ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: موبایل های بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ها را برطرف کنیم، خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم کامل تر شویم.

نو شدن، اتفاق خوبی است که در این ایام می افتد و چه بهتر که علاوه بر ظاهر، باطنمان نیز جلا پیدا کند. روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تهیه یک موبایل خوب هستند، چه برای نو شدن و چه برای هدیه دادن. ما نیز در کنار شماییم تا شما را قدم به قدم برای انتخاب بهترین گزینه، راهنمایی کنیم.

موبایل های مختلفی در این دوره به بازار عرضه شده و از نظر قیمت به ثبات نسبی رسیده اند. در سری مطالب راهنمای خرید موبایل نوروزی دیجیاتو، بهترین موبایل های سال را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای هر سلقیه و در رده های قیمتی مختلف. پیش تر، موبایل های رده قیمتی کمتر از 500 هزار تومان را به شما معرفی کردیم.

در ادامه، با معرفی بهترین موبایل های رده قیمتی بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان در خدمت شما خواهیم بود. با راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو همراه باشید.

Samsung Galaxy A3

galaxy-a3-a5

سامسونگ بالاخره سر عقل آمد و به استفاده کردن از مواد با کیفیت در موبایل هایش روی آورد. سری گلکسی A این شرکت به گفته خودشان برای جوانان طراحی شده اند و با ظاهری شیک و بدنه فلزی یک تکه، گزینه های جذابی به شمار می روند. در کنار بدنه فلزی، نمایشگر Super AMOLED از ویژگی های شاخص این سری است.

گلکسی A3 کوچکترین عضو خانواده A محسوب می شود و دارای نمایشگری 4.5 اینچی با رزولوشن 540x960 است. سامسونگ با به کار بردن پوشش گوریلا گلس 4 برای نمایشگر و آلومینیوم در بدنه، سعی کرده کیفیت ساخت را به حداکثر برساند.

از آن جا که این سری برای جوانان در نظر گرفته شده، سامسونگ یک دوربین 5 مگاپیکسلی را در جلو قرار داده که از قابلیت های ویژه ای برای گرفتن خودنگاره (سلفی) بهره می برد. دقت دوربین اصلی نیز 8 مگاپیکسل است که فلش نیز دارد و می تواند با کیفیت 1080p فیلم بگیرد.

چیپ اسنپدراگون 410، پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی و رم یک گیگابایتی گلکسی A3، امکان انجام امور روزمره و اکثر بازی ها را روی این دستگاه فراهم می کنند. گلکسی A3 در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، نقره ای، طلایی، آبی و صورتی کم رنگ عرضه شده است. این موبایل از نسل چهارم شبکه موبایل نیز پشتیبانی می کند.

مدل 16 گیگابایتی گلکسی A3 دو سیم کارته با قیمت 884 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

Samsung Galaxy Grand Prime Duos

samsung_galaxy_grand_prime_official

اگر کیفیت بدنه و نمایشگر برای شما در اولویت قرار ندارد، می توانید به جای A3، به سراغ Galaxy Grand Prime بروید که همان امکانات را با قیمتی ارزان تر ارائه می کند.

گلکسی گرند پرایم سخت افزار و دوربینی مشابه گلکسی A3 دارد و تفاوت اصلی آن در نمایشگر آن است که به 5 اینچ با همان رزولوشن افزایش یافته و به جای فناوری Super AMOLED از TFT بهره می گیرد. همچنین بدنه آن کاملاً از جنس پلاستیک است.

گلکسی گرند پرایم امکاناتی بسیار خوب را با قیمتی مناسب عرضه می کند و ارزش خرید بالایی دارد. می توانید این موبایل را با قیمت حدود 600 هزار تومان تهیه کنید.

Samsung Galaxy S5 mini

samsung-galaxy-s5-mini

اس 5 مینی شاید پسوند مینی را یدک بکشد اما ویژگی های اصلی اس 5 اصلی از جمله حسگر اثر انگشت، حسگر ضربان قلب و ضد آب بودن را حفظ کرده و به اندازه کافی قدرتمند است. همان طراحی نه چندان دلچسب در اینجا نیز به کار رفته اما در قابی کوچکتر و البته کمی ضخیم تر.

این تلفن با داشتن نمایشگر 4.5 اینچی HD با فناوری Super AMOLED از نظر کیفیت تصویر شما را کاملاً راضی خواهد کرد. سامسونگ در این مدل از چیپ Exynos 3 Quad 3470 استفاده کرده که دارای پردازنده 4 هسته ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A7 و پردازشگر گرافیکی Mali-400MP4 است و تقریباً می توان گفت اس 5 مینی در اکثر امور از جمله اجرای بازی های سنگین کم نمی آورد.

دوربین 8 مگاپیکسلی قادر است با کیفیت 1080p فیلم بگیرد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. این مدل قرار است به اندروید 5 نیز به روز رسانی شود. از ضعف های این دستگاه می توان علاوه بر طراحی و کیفیت ساخت نه چندان خوب، به عدم پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

مدل 16 گیگابایت گلکسی اس 5 مینی دو سیم کارته با قیمت 1 میلیون و 10 هزار تومان در بازار موجود است.

Nokia Lumia 1320

Nokia-Lumia-1320-Big-and-Beautiful-jpg

نوکیا برند محبوب ما ایرانی هاست و سری لومیای آن، همان اصالت و کیفیت همیشگی این شرکت را یدک می کشد. لومیا 1320، فبلت 6 اینچی میان رده فنلاندی ها است که دارای رزولوشن HD و فناوری IPS و ClearBlack نوکیا است که رنگ و کنتراست را در سطح مطلوبی به نمایش می گذارد.

چیپ اسنپدراگون S4 این فبلت کمی قدیمی است اما به لطف پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب مایکروسافت، به ویندوز فون 8.1 آپدیت می شود. همچنین مایکروسافت قول داده تمامی دستگاه هایی که به ویندوز فون 8.1 به روز رسانی می شوند، قابلیت ارتقا به ویندوز 10 را نیز خواند داشت. بنابراین برای بلند مدت می توان روی این فبلت حساب باز کرد.

لومیا 1320 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلش است و می تواند با کیفیت Full HD به فیلم برداری بپردازد. در مقایسه با دیگر امکانات این فبلت، دوربین 5 مگاپیکسلی آن می تواند یک نقطه ضعف به شمار برود. با این وجود اگر با اندازه دستگاه مشکلی ندارید و به دنبال تجربه ای جدید با ویندوز فون هستید، این فبلت گزینه خوبی به شمار می رود. در غیر این صورت لومیا 630 اندازه کوچکتری دارد و با قیمت حدود 500 هزار تومان در بازار موجود است.

لومیا 1320 با قیمت 880 هزار تومان به فروش می رسد.

LG G3 Stylus

lg-mobile-G3-Stylus-feature-design-image

اگر به دنبال یک فبلت قلم دار هستید و در عین حال بودجه محدودی را برای این کار در نظر گرفته اید، G3 Stylus می تواند انتخاب مناسبی باشد. این فبلت از طراحی مشابه پرچمدار ال جی یعنی G3 بهره می برد و با همان بافت بدنه و رنگ ها عرضه شده است. کیفیت ساخت آن نیز مانند G3 بالا است و با وجود پلاستیکی بودن، رضایت شما را بر می انگیزد.

البته نباید انتظار داشته باشد قلم این فبلت مانند گلکسی نوت 4 آنقدر دقیق، راحت و حساس به فشار باشد؛ فقط در حدی است که بتوانید با یک شیء خودکار مانند روی نمایشگر بنویسید. از دیگر مشکلات G3 Stylus می توان به تراکم پیکسل پایین نمایشگر اشاره کرد به طوری که نمایشگر 5.5 اینچی آن با رزولوشن 540x960 تنها 200 پیکسل در اینچ چگالی دارد.

اما از شگفتی های آن بگوییم، باتری فوق العاده ای دارد به طوری که می تواند بیش از 3 روز شما را همراهی کند. در بررسی دیجیاتو از G3 Stylus، توانست حدود 4 روز دوام بیاورد. این فبلت دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD است. همچنین از یک گیگابایت رم در کنار پردازنده 4 هسته ای 1.3 گیگاهرتزی بهره می برد.

LG G3 Stylus با قیمت 885 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

LG G3 Beat

7172014104507AM_635_lg_g3_beat

ال جی از G3 Beat به عنوان نسخه مینی G3 یاد کرده است که در مقایسه دیجیاتو بین G3 Beat و Xperia Z3 Compact مشخص شد که یک نسخه مینی باید واقعاً چگونه باشد؛ قدرتمند و با ابعادی کوچکتر نه تنها یک نسخه ضعیف شده که نام پرچمدار را یدک می کشد.

در هر صورت، ال جی در G3 Beat فقط نام G3 را آورده و نشانی از آن همه صلابت دیده نمی شود. این مدل با داشتن چیپ اسنپدراگون 400، پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی و 1 گیگابایت رم می تواند به عنوان یک میان رده عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین طراحی نوآورانه ال جی که دکمه های پاور و تنظیم صدا در پشت قرار دارند و کیفیت ساخت خوب آن، می تواند رضایت شما را جلب کند.

نمایشگر G3 بیت، 5 اینچ با رزولوشن 720x1280 است و از فناوری IPS در آن استفاده شده که رنگ های طبیعی و زاویه دید خوبی را به نمایش می گذارد. دوربین این تلفن 8 مگاپیکسل دقت دارد و می تواند با کیفیت 1080p به فیلم برداری بپردازد.

LG G3 Beat با قیمت 777 هزار تومان به فروش می رسد.

Sony Xperia C3 Dual

xperia-C3-black-1240x840-c8952bfcb443173d1e7179c48cdcde90

سونی جزو اولین شرکت هایی بود که به دوربین جلو توجه ویژه ای داشت و این مسأله در C3 نمود پیدا کرد. هنوز هم که هنوز است، C3 Dual در دوربین جلو نسبت به دیگر موبایل ها متمایز است. دوربین جلوی این موبایل یک لنز 5 مگاپیکسلی با گستره دید بالا دارد و از یک فلش LED نیز بهره می برد که می تواند برای گرفتن خودنگاره در نور کم بسیار کاربردی باشد. کیفیت تصاویر دوربین جلوی این موبایل بسیار خوب است.

نمایشگر 5.5 اینچی C3 که دارای رزولوشن 720p است، کیفیتی خیره کننده دارد و تصویری بسیار شفاف و با رنگ های پویا ارائه می کند به طوری که چگالی 267 پیکسل در اینچی آن، اصلاً به چشم نمی آید. دوربین آن نیز 8 مگاپیکسل است و می تواند با کیفیت Full HD فیلم بگیرد. دوربین اکسپریا C3 از امکانات ویژه اپلیکیشن دوربین سونی بهره می برد و در نور کم عملکرد خوبی از خود نشان می دهد اما در نور روز، کمی پایین تر از دیگر 8 مگاپیکسلی ها قرار می گیرد.

ضخامت و وزن بدنه دستگاه بسیار کم است و اطراف آن با نوارهای کروم رنگ پوشیده شده اند. اما اندازه بزرگ و حاشیه های زیاد در اطراف نمایشگر را می توان مهم ترین مشکل این دستگاه دانست. اگر با اندازه آن مشکلی ندارید، C3 می تواند انتخاب خوبی باشد. برای اطلاعات کامل در مورد این موبایل، می تواند بررسی دیجیاتو از Sony Xperia C3 Dual را بخوانید.

C3 Dual با قیمت 814 هزار تومان به فروش می رسد.

Sony Xperia ZR

0_Xperia_ZR_Group_Black

اکسپریا ZR امکاناتی رده بالا را با قیمتی مناسب ارائه می کند که شاید بتوان علتش را قدیمی بودن آن دانست. اما نگران نباشید، سونی قول داده کل سری Z را به اندورید 5 آبنبات چوبی آپدیت کند.

ZR از نظر طراحی با محصولات جدید سونی کمی فرق دارد و از پلاستیک مات در بدنه آن استفاده شده. نمایشگر این تلفن هوشمند 4.55 اینچ با رزولوشن 720x1280 است. به دلیل به کار بردن پنل LCD TFT در این نمایشگر نباید از آن انتظار کیفیت فوق العاده ای داشته باشید اما با تراکم 323 پیکسل در اینچی ، تصویر قابل قبولی را مشاهده خواهید کرد.

این موبایل دارای پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم است که عملکردی روان را به همراه می آورد. دوربین آن نیز 13 مگاپیکسل دقت دارد و می تواند با کیفیت Full HD فیلم بگیرد. از مواردی که ارزش خرید این تلفن را بالا می برد، ضد آب بودن و پشتیبانی از شبکه نسل چهارم موبایل است که با چنین قیمتی واقعاً ارزشمند است.

اکسپریا ZR با قیمت 777 هزار تومان به فروش می رسد.

Sony Xperia Z

xperia-hero-z-black-1240x840-f535888737995291dfe31cae40a6d99f

اکسپریا Z نیز مشخصات سخت افزاری مشابه ZR دارد اما از نظر طراحی بسیار زیباتر است. جنس بدنه آن از فلز و شیشه است و ظرافت خاصی در طراحی آن به کار رفته. البته آن زمان هنوز نمایشگر موبایل های سونی به این خوبی نبود و در این مدل مشکل رنگ پریدگی و زاویه دید وجود دارد. همچنین حاشیه نمایشگر کمی زیاد است. با این وجود، با چنین قیمتی ارزشش را دارد که تلفنی زیبا و با کیفیت، با سخت افزاری نسبتاً قدرتمند تهیه کنید. این موبایل نیز به اندروید 5 به روز رسانی خواهد شد.

اکسپریا Z با قیمت 985 هزار تومان در بازار موجود است.

Huawei Ascend P7

14128951315_1dff1a36e3_o

این تلفن هوشمند ادامه دهنده راه مدل موفق Ascend P6 است، مدلی که با طراحی بسیار زیبا، کیفیت ساخت بالا، سخت افزار قدرتمند و قیمت رقابتی توانست کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند. هواوی همان استراتژی را در این مدل نیز پیاده کرده است.

P7 از نظر سخت افزاری در کنار پرچمداران دیگر شرکت ها قرار می گیرد اما قیمتی بسیار مناسب تر دارد. این مدل از چیپ ساخته خود هواوی با نام HiSilicon Kirin 910T بهره می گیرد و پردازنده 4 هسته ای Cortex-A9 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم در کنار یکدیگر مجموعه سخت افزار آن را تشکیل می دهند.

نمایشگر 5 اینچی با کیفیتی نیز در آن به کار رفته است که از فناوری IPS بهره می برد و دارای رزولوشن Full HD است. دوربین آن نیز با دقت 13 مگاپیکسل به ثبت تصاویر می پردازد. دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، از شگفتی های این موبایل به شمار می رود.

طراحی بسیار زیبای اسند P7 چشم ها را خیره می کند و استفاده از شیشه و فلز در بدنه آن احساس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. اما همین مسأله برای آن مشکل شده و باعث می شود به راحتی روی سطوح لیز بخورد. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از اسند P7 را بخوانید.

Huawei Ascend P7 با قیمت 985 هزار تومان در بازار موجود است.

HTC Desire 620G

1212014103502AM_635_htc_desire_620_dual_sim

HTC هم برای بازار میان رده ها نقشه دارد و تنها با سری One روزگار نمی گذارند. دیزایر 620G از موبایل های با امکانات و خوش قیمت این رده است که از طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی نیز بهره می برد. طراحی آن از HTC One الهام گرفته شده و در بالا و پایین دستگاه، یک سری حفره قرار دارند که فقط پایینی به عنوان اسپیکر عمل می کند.

این موبایل دارای چیپ مدیاتک MT659، پردازشگر گرافیکی قدرتمند Mali-450MP4 و پردازنده 8 هسته ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است و از یک گیگابایت رم بهره می برد.

نمایشگر دستگاه 5 اینچ است و دقتی معادل 720x1280 دارد که چگالی 294 پیکسل در اینچ را رقم می زند. دوربین آن نیز 8 مگاپیکسل است و می تواند با کیفیت 1080p به فیلم برداری بپردازد. دیزایر 620G از رابط کاربری ویژه HTC Sense بهره می برد و در رنگ های مختلفی عرضه شده است.

می توانید HTC Desire 620G دو سیم کارته را با قیمت 674 هزار تومان تهیه کنید.

HTC Desire 816G

htc-desire-816g-1

این مدل نیز همانند مدل بالا، از گزینه های جذاب میان رده ها است. نمایشگر بزرگ، طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب در کنار دوربین با کیفیت و سخت افزار قابل قبول، مجموعه ای مناسب را در اختیار شما می گذارند.

دیزایر 816G شباهت زیادی به Desire 620G دارد و پیشرفت های آن به نمایشگر بزرگتر 5.5 اینچی با همان رزولوشن و دوربین با کیفیت تر 13 مگاپیکسلی خلاصه می شوند. همچنین این مدل باتری قوی تری دارد.

دیزایر 816G با قیمت 869 هزار تومان در بازار موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • مریم
    مریم | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر شما گوشی گلکسی E5 سامسونگ بخرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی