ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم جدیدی که رد شدن از گیت امنیتی در فرودگاه ها را سرعت می بخشد

رد شدن از گیت های امنیتی در فرودگاه ها، تجربه ای عذاب آور و معمولا یک پروسه ی زمان بر است. اگرچه تامین امنیت یکی از ضروری ترین موارد برای فرودگاه و پروازهاست اما دست کم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

رد شدن از گیت های امنیتی در فرودگاه ها، تجربه ای عذاب آور و معمولا یک پروسه ی زمان بر است. اگرچه تامین امنیت یکی از ضروری ترین موارد برای فرودگاه و پروازهاست اما دست کم به نظر می رسد راهی پیدا شده تا به این پروسه سرعت بیشتری بخشیده شود.

«سینسینتی» شهری در آمریکاست که در ایالت اوهایو واقع شده؛ سابق بر این، در فرودگاه بین المللی این شهر، مسافران حدودا ۱۳.۲ دقیقه برای گذر از گیت های امنیتی وقت می گذاشتند اما با روش جدید، این زمان کاهش یافته و به ۸.۹ دقیقه رسیده.

ایده بسیار ساده است؛ در این فرودگاه دستگاهی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس گجت های متصل به Wi-Fi، تعداد نفرات در هر صف را بر روی یک نمایشگر به تصویر کشیده و مسافران پیش از انتخاب برای ورود به صف، قادر هستند انتخاب بهتری داشته و به سادگی وارد صف خلوت تر بشوند. همین موضوع و ترفند ساده،‌ باعث شده تا این پروسه ی عذاب آور،‌ کاهش پیدا کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم ردیاب اتصالات، توسط شرکت Blip Systems ساخته شده و بر اساس گجت های دارای بلوتوث یا Wi-Fi، تعداد مسافران در هر صف را تشخیص می دهد. این شرکت می گوید سیستم آنها قادر است MAC address هر گجت را شناسایی نموده و سپس تشخیص دهد در هر محدوده، چه تعداد انسان ایستاده اند.

جمع آوری اطلاعات اینچنینی البته می تواند نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی افراد را به وجود آورد اما در هر صورت این اطلاعات گردآوری شده به حدی جزیی هستند که به لحاظ تئوریک، نمی توانند بر علیه کسی مورد استفاده قرار گیرند.

Queue-Measurement-at-Security_new.0

Blip Systems می گوید این داده ها به صورت ناشناس جمع آوری می گردد و در هر صورت، افراد آمده اند تا از گیت های امنیتی فرودگاه عبور کنند، در نتیجه نباید نگرانی در خصوص زیر پا گذاشته شدن حریم خصوصی وجود داشته باشد.

فرودگاه شهر Cincinnati، در تابستان گذشته دست به نصب این سیستم زده و تا کنون ۲۰ فرودگاه دیگر نیز آن را مورد استفاده قرار داده اند. فرودگاه های دوبی، آمستردام و تورنتو از دیگر مشتریان Blip Systems هستند. این شرکت معتقد است در آینده، حسگرهایش قادر به تشخیص تعداد افراد حاضر در رستوران و فروشگاه های هر فرودگاه نیز خواهند بود؛ اگر چه شاید افراد عادی علاقه ای به این تکنولوژی های پیشرفته و حسگرهای تعقیبی نداشته باشند اما در هر صورت زمان ایستادن در صف و رد شدن از گیت های امنیتی را کاهش داده اند که این خود نکته ای مثبت محسوب می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • AQUA
    AQUA | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    چه مطلب جالبی

  • TROOL
    TROOL | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    من هر بار که رد میشدم به یه چیزیم گیر میدادن خیلی وقت گیره

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    تصمیم شما برای حذف محتوا از قسمت RSS منصفانه نیست.
    هرچند این موضوع که هزینه های دیجیاتو از طریق تبلیغات تامین می شود قابل درک هست اما نمایش تبلیغات در Feed خوان ها بهتر از حذف محتوا بود. من مطالب کمتری و دنبال می کنم. چون فقط مطالب خیلی ضروری و از این به بعد مطالعه می کنم.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    حالم از این فلز یابای دم در بهم میخوره اه

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    وای که چقد استرس زاست یه سری فقط بخاطر یه سگک تسمه نزدیک به ۱ ساعت وقتمو گرفتن خیلی ناجور بود هرکس هم یه جوری نگام میکرد که انگار خلافکارم ، دیگه پروسه تو صف موندنش که ب کنار ، امیدوارم زودی تو ایران شاهدش باشیم

مطالب پیشنهادی