ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات فنی چیپست های جدید هوآوی لو رفت

به صورت معمول رسانه ها به چیپست های تولیدی هوآوی موسوم به کایرین توجه زیادی نمی کنند و پوشش خبری آنها قابل مقایسه با محصولات شرکت هایی همچون کوالکام و یا اینتل نیست. اما از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

به صورت معمول رسانه ها به چیپست های تولیدی هوآوی موسوم به کایرین توجه زیادی نمی کنند و پوشش خبری آنها قابل مقایسه با محصولات شرکت هایی همچون کوالکام و یا اینتل نیست. اما از آنجایی که احتمال می رود این کمپانی چینی تولید کننده ی نسل بعدی تلفن هوشمند نکسوس باشد، شاید رفته رفته چیپست های یاد شده نیز در کانون توجه قرار گیرند.

حال و در همین راستا خبرها بیانگر این هستند که هوآوی قصد دارد به زودی یک به روز رسانی قابل توجه را در خط تولید چیپست هایش ایجاد نماید و سه محصول جدید با اسامی Kirin 930، 940 و 950 را آماده ی به کار گیری در تلفن های هوشمند خود کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جدولی از مشخصات فنی این چیپ ها نیز به بیرون درز کرده که اطلاعاتی جامع را در مورد آنها بیان می نماید. Kirin 930 احتمالاً مدلی به حساب می آید که هوآوی از آن در تبلت MediaPad X2 و همینطور تلفن هوشمند پرچمدار بعدیش یعنی Huawei P8 استفاده کرده است. چپیست مورد اشاره از چهار هسته ی Cortex A53 در کنار چهار هسته ی Cortex A57 بهره می برد که حداکثر توان پردازشی آنها بر روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده.

Mali T628 هم نقش پردازنده ی گرافیکی را عهده دار بوده و از سایر مشخصه های کایرین ۹۳۰ می توان به پشتیبانی از سنسور پردازش تصویری ۳۲ مگاپیکسلی و امکان تهیه ویدئوهای ۱۰۸۰P اشاره کرد.

Kirin-940-950

علاوه بر این موارد با یک نگاه ساده به جدول اطلاعات به بیرون درز یافته می توان متوجه شد که کایرین ۹۴۰ نسبت به مدل پایین تر خودش دچار ارتقا قابل توجهی گشته، در این چیپست هسته های Cortex A57 با هسته های Cortex A72 جایگزین شده اند و همچنین حافظه های LPDDR4 و امکان تهیه ویدئوهای 4K نیز مورد پشتیبانی قرار گرفته اند. البته نباید پردازنده ی گرافیکی Mali T860 که احتمالاً کارایی تحسین برانگیز ارائه خواهد کرد را از قلم انداخت.

کایرین ۹۵۰ نسبت به ۹۴۰ تغییرات کمتری را به همراه دارد و در آن شاهد به کارگیری پردازنده ی گرافیکی Mali T880 و مودم LTE Cat.10 هستیم. پیش بینی می شود در صورتیکه شایعات صحت داشته باشند این چیپست ها به ترتیب در سه ماهه ی دوم، سوم و چهارم سال جاری آماده ی عرضه به بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مجتبی تواضعی
    مجتبی تواضعی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    من که بعید میدونم نکسوس بعدی رو هواوی تولید کنه.
    عمرن

  • iMan LP
    iMan LP | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    چقدر بي ادبه اين شركته چيني

  • سهیل
    سهیل | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    گوشیهاش مث یه الاغ میمونه که اسکیت پاش باشه

  • احمدM2
    احمدM2 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    پرچمدارم که میزنه با اون چیپست بیخودیه میزنه که گرافیک قدیمی نسل قبل و ضبط فول اچ دی و ...
    خلاصه من نمیدونم اون دوتا دیگه رو برا چی میسازه
    کلا این چینیا با گرافیک مشکل دارند حالا ببینید همون 860 و 880 رو هم حداکثر 2 یا 4 هسته استفاده میکنند مثل همین مدیاتک که ورداشته یه کاره از مالی 760 دو هسته ای استفاده کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی