ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از Wi-Fi به Android Wear اضافه خواهد شد

پلتفرم گوگل برای ابزارهای پوشیدنی به نام Android Wear، به زودی دست خوش تغییراتی می شود. غول جستجو قصد دارد تا در آپدیت بعدی این پلتفرم، به آن پشتیبانی از Wi-Fi را نیز اضافه نماید. حال می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

پلتفرم گوگل برای ابزارهای پوشیدنی به نام Android Wear، به زودی دست خوش تغییراتی می شود. غول جستجو قصد دارد تا در آپدیت بعدی این پلتفرم، به آن پشتیبانی از Wi-Fi را نیز اضافه نماید.

حال می توان گفت سرویس هایی نظیر Google Now یا نوتیفیکیشن ها، در زمانی که یک اتصال بلوتوث با تلفن همراه برقرار نیست هم در دسترس خواهند بود که این موضوع را می توان قدمی مثبت به سوی مستقل شدن ساعت های هوشمند از اسمارت فون ها، قلمداد کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بیشتر ساعت های اندرویدی که این روزها در بازار یافت می شوند، به صورت پیش فرض سخت افزار Wi-Fi را در خود دارند و این آپدیت باعث می گردد تا این ساعت ها بتوانند به صورت جداگانه نیز به اینترنت متصل گردند.

جدا از به روز رسانی مربوط به Wi-Fi، دو آپدیت دیگر نیز برای این پلتفرم پوشیدنی در راه است؛ به روز رسانی اول مربوط به ژست های حرکتی خواهد شد، از این پس کاربران می توانند به شکلی ساده، با حرکت دادن مچ دست خود میان کارت های Google Now بالا یا پایین بروند. به روز رسانی دوم اما مربوط به بهبود رابط کاربری این پلتفرم می شود، کاربران قادر خواهند شد به سادگی بیشتری به مخاطبین و اپلیکیشن های خود دسترسی داشته باشند. در حال حاضر برای یافتن اپ ها در پلتفرم مورد بحث، یا باید فرمان های صوتی بدهید یا در میان لایه های نرم افزاری به جستجو بپردازید.

در کنفرانس اخیر اپل، این شرکت آخرین اطلاعات در خصوص ساعت هوشمندش را ارائه داد و در نهایت هم دیدیم که با یک اکوسیستم و پلتفرم قوی رو به رو هستیم؛ گوگل نیز از سوی دیگر در بلاگ خودش در خصوص Android Wear بیشتر صحبت می کند و از رشد اپلیکیشن ها و همچنین API اختصاصی که در اختیار توسعه دهندگان گذاشته شده، می گوید.

هنوز مقایسه ی این دو پلتفرم کار صحیحی نیست، از طرفی هیچکدام از این پلتفرم های با تلفن های هوشمند رقیب کار نمی کنند. همین موضوع نیز باعث می شود تا در صورت کم کاری از سوی هر کدام،‌ کاربران تصمیم گیرند تا به پلتفرم مقابل عزیمت نمایند. این نگرانی البته حالا در مقیاس کوچکی وجود دارد اما در سال های آینده، زمانی که کاربری به ساعت هوشمند رقیب علاقه مند شود، مجبور خواهد بود تا به شکل کلی پلتفرم مورد استفاده در تلفن هوشمند خود را نیز تغییر دهد. در هر صورت، رقابت میان اپل و گوگل در زمینه ساعت های هوشمند و پلتفرم مربوط به آنها به نفع کاربران بوده و می توان گفت بازار پوشیدنی ها در آینده، مانند زمان حال، محدود نخواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    ولی به نظر من خرید دست بند های سلامتی به صرفه تره لااقل کاراییشون بیشتره و باطری بیشتری دارن و طراحی شون باعث نمیشه که به طور کل جای ساعت رو بگیره.
    در حال حاظر ساعت های هوشمند شبیه یک سری پروتوتایپ هستن تا محصولات کارآمد.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    رابط اندروید ویر خیلی جالبه
    تو یوتیوب نگا کنین.. به نظرم از اپل واچ جالب تره. ساده تره. خوشکل ترم هست. سفید تر هم هست. در کل چیز جالبیه

  • Mani
    Mani | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    اینجاست که رقابت حرف اول را می زند.
    با ورود Apple Watch
    رقابت با Android Wear بیشتر هم خواهد شد.

    و این به نفع مصرف کننده خواهد بود.

مطالب پیشنهادی