ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسناد اسنودن می گویند اپل سال ها یکی از اهداف جاسوسی CIA‌ بوده است

گزارش تازه ای که از جانب The Intercept انتشار یافته حکایت از این دارد که تیمی از محققین که برای CIA کار می کرده اند چندین سال تلاش مداوم داشته اند تا شاید بتوانند شاخصه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

گزارش تازه ای که از جانب The Intercept انتشار یافته حکایت از این دارد که تیمی از محققین که برای CIA کار می کرده اند چندین سال تلاش مداوم داشته اند تا شاید بتوانند شاخصه های امنیتی به کار رفته توسط اپل برای ابزارهایی مانند آیفون و آیپد را کرک کرده و نفوذ به آنها را میسر نمایند.

بر اساس این گزارش اسنادی که توسط ادوارد اسنودن ارائه گشته اند، حکایت از طرح های مختلفی دارند که در آنها سعی شده کدهای انکریپشن بارگذاری گشته در پردازنده های موبایل اپل مورد رمزگشایی قرار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته در اطلاعات ارائه شده نشانی از میزان موفقیت هیچ یک از این طرح ها بر علیه اپل و محصولاتش دیده نمی شود و تنها اشاراتی مستقیم به جدال میان سازمان امنیت ملی ایالات متحده و شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی این کشور صورت پذیرفته است.

نکته در اینجاست که در ماه مارس امسال باراک اوباما، ریاست جمهوری وقت آمریکا، دولت چین را مورد نکوهش قرار داده بود، زیرا این دولت از شرکت های تکنولوژیک کشورش درخواست داشت تا در سرویسهای خود برای دسترسی آسان نهادهای امنیتی به اطلاعات کاربران درب های پشتی مشخصی را پدید آورند.

متیو گرین، یکی از متخصصین علم رمزنگاری در دانشگاه جان هاپکینز در همین رابطه به  Intercept می گوید: "در صورتیکه مورد هدف قرار گرفتن محصولات آمریکایی مجاز محسوب گردد، برای من خبر مهمی به حساب می آید. تلاش به تجزیه و تحلیل گجت های تولید شده در ایالات متحده و ایجاد درب های پشتی در آنها به کمک نرم افزارهای توسعه یافته توسط برنامه نویسان ناشناس همگی نشان از اهدافی فراتر از به دام انداختن مجرمین دارند."

آنطور که از Jamboree، یک کنفرانس سالانه مخفی با حمایت CIA نقل شده است، محققین نه تنها محصولات اپل بلکه محصولات شرکتهای رقیب این کمپانی مانند مایکروسافت را نیز مورد مطالعه قرار داده و تلاش های مشابهی را هم بر روی آنها اعمال کرده اند.

علاوه بر این موارد در یک ارائه که در سال ۲۰۱۲ توسط محققینی از Sandia Labs صورت پذیرفته، آنها نشان داده اند که چطور با یک نسخه ی دستکاری شده Xcode (ابزاری که برای توسعه ی اپلیکیشن های iOS کاربرد دارد) جاسوسان قادر می گردند تا به داده های آیپد و آیفون دسترسی پیدا کنند، بر روی کامپیوترهای مک متصل به شبکه درب های پشتی با قابلیت دسترسی از راه دور ایجاد نمایند و قابلیت های امنیتی قابل توجه بر روی محصولات اپل را از کار بیاندازند. هر چند مشخص نیست چطور جاسوسان از توسعه دهندگان می خواسته اند تا از این نسخه ی دستکاری شده ی Xcode استفاده نمایند.

ارائه ای دیگر هم جزئیات روشی را مطرح می کند که با آن می توان بوسیله ی یک نسخه ی ویرایش شده از به روز رسانی سیستم عامل OS X، بر روی کامپیوترهای مک یک ابزار کی لاگر نصب نمود. اسنادی متعلق به سال ۲۰۱۱  هم وجود دارند که اطلاعاتی در رابطه با روش های مختلف هک Group ID های اپل را در بر می گیرند.

در اسناد مذکور همانطور که قبلاً نیز ذکر گشت صحبتی از میزان موفقیت شیوه های مطرح شده یا موارد معینی از به کار گیری آنها به میان نیامده و صرفاً راهکارهایی در رابطه با روش های مختلف هک و نفوذ موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    اسنودن عزیزم حالت خوبه
    الان داری اینو میگی!!!
    بزار بعد جنگ اتمی بیا فاش کن کی اسلحه اتمی داره چطوره؟

  • عیسی
    عیسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    این اسنودن هم تو روسیه قایم شده فقط حرف میزنه و همه هم باور میکنن........ موقعی که با پوتین تو رخت خواب خواب بودید چند تا کاماندوی آمریکایی میرزن سرت و میکشنت تا دیگه زر زر نکنی :)

    • AK_007
      AK_007 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

      خاک تو سرت با این ادبیاتت خجالت بکش این جا جای این حرفاس؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی