ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین گزارش از سرعت و پوشش فناوری 4G در کشورهای مختلف منتشر شد

نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا همان 4G، مدت هاست که از راه رسیده اما هنوز هم در بسیاری از کشورها، آنطور که باید و شاید، ارائه نمی شود. وبسایت OpenSignal که در زمینه بررسی دسترسی به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا همان 4G، مدت هاست که از راه رسیده اما هنوز هم در بسیاری از کشورها، آنطور که باید و شاید، ارائه نمی شود.

وبسایت OpenSignal که در زمینه بررسی دسترسی به اینترنت فعالیت می کند، روز گذشته آخرین گزارش خود در خصوص سرعت و پوشش 4G در برخی از کشورهای جهان را منتشر نمود. OpenSignal این اطلاعات را از طریق کاربران و با استفاده از اپلیکیشن اندروید یا iOS خود به دست می آورد. در ادامه با دیجیاتو و آمار مربوط با فناوری نسل چهارم در سراسر جهان، همراه باشید.

توسط اپلیکیشن مذکور، OpenSignal قادر است تا به کیفیت Wi-Fi و یا اینترنت موبایل مورد استفاده پی ببرد و از اطلاعات کلی کاربران، برای آنالیز کیفیت کلی آن کشور استفاده نماید.

آمار مذکور، توسط اطلاعات جمع آوری شده از ۶ میلیون کاربر و در یک دوره ی سه ماهه (از نوامبر تا ژانویه) به دست آمده اند. OpenSignal معتقد است که در این دوره ی سه ماهه، کشور اسپانیا با سرعت ۱۸ مگابیت بر ثانیه، بهترین کیفیت LTE را به کاربرانش ارائه می دهد؛ هرچند که پوشش این شبکه چندان در کل کشور اسپانیا گسترده نیست.

اما گران ترین سرویس LTE مربوط به کشور کره جنوبی و سرویس دهنده مخابراتی LG U+ می شود که البته شبکه ی 4G این اپراتور، ۹۹ درصد کشور کره جنوبی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

در گزارش سال گذشته ی این شرکت، کشور استرالیا بالاترین سرعت را با ۲۴.۵ مگابیت بر ثانیه، متعلق به خود کرده بود. البته در میان سرعت های «اسمی»، برزیل با ۲۷.۸ مگابیت بر ثانیه اول بود اما در مجموع به خاطر پوشش بسیار بدش در سطح کشور، نتوانست عنوان بهترین را به دست آورد.

نمی توان سرعت های سال گذشته را با سال جاری و و گزارش اخیر مقایسه کرد، علت این موضوع هم اینجاست که کمپانی مورد بحث، نوع آنالیز و تعیین سرعت در اپلیکیشن خود را دست خوش تغییر کرده است. اما در هر صورت، در خصوص پوشش شبکه ای در هر کشور می توان مقایسه را انجام داد.

Screenshot-2015-03-12-15.25.32-800x440
سرعت اینترنت 4G در کشورهای مختلف بر حسب مگابیت بر ثانیه
Screenshot-2015-03-12-15.25.54-800x445
پوشش اینترنت 4G در کشورهای مختلف بر حسب درصد از مساحت کل آن کشور

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • pars
    pars | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    کاش مینوشتید که کدوم کشور حجمیه و اگر حجمیه ماهانه چه حجمیه ؟!!!
    مزخرفترین کار ممکن حجمی کردن اینترنته اون با مگابایت و یکی دو گیگ

  • آرش
    آرش | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    ببخشید یه سوال؟ امریکا چرا اینقدر جایگاهش پایینه؟ o_O

  • ✯saeed✯ saye
    ✯saeed✯ saye | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    نت ایران چون سرعتش خیلی بالاتر از بقیه بوده تو نمودار جا نشده از اول نمودار زده بیرون اگه با دقت نگا کنین سمت چپ نمودارا پرچم ایران بقلش معلومه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی