باشد، راحت تر می توانید با یکدیگر کار کنید و ارتباط برقرار نمایید.

تنها تجربه به شما درس می دهد که چگونه با شکست کنار بیایید.

5- شکرگزارتر خواهید شد

2014-01-09-sillouhette

درست مانند عشق نخست، لذت بردن از نخستین کسب و کارتان هم دشوار خواهد بود. عدم قطعیت امور و حس ناامنی تمام وجود شما در بر می گیرد و به جای واقع بینی و در نظر گرفتن حقایق، پشت کارتان تحت تأثیر نوعی حس شیفتگی و مثبت اندیشی قرار می گیرد.

این حس ادامه می یابد، تا زمانی که تجربه لازم را کسب می کنید و تصمیم می گیرید در مورد آنچه می خواهید، انتخابگر باشید و در نهایت است که می توانید کسب و کارتان را به خاطر همان چیزی که هست دوست داشته باشید.

بنابراین اگر آرزوهایتان را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید کنار گذاشته اید، توصیه ما به شما این است که از غصه شکست ترسی به دل خود راه ندهید و در عوض مانند حقیقتی اجتناب ناپذیر به آن نزدیک شوید و همین مسأله است که در دراز مدت از شما یک کارفرمای موفق می سازد.

جسارت داشته باشید و از ماجراجویی نترسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Between the Rays
    Between the Rays | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    قربون سومی برم من

  • حسن
    حسن | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    فقط این جمله آخری ... .

  • Meysam
    Meysam | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    شکستن دل،

    فکر تاریکی و این ویرانی...
    بی خبر آمد تا با دل من،
    قصه ها ساز کند، پنهانی...

    ممنونم از شما خانم موسوی، عجب ربط قشنگی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی