ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی دفترچه کاغذی که محتویاتش در کلاود آپلود می شوند

تایپ کردن با انگشت روی تلفن های هوشمند و کار با استایلوس تبلت ها هر کدام ارزش خود را دارند اما گاهی اوقات هیچ چیز نمی تواند جای نوشتن روی کاغذهای واقعی را بگیرند. Rocketbook محصولی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

تایپ کردن با انگشت روی تلفن های هوشمند و کار با استایلوس تبلت ها هر کدام ارزش خود را دارند اما گاهی اوقات هیچ چیز نمی تواند جای نوشتن روی کاغذهای واقعی را بگیرند.

Rocketbook محصولی است که هم رضایت نوشتن روی دفترچه های کاغذی را به ارمغان می آورد و هم اینکه امکان دریافت فایل پشتیبان از آنها را روی کلاود فراهم می کند.

اگر هم از قلم مناسب برای نوشتن روی این دفترچه استفاده نمایید، می توانید پس از آنکه کارتان با آن تمام شد، با استفاده از امواج مایکروویو کلیه محتویاتش را پاک کنید و دوباره از نو روی صفحات آن بنویسید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ایده ساخت این دفترچه ترکیبی هوشمندانه از خاطرات مدرسه و فناوری های جدید را در بر دارد، منتها این بار به جای آنکه به خاطر سنگینی ناشی از سیم ها، از حمل آن در کیف تان خودداری نمایید، عمده وزنش را باتری ها و آنتن وای فایی تشکیل می دهند که در داخل بدنه تعبیه شده اند.

یک ردیف از آیکن های مختلف در پایین هر کدام از صفحات این دفترچه ترسیم شده تا تیم سازنده اش خلاقیت را به اوج خود برسانند.

مجموع آیکن ها هفت عدد است و می توانید با انتخاب آیتم مورد نظرتان تعیین کنید که محتوی هر صفحه در کدام سرویس مبتنی بر کلاود ذخیره سازی شود. در جلد داخلی این دفترچه نیز به شما نشان داده شده که چگونه هر کدام از آیکن ها را انتخاب نمایید.

برای استفاده از این دفترچه تنها کافیست که اپلیکیشن راکت بوک را روی تلفن همراه خود اجرا نموده و آن را مقابل دو صفحه به هم چسبیده از دفترچه بگیرید. اپلیکیشن به صورت خودکار تصویر صفحات را دریافت نموده و آن را روی بخش هایی از کلاود که دوست دارید آپلود می کند.

ناگفته نماند که برای این منظور نیازی به استفاده از دکمه دریافت عکس نخواهد بود و همزمان با ورق زدن دفترچه اپلیکیشن خود، این کار را انجام می دهد.

اما زمانی که همه 100 صفحه دفترچه پر شد چه اتفاقی می افتد؟ سازندگان Rockrtbook راهکاری جالب برای این مسأله دارند و برای این منظور از فناوری های ارائه شده توسط شرکت های شخص ثالث بهره گرفته اند.

آنها می گویند که کاربران این دفترچه در صورتی که صرفا از قلم های Pilot FiXion روی آن استفاده کرده باشند، می توانند راکت بوک را به مدت 30 ثانیه در مایکرو ویو بگذارند تا تمامی نوشته هایش پاک شود و علت این اتفاق هم این است که جوهر قلم های یاد شده به حرارت حساس است.

مواد مورد استفاده در تولید صفحات این دفترچه از polypropylene است که مشکلی با مایکرو ویو ندارد و هیچگونه جرقه ای تولید نمی کند.

بی تردید علاقمندان به استفاده از این دفترچه بی شمارند و در حالی که تیم سازنده آن هدفی 20 هزار دلاری را برای تولید انبوه محصول یاد شده تعیین کرده بود، مشخص شده که مبلغ فراتر از این میزان است و در کمپینی که برای این منظور راه افتاده و هنوز هم 18 روز تا اتمامش باقی مانده 180 هزار دلار جمع آوری شده.

علاقمندان به خرید این محصول می توانند با پرداخت 25 دلار مالک یک دفترچه، اپلیکیشن و قلم FiXion شوند. تحویل راکت بوک در ایالات متحده آمریکا کاملا رایگان انجام می شود در حالی که برای ارسالش به دیگر نقاط دنیا 15 دلار اضافه نیز علاوه بر رقم یاد شده از شما دریافت خواهد شد. عرضه این دفاتر برای دستگاه های مبتنی بر iOS در جولای و برای موبایل ها و تبلت های اندروید تا اوت انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Mr.M
    Mr.M | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    نيما دادگستر كجا است ببينه يادش كپي شده ! خروب حالة را درك ميكنم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی