ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهام داران اپل از تیم کوک درخواست دارند به خرید تسلا فکر کند

سهام داران اپل برنامه های بزرگی برای این شرکت دارند، آنها می خواهند تا این کمپانی، شرکت سازنده خودروهای الکتریک به نام تسلا را تصاحب نماید. Financial Times گزارش می دهد که در جلسه اخیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

سهام داران اپل برنامه های بزرگی برای این شرکت دارند، آنها می خواهند تا این کمپانی، شرکت سازنده خودروهای الکتریک به نام تسلا را تصاحب نماید.

Financial Times گزارش می دهد که در جلسه اخیر مربوط به سهام داران اپل، یکی از افراد حاضر در جلسه به تیم کوک گفت: «تمایل دارم شما اقدام به خرید تسلا کنید.»

آقای کوک در پاسخ به او گفت: «ما هیچ رابطه ای با تسلا نداریم. مشخصا من دوست دارم آنها از پلتفرم CarPlay ما در خودروهایشان استفاده کنند. آیا توانستم به خوبی از جواب دادن به شما تفره روم؟»

اینجا بود که سهام داری دیگر گفت: «من فکر می کنم وجه تشابه بسیاری میان اپل و تسلا وجود دارد.»

آقای کوک در جواب او گفت: «کمی به من فرصت دهید تا جواب سر بالای دیگری به ذهنم برسد!»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که در گذشته هم برایتان گفته بودیم، اپل در مراحل اولیه تولید خودروی الکتریک خود بوده و تا کنون چندتایی از مهندسان تسلا را نیز به خدمت خود در آورده است. در هر صورت، هنوز به هیچ عنوان مشخص نیست که نتیجه تلاش های اهالی کوپرتینو برای ساخت یک خودرو، به ثمر خواهد نشست یا خیر.

می دانیم که اپل به خودروهای الکتریک علاقه دارد، در نتیجه خرید تسلا می تواند گزینه ای بر روی میز باشد. در حال حاضر ارزش این شرکت مبلغی معادل با ۲۴.۳ میلیارد دلار است؛ اپل صرفا ۱۷۸ میلیارد دلار پول نقد دارد و می تواند دست کم ۷ بار این کمپانی را بخرد. از سوی دیگر تسلا توسط فردی خلاق و نابغه به نام ایلان ماسک اداره می شود و پیوستن ماسک به مجموعه اپل، به تنهایی چند میلیارد دلار ارزش دارد.

گزارش هایی وجود دارد که گفته می شود در سال ۲۰۱۴، اپل و تسلا قرار ملاقات هایی داشته اند؛ حدس ها بر این است که اپل تمایل به خرید این کمپانی داشته اما تسلا در نهایت این پیشنهاد را رد کرده.

هر دو کمپانی از لحاظ کیفیت محصولات، شباهت بی نظیری به همدیگر دارند و از خودروی Model S تسلا، به عنوان آیفون در دنیای خودرو ها یاد می شود. در نتیجه نمی توان احتمال خرید این شرکت توسط اپل را کم رنگ فرض کرد.

تفاوت این دو کمپانی البته در بخش های قیمت گذاری و توزیع، نمود پیدا می کند. آقای کوک بارها گفته است که تمایل دارد «بهترین» محصولات را بسازد نه «بیشترین». در نتیجه با آیفونی رو به رو می شویم که به طور معمول دو برابر یک اسمارت فون اندرویدی قیمت دارد. اپل حاضر نیست از حاشیه سود بالای خود دست بکشد و برای رسیدن به این منظور، حتی حاضر است سهم بازار بالای خود را فدای سود بیشتر کند.

elon-musk-tesla-98

اگر به کمپانی استیوجابز بپیوندید، سخت می توانید برای خود یک استیو جابز باشید.

از سوی دیگر آقای ماسک پیشتر گفته است که تمایل دارد قیمت خودروهای الکتریکی Tesla را پایین تر بیاورد تا در همه جهان و برای همه، در دسترس قرار گیرند. او برای خود هدفی والا متصور بوده و می خواهد در نهایت، نسل خودروهای بنزینی و البته آلودگی های ناشی از آن را ریشه کن کند. در صورت همکاری او با اپل، سیاست مدیران دو شرکت هماهنگی لازم را نخواهند داشت و با توجه به برچسب قیمت بسیار بالای محصولات اپل، او نخواهد توانست به این هدف خود دست یابد.

ماسک یک نابغه ی میلیاردر است که گویی از دنیای کتاب های کامیک سر برافراشته؛ شخصیت کاریزماتیک وی را بسیار به مرد آهنی - Iron Man تشبیه می کنند. او همین حالا هم اوقات خوشی را با اداره کمپانی اش می گذراند؛ اگر ماسک شرکتش را به کمپانی قدیمی استیو جابز بفروشد، سخت می تواند برای خود یک استیو جابز تمام عیار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    تسلا همین الانش گرون هست. اگه اپل اون رو بخره گرونتر هم میشه و از یک اتومبیل کاربردی تبدیل به اتوموبیل لوکس میشه که فقط عده ای خاص قادر به خریدش هستن. به نظر من فعلن نباید این خرید اتفاق بیافته.باید منتظر موند اتوموبیلهای برقی اینقدر رواج پیدا کنن و همه گیر بشن که اتوموبیلهای بنزینی رو از دور خارج کنن
    الان بهتره اپل اتوموبیل خودش رو طراحی کنه تا رقابت بیشتر بشه و راندمان این نوع خود رو ها بالاتر بره

  • سیدحمید
    سیدحمید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    من موافق نیستم.

  • TROOL
    TROOL | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی