ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۵.۱ با پشتیبانی از تماس صوتی HD و بهبود امکانات امنیتی معرفی شد

گوگل امروز در وبلاگ خودش به صورت رسمی اندروید ۵.۱ را معرفی نموده و از همین رو به زودی شاهد عرضه ی این به روز رسانی بر روی تلفن های هوشمند محبوب تر برندهای مختلف ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

گوگل امروز در وبلاگ خودش به صورت رسمی اندروید ۵.۱ را معرفی نموده و از همین رو به زودی شاهد عرضه ی این به روز رسانی بر روی تلفن های هوشمند محبوب تر برندهای مختلف خواهیم بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در کنار آپدیت های صورت پذیرفته به منظور ارتقا پایداری و کارایی سیستم عامل مورد بحث، اندروید ۵.۱ پشتیبانی از چند سیم کارت را نیز به همراه دارد.

در نرم افزار جدید کار برای به اشتراک گذاری یک تلفن هوشمند دو سیم کارته بین چند کاربر آسان تر شده و همینطور راه حل هایی برای بهره گیری بیشتر از خدمات چند اپراتور مخابراتی بر روی یک موبایل نیز ارائه گشته اند. البته گوگل هنوز جزئیات این مسائل را به صورت کامل توضیح نداده است.

علاوه بر موارد پیش تر اشاره شده در نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید مکانیسم محافظت از تلفن های هوشمند نیز بهبود یافته. به زبان ساده از این پس یک موبایل دزدیده شده تا مادامی که کاربرش با استفاده از اشتراک گوگل خود به آن لاگین نکند در وضعیت لاک باقی خواهد ماند. در چنین شرایطی بر خلاف گذشته، قفل دستگاه به سرقت رفته حتی با بازگرداندان آن به تنظیمات کارخانه ای نیز برداشته نخواهد شد.

اندروید ۵.۱ اکنون به صورت مقیم از تماس های صوتی HD هم پشتیبانی به عمل می آورد و لذا در صورت ارائه این خدمات از جانب اپراتور سرویس دهنده، اسمارت فون هایی  که قابلیت مذکور را دارا باشند (مانند نکسوس ۶) به کاربران خود امکان خواهند داد تا ارتباط های تلفنی شان را با کیفیت صدای به مراتب بالاتری نسبت به قبل بشنوند.

نکاتی که در بالا ذکر شد در اصل به روز رسانی های قابل توجه نسخه ی ۵.۱ محسوب می گردند، اما تغییرات کوچک تر دیگری مانند آسان تر شدن بهره گیری از بخش تنظیمات سریع به منظور اتصال به شبکه های Wi-Fi و یا جفت شدن با یک ابزار دیگر از طریق بلوتوث نیز صورت پذیرفته است.

نسخه ی جدید اندروید به احتمال قوی مانند همیشه ابتدا برای گجت های نکسوس خود گوگل عرضه خواهد شد و پس از آن نیز یقیناً نوبت به پرچمداران و محصولات محبوب سایر برندها می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    سلام بچه ها کسی خبر داره اندروید 5 برای گلگسی اس 4 مدل i9505 امارات کی میاد ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی