ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون استارتاپی را خریداری نموده که می تواند دستگاه های الکترونیکی را تحت نظر بگیرد

آمازون در پی تصمیمی کاملا عجیب، اقدام به خریداری شرکتی به نام 2Lemetry نموده؛ استارتاپی که به مشتریانش کمک می کند کلیه داده هایی که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت در محل کار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

آمازون در پی تصمیمی کاملا عجیب، اقدام به خریداری شرکتی به نام 2Lemetry نموده؛ استارتاپی که به مشتریانش کمک می کند کلیه داده هایی که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت در محل کار یا فروشگاه ها دریافت نموده اند را در یکجا داشته باشند.

مفاد این قرارداد هنوز هم اعلام نگردیده و آمازون هم با علاقه تمام به پنهان کاری، از بیان هرگونه اطلاعات در این رابطه خودداری می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که در شایعات آمده 2lemetry می تواند «بینشی قابل عمل» از مقوله «اینترنت اشیاء» را فراهم نماید. اگر در حال حاضر، از حسگرهای NFC یا سنسورهای هوشمند برای مشخص نمودن میزان روغن باقی مانده در فروشگاه خود (یا اطلاعات مربوط به هر کالای دیگری که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت به دست می آید) استفاده می کنید، به ابزاری نیاز خواهید داشت که بتواند با حجم انبوه اطلاعات فراهم شده در این رابطه کار کند.

کاری که 2lemetry انجام می دهد، این است که داده ها را از آن ابزارها دریافت نموده، سازماندهی شان می کند و از آنها اطلاعاتی مفید و البته قابل خواندن می سازد و به شما امکان می دهد تا اطلاعات تحلیلی مربوط به داده های مذکور را مشاهده نموده و حتی الگوهایی را بر اساس شان بسازید.

برای مثال چنانچه حسگرهای مذکور را در اختیار دارید، می توانید دریابید که افراد در ساعات مختلفی از روز در کدام قسمت های فروشگاه ایستاده اند. با در اختیار داشتن این اطلاعات بهتر قادرید تصمیم بگیرید که نمایشگر محصولات یا کالاهای تخفیف دار خود را در کجا قرار دهید.

در سالی که گذشت، این شرکت مبلغ 4 میلیون دلار بودجه را از Salesforce Ventures دریافت کرد و از روی ارتباطشان با یکدیگر می توان دریافت که 2lemetry پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن های مختلف بر پایه پلتفرم Heroku (متعلق به شرکت Salesforce) را بر عهده دارد.

از جمله مشتریان مهم 2lemetry می توان به نام هایی چون Honeywell و Demeter اشاره نمود.

هنوز مشخص نیست که آمازون با خرید این شرکت، چه اهداف و برنامه هایی را در سر دارد اما به نظر می رسد که این مسأله تأثیری شگرف بر سرویس های وب (Amazon Web Services) این کمپانی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Between the Rays
    Between the Rays | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

    مبارکش باشه.

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

      ایشالا یه عمر به پای هم پیر شن
      چنتا کوچولو موچولوی خوشکل زیر دست و پاشون قل بخورن و بخندن و رحمت بیاد به خونشون و نوه های خوبی برای ما باشن و خوشبخت بشن
      ....
      اما از همین الان مسئله ی مهریه رو مشخص کنیم بهتره. من باهاش صحبت کردم. نتیجه هم گرفتیم. من نظرم روی تاریخ تولده..

مطالب پیشنهادی