ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ متواضعانه حرکت خود به سوی پیشرفت دوباره را آغاز کرده است

«من سخنران عمومی خوبی نیستم؛ دلیل این موضوع هم این است که زبان اول من، مهندسیست.» این جمله را مدیرعامل بخش تلفن های همراه سامسونگ به نام JK Shin، در رویداد مربوط به معرفی کهکشانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

«من سخنران عمومی خوبی نیستم؛ دلیل این موضوع هم این است که زبان اول من، مهندسیست.»

این جمله را مدیرعامل بخش تلفن های همراه سامسونگ به نام JK Shin، در رویداد مربوط به معرفی کهکشانی های جدید، با لهجه ی انگلیسی شیرینی، به زبان آورد. هویت سامسونگ در حال تغییر است؛ کره ای ها پس از شکست های سال گذشته «متواضع» شده اند.

دیگر خبری از کنسرت های زنده و ارائه های پر آب و تاب دوستان کره ای نیست؛ سامسونگ جدید، در ابتدای مراسمش سراغ اصل مطلب می رود و در نهایت هم به یک ارائه ی مختصر و مفید، قناعت می کند. تلفن همراهی می خواهید که در هر شرایطی، تصاویر مطلوبی را به ثبت رساند؟ سامسونگ یک جفت دوربین بسیار با کیفیت با گشودگی دهانه لنز f/1.9 با سرعت عملی بی نظیر در اختیارتان می گذارد. می خواهید موبایلتان کاراریی بالا، مصرف انرژی کم و نمایشگری خیره کننده داشته باشد؟ سامسونگ اولین تراشه ی ۱۴ نانومتری به کار رفته در اسمارت فون جهان را در کنار قابلیت شارژ شدن بی سیم، به همراه یکی از بالاترین تراکم پیکسل ها در نمایشگر را به شما تقدیم می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پردازنده های ۸ هسته ای در گذشته ای نه چندان دور، کنایه های بسیاری را در خصوص عملکردشان به جان خریدند؛ این بار اما سامسونگ با اعداد و ارقام ثابت کرد که این دسته از پردازنده ها مهم هستند و عملکردی بهتر از نمونه های ۴ هسته ای پیدا کرده اند.

سرعت شارژ شدن باتری گلکسی اس ۶ از آیفون ۶، پنجاه درصد سریع تر بوده و فلز به کار رفته در آن نیز، تا ۵۰ درصد استحکام بیشتری از فلز به کار رفته در سایر اسمارت فون ها داشته و «خم نخواهد شد.» این ها مواردی هستند که دانستنشان، برای کاربران مهم است. به جای فروش محصولات، سرویس ها و قابلیت های نرم افزاری بی استفاده، سامسونگ استراتژی قوی تری را در پیش گرفته و به نظر می رسد بالاخره پس از مدت ها، در مسیر درست گام بر می دارد. این دقیقا همان رویکردیست که اپل نیز سال گذشته به آن روی آورد و در نتیجه توانست بزرگ ترین سودآوری یک کمپانی را در تاریخ، برای یک مقطع سه ماهه را به نام خود به ثبت رساند.

اول مارس و زمانی که مدیران سامسونگ در حال معرفی موبایل های جدید بودند، تقریبا امکان نداشت آن چیزی را که با چشم دیده می شد را باور کرد؛ منو های رابط کاربری بالاخره دست خوش یک بازطراحی کلی گشته و بسیار ساده شده بودند. سامسونگ در نهایت با آن تاچ ویز قدیمی و خسته کننده خداحافظی کرد و دست Material Design را فشرد. اما آیا می توان مطمئن بود که گلکسی های جدید سامسونگ، از یک رابط کاربری با طراحی ساده، همانند سری نکسوس بهره گیرند؟ متاسفانه جواب منفیست اما پیشرفت سامسونگ را با زمانی مقایسه کنید که حتی گوگل هم در خصوص شکل ظاهری اندروید، به کره ای ها شاکی شده بود.

گویا در فاصله ی زمانی میان عرضه ی گلکسی اس ۵ و اس ۶،‌ سامسونگ بالاخره توانسته طراح هایی با سلیقه ی بهتر پیدا کند. لذت بخش است ببینیم، شرکتی که به استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در محصولاتش خو کرده بود، بالاخره سراغ استفاده از مواد با کیفیت تری رفته و برای مشتریانش ارزش قائل شده است.

سامسونگ هنوز تا «تکامل» راه بسیار زیادی را در پیش دارد.

آخرین گلکسی نوت، زیبایی و پر طرفداری خود را مدیون یک کمربند فلزی است که سامسونگ آن را به دورش بسته؛ از طرف دیگر Galaxy Alpha عمر کوتاهی داشت اما در مجموع، مورد تقدیر قرار گرفت و از لحاظ ظاهری،‌ از همه ی ساخته های سامسونگ در آن زمان، زیباتر به نظر می رسید. همه ی اینها گذشت تا در نهایت Galaxy S6 از راه رسید، محصولی که گفته می شود دوباره توانست حال و هوای هیجان انگیز دوران معرفی گلکسی S2 را زنده سازد. البته در این ایجاد هیجان، تیم تبلیغاتی سامسونگ هم بی کار نبوده و به شکلی هوشمندانه، شما را وادار می سازد تا بخواهید بیشتر در مورد محصولات جدید این شرکت بدانید.

سامسونگ قدرت بسیاری دارد و هدف از ساخت محصولاتی با نام Edge، جدا از بحث بازار سازی، صرفا نمایش قدرتیست که به رخ رقبا کشیده می شود. اما به گلکسی اس ۶ معمولی که بنگرید، در نگاه اول نیز به نظر می رسد که این موبایل،‌ الهام بسیاری از آخرین آیفون ساخته شده توسط اپل گرفته است. سامسونگ هنوز هم هیچ تلاشی نمی کند تا لقب بزرگ ترین کپی کننده ی اپل در جهان را از دست بدهد.

«طراحی شده برای انسان ها!»

سامسونگ هنوز تا «تکامل» راه بسیار زیادی را در پیش دارد اما در هر صورت می توان گفت قدم هایی برداشته تا ریشه ی تقریبا خشک شده اش را، دوباره آبیاری کند. شرکتی که در سال ۲۰۱۴، پشت سر هم ساعت هوشمند معرفی می کرد، دست به رونمایی از ساعت هوشمندی جدید در کنگره جهانی موبایل نزد و نمایشش را صرفا نثار موفقیت کهکشان های جدید کرد. کره ای ها این روزها دریافته اند که نباید کیفیت را فدای کمیت نمود؛ البته می توان همین اقدام را هم با چشم بدبینانه دید و گفت سامسونگ می خواهد ساعت اپل را هم کپی کند، اما دلمان می خواهد باور کنیم حالا افرادی در این شرکت کار می کنند که از سیاست های کودکانه نسل طراحان گذشته، فاصله گرفته اند.

غول سخت افزاری، در سال گذشته، بسیار دست و پا زد؛ امسال یا باید درس بگیرد، ارتقا داده و به ندای مشتری گوش فرا دهد یا شکست سهمگین خود را به نظاره نشیند. تلاش های اخیر مدیران این شرکت، از عدم تمایل آنها به داشتن سرنوشت سناریوی دوم خبر می دهد.

JK Shin پیش از مراسم معرفی گلکسی های جدید به خبرنگاران گفت: «برخی کمپانی ها به طراحی دقت نمی کنند، برخی هم به کارایی دستگاه اهمیت نمی دهند؛ این ها لازم و ملزوم هم بوده و کاربران هر دوی این مشخصات را در کنار هم می خواهند.»

شعار های جدید سامسونگ هم بهتره شده اند؛ شعارهای گرد و غبار گرفته و کهنه ای مانند «designed for humans» (طراحی شده برای انسان ها!) حالا با شعاری مانند «next is now» یا «آینده حالاست» جای خود را عوض کرده است؛ همین شعار نشانگر فوریت نیاز به بهبود در محصولات سامسونگ نیز هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • blackamir2
    blackamir2 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    سامسونگ هنوز هم هیچ تلاشی نمی کند تا لقب بزرگ ترین کپی کننده ی اپل در جهان را از دست بدهد.
    واقعا جالبه :) تا دیروز فک می کردم همه قبول دارن شیائومی کپی کار ترینه حالا نویسنده ی محترم میاد همچین حرفی می زنه، واقعا سامسونگ با شما چیکار کرده که اینجور راجبش مطلب می نویسین؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی