ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشارکت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در ساخت هواپیماهای جاسوسی از تلفن همراه

براساس گزارشی جدید از وال استریت ژورنال، دولت ایالات متحده آمریکا احتمالا از هواپیماهایی به منظور جاسوسی از تلفن های همراه کاربران سراسر دنیا و یافتن مظنونین استفاده می کند. در ماه نوامبر، این نشریه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

براساس گزارشی جدید از وال استریت ژورنال، دولت ایالات متحده آمریکا احتمالا از هواپیماهایی به منظور جاسوسی از تلفن های همراه کاربران سراسر دنیا و یافتن مظنونین استفاده می کند.

در ماه نوامبر، این نشریه از وجود برنامه سِری مارشال های این کشور برای تعیین موقعیت برخی از افراد از طریق هواپیماهایی خبر داد که می توانستند عملکرد برج های مخابراتی را شبیه سازی کنند.

این هواپیماها روی محدوده ای خاص به پرواز درآمده و می توانند موقعیت دقیق یک شماره تلفن معین را در میان میلیون ها تلفن همراه یا شاید هم بیشتر حدس بزنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالا گزارش جدید نشان می دهد که تکنولوژی یاد شده نخستین بار توسط سازمان جاسوسی این کشور (CIA) سرپرستی شده و راهنمایی سرویس های قضایی ایالات متحده آمریکا برای استفاده از هواپیماهای مذکور را بر عهده داشته.

علاوه بر این، طبق گزارش منابع وال استریت ژورنال، نهاد یاد شده همچنان از این سرویس برای تعیین موقعیت اهداف جاسوسی خود حتی در کشورهای خارجی بهره خواهد گرفت.

چنانچه این امر صحت داشته باشد، گزارش مذکور پرده از سلاحی قدرتمند را بر می دارد که در دستان نهادهای دولتی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و از آن برای عملیات های جاسوسی شان در آن سوی مرزهای خود بهره می گیرند.

اما این مسأله همچنین حکایت از آن دارد که روند استفاده از ابزارهای جاسوسی تهیه شده با اهداف خارجی، برای مقاصد داخلی در این کشور در حال افزایش است.

دستگاه های تشخیص تلفن همراه که روی هواپیماها سوار می شوند در اصل ابزارهایی مبتکرانه برای جمع آوری اطلاعات هستند که حالا، براساس شواهد موجود از محدوده فعالیت های جاسوسی ایالات متحده آمریکا خارج شده اند و بدون کمترین نظارتی علیه شهروندان این کشور به کار گرفته می شوند.

طرفداران حریم خصوصی الکترونیک پیشتر در مورد این کار ابراز نگرانی کرده بودند و اندرو کروکر از بنیاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان کالاهای الکترونیک در این رابطه اظهار داشت: «نگرانی های زیادی در رابطه با حریم خصوصی پیرامون موضوعی به این گستردگی وجود دارد و حالا که فهمیده ایم، یک سازمان جاسوسی نیز در چنین طرحی مشارکت داشته، آن نگرانی ها از قبل بیشتر شده اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • pooli
    pooli | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    وقتی با فرو کردن چوب کبریت در ته یک گوشی 1100 ، محل پلیس و گشت نامحسوس میشه، فهمید
    امنیت و حریم شخصی عین یک جک میمونه
    :D

    • bahador
      bahador | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

      اون که کشک بود :D

  • کارگردان
    کارگردان | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    سازمان جاسوسی کارش جاسوسی کردنه!
    نباید انتظار داشت که سازمان اطلاعاتی بیاد مثلا برنامه آشپزی راه بندازه!!!
    اگه می تونید، جلوشونو بگیرید!!!
    نمی تونید، حواستون رو بدید که سوتی ندید!!!
    واستون مهم نیست، اشتباه می کنید باید مهم باشه!!!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    به اسم پیدا کردن مجرمان اما برای جاسوسی از همه مردم دنیا این گرگ پیر خیلی وقته با گله آشناست به بهانه سلاح هسته ای به عراق حمله کرد به بهانه تروریست به افغانستان به بهانه ردیابی مجرم هم تز هرکس که گوشی داره جاسوسی میکنه

  • omid3963
    omid3963 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    آمریکای فوضول...

مطالب پیشنهادی