ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک جدید اپل؛ نوت بوکی برای زمان حال یا فرستاده ای از آینده؟

بسیاری معتقد هستند که MacBook Air، بهتری کامپیوتر شخصی ساخته شده تا به حال است. زمانی که این محصول در سال ۲۰۱۰ دست خوش تغییرات اندکی شد، با نگاهی به آن، گویی ورقه ای از آلمینویم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

بسیاری معتقد هستند که MacBook Air، بهتری کامپیوتر شخصی ساخته شده تا به حال است. زمانی که این محصول در سال ۲۰۱۰ دست خوش تغییرات اندکی شد، با نگاهی به آن، گویی ورقه ای از آلمینویم با مهارت کامل و با نازکی فوق العاده ای برش خورده، سپس به شکل جادویی، به آن قدرت انجام امور «کامپیوتری» بخشیده شده است. همه چیز در خصوص Air، بی نظیر است؛ از کیبورد بی همتا تا ترکپد و حتی عمر باتری بی رقیبش.

روز گذشته، اپل مانند قهرمانی که پس از سال ها موفق می شود تا رکورد خود را جا به جا کند، موفق شد تا محصولی را معرفی کند که حتی از Air هم بهتر است.

مک بوک جدید از ایر ۱۱ اینچ سبک تر و نازک تر بوده اما رزولوشن تصویر بسیار بهتری دارد؛ معمولا هر دوی این تغییرات باعث می گردند تا عمر باتری به شدت قربانی شود اما اپل همچنان وعده ی محصولی را می دهد که یک روز کاری را با کاربرش سپری خواهد کرد.

روی کاغذ، همه چیز برتر است، از طراحی هوشمندانه ی این محصول گرفته تا ترکپد جدید با تکنولوژی Force Touch و همین طور تعادل میان سایز نمایشگر مک بوک ایر ۱۱ و ۱۳ اینچ؛ اما، در هر حال مک بوک جدید محدودیت هایی هم دارد. محدودیت هایی که شاید در نگاه اول اجازه ندهد تا تاج را از سر Air  برداشته و بر سر MacBook جدید بگذاریم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اجازه دهید مزیت ها و معیاب مک بوک جدید را با چند لپ تاپ دیگر مقایسه کنیم. ابتدا بیایید به سراغ محصول لنوو به نام ThinkPad X240 برویم؛ این لپ تاپ با سایز ۱۲.۵ اینچ خود، محصولی به شدت قابل حمل بوده و از کیبورد بسیار خوبی نیز بهره می گیرد؛ با این حال، انقدر عالی طراحی شده که اندازه و ورزنش تقریبا هم اندازه با یک تبلت است.

از سوی دیگر Dell XPS 13 نیز از مشخصاتی تقریبا مشابه مک بوک جدید بهره می برد و گویی هر دو محصول توانسته اند سایز درست و اندازه دقیق مورد نیاز کاربران در زمینه کامپیوتر های قابل حمل را به دست آورند.

9k_.0 (1)

در این میان لنوو Yoga 3 Pro نیز نباید از یاد رود؛ این محصول به شدت زیباست و از بدنه ای بسیار نازک و نمایشگری بسیار با کیفیت بهره می گیرد. قلب تپنده ی هر دو محصول پردازنده ی اینتل با کد Core M بوده که البته باعث می گردد تا سازندگان بتوانند محصولاتی به این نازکی را تولید کنند؛ این پردازنده نیازی به فن ندارد و مک بوک جدید نیز اولین لپ تاپ بدون فن از سوی شرکت اپل است.

تا اینجای کار همه چیز خوب به نظر می رسد اما تجربه ی کاربری بسیاری از افراد با Yoga 3 Pro نشان دهنده این موضوع است که این پردازنده حتی برای امور ساده ای نظیر وب گردی نیز، دست و پا می زند.

کامپیوترهای همراه اپل با سیستم عامل OS X، همواره توانسته اند از رقبای ویندوزی خود عمر بسیار بیشتری را تجربه نمایند اما این بار اینتل آمده تا به قول خودش با پردازنده ی Core M، انقلابی به راه بیاندازد. باید در نظر داشت که زمانی می توان گفت اینتل به موفقیت رسیده که در کنار قدرت بالا، مصرف پایین را نیز عرضه کند، قدرت پردازنده ی Core M صرفا در حد یک پردازنده ی موبایل است. پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 5300 از اینتل نیز وظیفه پشتیبانی از یک نمایشگر با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسلی را دارد و باید دید در عمل، چگونه پاسخگو خواهد بود. آیا می توان گفت این لپ تاپ از آینده آمده یا باید به انتظار نسل دوم و ارتقا یافته اش نشست؟

verge-001.0

بسیاری اعتقاد دارند مک بوک جدید در نهایت کاربران زیادی را شیفته ی خود خواهد کرد و نیاز های تعداد زیادی از آنها در همین نسل اول نیز پاسخ گفته؛ پردازنده ی بدون فن، رزولوشن تصویر بالا، وزن پایین، نازک بودن و همچنین عمر باتری مناسب، مواردی نیستند که بتوان به راحتی آنها را در هر لپ تاپی پیدا کرد.

اپل با اشتیاق خاصی، پورت USB Type-C را در آغوش کشیده و جدا از همین یک پورت، صرفا یک جک هدفون را می توان بر روی بدنه ی آن مشاهده کرد. این اتصال USB Type-C تقریبا همه چیز را در دل خود پنهان کرده است و با اتصال یک دانگل گران قیمت (که صدای کاربران را در آورده) می توان از آن به عنوان پورت اینترنت، HDMI و کارت خوان SD و البته اتصال عادی USB استفاده کرد.

اپل و اینتل آینده ی کاملا بی سیم را متصور هستند؛ کاربران در آینده تصاویر دوربین های خود را توسط وایرلس به ابزارهای دیگرشان خواهند فرستاد، اما برای زمان حال، چندان نمی توان روی این قابلیت ها حساب باز کرد. باور نداریم که یک لپ تاپ «امروزی» بتواند دور کارت خوان SD را نیز خط بکشد.

مک بوک جدید و XPS 13 از Dell، هر دو از آینده آمده و طراحی امروزی ندارند. تبلت ها روزی که از راه رسیدند، قرار شد تا محصولاتی قابل حمل تر از لپ تاپ ها باشند اما با ارتقا هایی که در زمینه ی نوت بوک ها شاهد هستیم، می توان گفت دیگر آینده ای برای تبلت ها باقی نخواهد ماند و لپ تاپ ها، در ناباوری بسیاری، برنده ی این کارزار خواهند شد.

اولین نسل مک بوک جدید، برای افرادی که شیفته ی طراحی های زیبا و رنگ طلایی و در کنار آن، کارایی و نازکی هستند، انتخابی عالیست اما برای بسیاری از ما، نسل بعدی این مک بوک احتمالا انتخابی بسیار جذاب تر و عاقلانه تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (72 مورد)
  • aref
    aref | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    مک بوک عالیییییی

  • farhad
    farhad | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام ببخشید مزاحمتون شدم دوباره جواب سوالمو بی زحمت میدید تشکر ازتون

  • farhad
    farhad | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان عزیز من میخام یه لبتاپ mac12اینچی بخرم نظرتون چیه در موردش خوبی ها و بدی هاشو بگید برام منتظرم به ایمیلم بفرستید خیلی خیلی ممنونم ازتون دوستان عزیز


    ایمیلم farhadtajik3422@gmail. Com

  • هادي
    هادي | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام خدمت دوستان و بچه هاي سايت digiato
    من يه سؤال داشتم ،،،

    فقط خواهشأ هركي بلد بود جواب بده،،،



    مك بوك پرو mgxc2 آيا قدرت كار تدوين و جلوه هاي ويژه را دارد(برنامه هايي نظير پريمير،افتر افكت،فتوشاپ و...)
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی