ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سیب درخشان در مک بوک جدید خبری نخواهد بود

اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۶

اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده است؛ این در حالیست که سایر تولید کنندگان لپتاپ چندان شرایط خوبی را ندارند و به عنوان مثال در سال گذشته، ۲ درصد افت میانگین فروش را پشت سر گذاشته اند.

مک بوک های اپل به عنوان یکی از محبوب ترین لپتاپ ها در میان کاربران، یک نشان مشخص را همواره با خود یدک می کشیدند. سیب درخشان بر روی بدنه لپتاپ، نشانی بود که به نوعی هویت مک بوک ها را تشکیل می داد و به کاربران اجازه می داد تا از فواصل دور، این محصولات را شناسایی نمایند.

اما اکنون استراتژی اپل به نوعی دست خوش تغییر شده است؛ در مک بوک جدیدی که دیشب معرفی شد، خبری از سیب درخشان نخواهد بود و دیگر لوگوی اپل بر روی دستگاه نخواهد درخشید.

گویا هیچ المان اضافه ای قرار نیست در مک بوک جدید قرار داشته باشد. همانطور که پورت های بسیاری قربانی ضخامت اندک دستگاه شدند و همگی آن ها جای خود را به تنها یک درگاه ورودی سپردند، لوگوی اپل هم راه سادگی را در پیش گرفته است.

این حرکت اپل البته پیغامی مشخص دارد. کوپرتینویی ها دیگر آن شرکت کوچک چند سال قبل نیستند که با مسائل مالی کلنجار می رفتند. آن ها اکنون با اعتبار ترین برند جهان به شمار می روند و البته دیگر نیازی ندارند تا با درخشش بی مورد، برند خود را به رخ کاربران کشند.

اپل امروز آنقدر اعتبار کسب کرده است که حتی با یک لوگوی ساده هم، بتوان آن تفاوت آن را با دیگر تولید کنندگان تشخیص داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    واقعا که طراحی این لب تاب معرکست من که ارزومه یکی از این لب تاب ها داشته باشم ولی حیف که گرونه و من تا صد سال دیگه هم نمیتونم یکی از اون رو بخرم

  • مهراس
    مهراس | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    واقعاً کار جالبی نیست کامنت های مخالف با نظر نویسنده رو حذف میکنین؟ بی احترامی ای کرده بودم؟ فقط گفتم چرا نظرات شخصیتون رو به مقاله ترجمه شده اضافه میکنید!

  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی