ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی موبایل ۱۰۰۰ کارمند خود در سوئد را اخراج می کند

بخش موبایل سونی حداقل بر اساس گزارش ها روزگار خوشی را پشت سر نمی گذارد. این بخش علی رغم تولید محصولات قابل قبول و حتی به باور بسیاری مطلوب، نتوانسته فروش و سود دهی مناسبی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

بخش موبایل سونی حداقل بر اساس گزارش ها روزگار خوشی را پشت سر نمی گذارد. این بخش علی رغم تولید محصولات قابل قبول و حتی به باور بسیاری مطلوب، نتوانسته فروش و سود دهی مناسبی را تجربه نماید و لذا مدیران شرکت باید به دنبال راهکارهایی باشند تا برای بقا و ادامه ی رقابت هزینه های اضافی را حذف نمایند.

یکی از این راهکارها مسلماً اخراج منابع انسانی مازاد است، روشی ناخوشایند که البته ظاهراً و به نقل از یک منبع سوئدی، سونی قصد دارد آن را مجدداً در مورد ۱۰۰۰ نفر از کارمندان دفترش در همین کشور (سوئد) اعمال نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طبق اخبار رسیده غول تکنولوژی ژاپنی بنا دارد تا ۱۰۰۰ نفر از کارمندانش در شهری به نام Lund واقع در جنوب سوئد را از کار اخراج کند. سونی موبایل در این شهر حدود ۱۸۰۰ نفر را در استخدام خود دارد و از مشاوره ۴۰۰ نفر دیگر نیز بهره مند است و البته به نظر می آید این اعداد به زودی با کاهشی قابل توجه روبرو خواهند گشت.

قبلاً و در ماه ژانویه مدیران سونی در توکیو گفته بودند که قصد تعدیل ۲۱۰۰ شغل را از مجموعه شان  در سراسر جهان دارند و اکنون بر حسب شواهد دفتر کمپانی مورد بحث در سوئد نقش بزرگی را در این برنامه ایفا خواهد کرد.

در همین راستا ژاپنی ها قبلاً هم عذر ۸۰۰ نفر از نیروهاشان در چین را خواسته بودند.۸۵۰ نفر از اعضای انجمن فارغ التحصیلان مهندسی در سوئد در دفتر Lund سونی مشغول به کار هستند و اکنون سران این انجمن از شنیدن خبر یاد شده به شدت ناخوشنود شده اند.

آنها گفته اند تعدیل منابع انسانی و حذف موقعیت های شغلی تاسف برانگیز است و همچنین خواسته اند مقامات محلی نیز نسبت به این موضوع واکنش داشته باشند.

سونی سال گذشته اعلام کرده بود که در ۲۰۱۵ تمرکزش را بر روی محصولات پرچمدار و همینطور ایجاد شرایط بهتر در بازار ایالات متحده آمریکا خواهد گذاشت. آنها همچنین تصمیم گرفته اند تا بازار چین را نیز ترک نمایند که البته این مسئله با توجه به شدت رقابت در کشور مورد اشاره و شرایط فعلی کمپانی ژاپنی به نظر کاملاً تصمیمی درست و منطقی می آید.

با توجه به تفاسیر صورت پذیرفته باید دید که از این پس برای سونی چه رخ خواهد داد، کمپانی مذکور ظرف چند ماه آینده احتمالاً موبایل پرچمدار جدیدش یعنی اکسپریا Z4 را رونمایی خواهد نمود و امیدوار است با معطوف کردن توجهات به خود توسط این محصول شرایط تا حدی به نفعش تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Mr.M
    Mr.M | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    چرا مطلب جديد برام نميادش ؟!

  • pars
    pars | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    سونی اصلا بروز نیست و ویژگی های متمایزی هم نداره و حتی هواوی هم خودش چیپ میزنه و صحبتشه که نکسوس بعدی رو میزنه ولی سونی بجز لنز چیزی از خودش نداره . همون دوربین گوشی هاش هم که از لحاظ نرم افزاری تعطیله و وقتی همون لنز رو شرکت های دیگه کار میزندد بهترین کارایی رو میده . بروز نکردن رابط کاربریش و کم امکاناتیش و ساپورت بد و آپدیت دیر و ... هم دلایل دیگرشه . الان سامسونگ 4-5 تا رو من خبر دارم که آپدیت 5 داده ولی سونی هنوز Z3 ش هم 5 نشده ! تازه گفته شده فقط Z آپدیت میشند و بقیه هیچی . کلا کارهاش همش اشتباه بوده و با این روند بخش Xperia بزودی مثل نوکیا میشه و یا مثل VAIO ی خودش فروخته میشه

    • shs77
      shs77 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

      دوست عزیز مثلا چی بزنه که متمایز بشه؟ حسگر اثر انگشت و ضربان قلب بزاره؟ سونی یک چیزی داره که خودش رو از بقیه بطور کامل متمایز میکنه اونم طراحی و ساختشه گوشی هاش هم ضد آبند هم نازک هم زیبا تازه دوربینش هم بیرون نزده

      با اینکه رابط کاربری سونی هم بسیار سریعه هم شیک باز سونی داره رابطش رو در لالی پاپ کامل دگرگون میکنه و بسیار زیباتر شده در لالی پاپ علت دیر اومدن لالی پاپ هم همینه مثل سامسونگ که نیومده چند تا کوشی آپدیت بکنه که فقط اسمشون لالی پاپ باشه کامل داره رابط کاربری رو آپدیت میکنه

      • pars
        pars | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

        ولی همه مثل شما فکر نمیکنند که سونی فروش نمیره دیگه !
        امیدوارم وضعیتش خوب بشه ولی باید تغییر سیاست بده . رابط کاربریش کلا عوض بشه خوبه . دوربینش هم که کیفیتش پایینه دیگه بدون تعصب . نرم افزار ها و امکانات انحصاری خاص و خوبی هم نداره .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی