ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از نقش تلفن های همراه در تنبلی می گویند

در مفید بودن تلفن های همراه تردیدی نیست؛ این دستگاه ها تقریبا همه جا با ما هستند و کارمان را راه می اندازند. با این همه، طبق تحقیقی که توسط پژوهشگران دانشگاه واترلو (همانجایی که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

در مفید بودن تلفن های همراه تردیدی نیست؛ این دستگاه ها تقریبا همه جا با ما هستند و کارمان را راه می اندازند. با این همه، طبق تحقیقی که توسط پژوهشگران دانشگاه واترلو (همانجایی که دفتر اصلی بلک بری در آن قرار دارد) انجام شده، این کامپیوترهای کوچک یکی از اصلی ترین عوامل تنبلی افراد هستند.

افرادی که تا پیش از این حساب و کتاب هایشان را به صورت ذهنی انجام می دادند و لیستی بلند بالا از شماره تلفن دوستان و آشنایان خود را از بر بودند، حالا برای جستجوی اطلاعاتی که از قبل می دانند یا اینکه به سادگی امکان فهمیدنشان وجود دارد هم به موبایل هایشان رجوع می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پیشتر نیز تحقیقی در این رابطه انجام گرفته بود که نشان می داد انسان ها در زمان حل مسائل تمایل دارند که زحمت زیادی به خود ندهند و از این کار اجتناب نمایند و حالا انتشار نتایج پژوهش محققین دانشگاه واترلو نیز مهر تأییدی بر آن است.

متفکران حسی یعنی آنهایی که بر احساسات قلبی خود برای تصمیم گیری تکیه می کنند بیشتر از افرادی که به صورت تحلیلی یا استراتژیک می اندیشند، به تلفن های همراه خود وابسته هستند.

دانشمندان دانشگاه واترلو، با بررسی نتایج حاصل از سه پروژه تحقیقاتی جداگانه که روی 660 نفر انجام گرفت، متوجه روش های مختلف فراگیری مختلفی شده و به وجود فرایندهای فکریِ حسی و تحلیلی و همچنین مهارت های بیانی کلامی و عددی گوناگون پی بردند.

آنها پس از جمع آوری اطلاعات یاد شده، عادات هر یک از شرکت کنندگان در هنگام استفاده از تلفن های همراهشان را از نظر گذراندند.

به طور خلاصه، پس از انجام این پژوهش روشن شد، آنها که توانایی های قوی تری در یادگیری و تمایل زیاد به تفکر تحلیلی دارند، کمتر احتمالش می رود که برای فرایندهای حل مسأله از موتور جستجوی تلفن هوشمند خود کمک بگیرند.

ناتانیل بار یکی از مؤلفان گزارش واترلو با در نظر داشتن میزان وابستگی جوامع توسعه یافته به این فناوری، یاد آور می شود که تیم همراهش باید، به درک بهتری از این رابطه دست پیدا کنند و در صحبت هایش اظهار می دارد: «درک این مسأله که تلفن های هوشمند چگونه روانشناسی انشان را تحت تأثیر قرار می دهند، اهمیت بالایی دارد و بهتر است پیش از رسیدن روزی که یادآوری دوران بدون تلفن های همراه برایمان دشوار شود، این موضوع روشن گردد.»

برای آنهایی هم که تصور می کنند شبکه های اجتماعی برای سلول های خاکستری مغزشان مضر است، خبر خوبی داریم و آن اینکه در تحقیق انجام گرفته حرفی از اثر احتمالی اپلیکیشن های سرگرمی و چنین شبکه هایی بر توانایی های یادگیری به میان نیامده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • شادی
    شادی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    گمانه زنی هست فقط..و گرنه شاید طبق اونچه گفته شد کلا اثر معکوس داشته باشه یا اصلا چیز خاصی نباشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی