ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [17 اسفند-24 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۵

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

مایکروسافت از باندل Halo: The Master Chief Collection پرده برداشت

HaloBundle610

بالاخره مایکروسافت کاری را که باید انجام می داد را انجام داد. شاید علت تاخیر در عرضه باندل Halo: The Master Chief Collection برای اکس باکس وان، مشکلات عدیده ای بود که این بازی را درگیر خود کرده بود.

اما در نهایت، این باندل قرار است به زودی و طی ماه جاری، به قیمت 349 دلار به فروش برسد. علاوه بر خود کنسول، یک بسته فیزیکی از بازی Halo: The Master Chief Collection هم گنجانده شده که شامل موارد زیر است:

  • Halo: Combat Evolved Anniversary
  • Halo 2: Anniversary
  • Halo 3
  • Halo 4
  • Halo: Nightfall

هیلو: نایتفال، سریالی کوتاه بر اساس سری هیلو است که توسط ریدلی اسکات کارگردانی شده است. همچنین، تمامی بازی ها به صورت 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p اجرا خواهند شد.

مایکروسافت با استفاده از این ترفند می تواند باندلی ارزشمند در اختیار کاربرانی قرار دهد که حین خرید با دو گزینه پلی استیشن 400 دلاری و اکس باکس 350 دلاری مواجه می شوند. برتری مایکروسافت نه تنها در قیمت، بلکه در تعداد محتوایی خواهد بود که با 350 دلار ارائه می دهد. در مقابل، سونی هم با The Last of us Remastered و چند بازی دیگر صف آرایی کرده است.

خانه تکانی مدیریتی مایکروسافت

kudo1_610.jpg-610x0

Kudo Tsunoda، طراح اصلی کینکت و هولولنز مایکروسافت ارتقا مرتبه یافته و مدیریت چندین استودیو را در اروپا و آمریکای شمالی به عهده گرفته است. وی حالا بر نحوه فعالیت استودیوهایی نظیر لاین هد، Rare و Lift London نظارت می کند. برخی تیم های تازه کار نظیر Press Play، تویستد پیکسل و Decisive Games هم تحت نظارت وی عمل خواهند کرد. در نتیجه، سونودا در توسعه عناوینی چون کوانتوم بریک، اسکیلباند و کرک داون نقش خواهد داشت.

هانو لمکه، یکی از مدیران Black Tusk به سمت مدیریت کل Press Play در آمده و جان نیدهام از لاین هد تمرکزش را روی توسعه هولولنز خواهد گذاشت. خبر جذاب تر اینکه راد فرگوسن نیز مدیر کل Black Tusk خواهد شد، استودیویی که ساخت Gears of War جدید را بر عهده گرفته است.

Kudo Tsunoda در گفتگو با میجر نلسون گفت که طرفداران به زودی اخباری پیرامون Gears of War جدید خواهند شنید.

GTA Online Heist بالاخره عرضه شد

gtavonline3.10610

پس از یک سال و نیم از عرضه Grand Theft Auto V، بالاخره GTA Online Heists با یک آپدیت رایگان به بازی اضافه شد. این آپدیت به شما اجازه می دهد که در قالب یک تیم، نقشه حمله و سرقت بریزید. این آپدیت در حال حاضر برای تمام نسخه های کنسولی عرضه شده و نسخه پی سی نیز به محض عرضه، دارای این محتوا خواهد بود.

علاوه بر این، در آپدیت 1.21، مشکلات بسیاری که در بخش تک نفره و چند نفره وجود داشتند نیز برطرف شد. به نظر می رسد که عرضه نسخه پی سی بدون کمترین مشکلی باشد و این مسئله بسیار خوشحال کننده است.

تاریخ عرضه پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا در چین مشخص شد

DualShock4_610

پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا قرار است در تاریخ 20 مارس در بازار چین عرضه شوند. پلی استیشن 4 قیمتی معادل 2899 یوآن یا 463 دلار دارد و ویتا با قیمت 1299 یوآن، برابر با 207 دلار به فروش می رسد.

PS4 همراه با بازی هایی چون Rayman Legends و Knack عرضه خواهد شد در حالی که رقیب اصلی این کنسول، اکس باکس وان در 29 سپتامبر سال گذشته به بازار عرضه شده بود.

پیش از این قرار بود کنسول های سونی در ژانویه 2015 به بازار چین بیایند اما مذاکرات با دولت چین همچنان ادامه یافت تا اینکه تاریخ 20 مارس مشخص شد.

The Assignment، بسته الحاقی اول The Evil Within

theassignment-1027-610

اولین بسته الحاقی عنوان The Evil Within با نام The Assignment چندی پیش با قیمت 9.99 دلار برای پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، اکس باکس 360، اکس باکس وان و پی سی عرضه شد.

این بسته الحاقی شما را در نقش کیدمن، همکار سباستین کاستیانو شخصیت اصلی بازی قرار می دهد و داستانی دیگر را روایت می کند.

اپیک ساختمان اصلی خود را گسترش می دهد

epicoffice-147-610

پس از اعلام رایگان شدن آنریل انجین 4 و همچنین استفاده کلیف بلزینسکی و استودیو Boss Key از این موتور، زمان آن رسیده که اپیک گیمز اخبار جذاب تری ارائه دهد. این شرکت که روز به روز بزرگ تر از گذشته می شود، حالا به فکر گسترش خود است.

اپیک گیمز اخیرا در رالی، کارولینای شمالی ساختمان بزرگی را خریداری کرده تا نیروهای جدید در آن مشغول به کار و توسعه شوند. شرکت مذکور علاوه بر کار روی Unreal Engien 4، در حال توسعه چند بازی نیز هست.

احتمالا به زودی اخبار بیشتری در رابطه با فعالیت های اپیک گیمز خواهیم شنید.

عرضه آنچارتد 4 به بهار 2016 موکول شد

drakeunchartedin-game610

ناتی داگ، استودیو سازنده بازی Uncharted 4: A Thief’s End روز گذشته رسما اعلام کرد که تاریخ انتشار این بازی به بهار ۲۰۱۶ موکول شده است. این عنوان انحصاری پلی استیشن ۴، قرار بود در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه گردد اما به نظر می آید که ناتی داگ زمان بیشتری لازم دارد.

بروس استرالی و نیل دراکمن، کارگردانان این پروژه هستند. این دو، پیش از این وظیفه ساخت The Last of Us، یکی از تحسین شده ترین عناوین نسل پیش را بر عهده داشتند و در میانه کار به تیم آنچارتد ۴ پیوستند.

استرالی و دراکمن در بلاگ پلی استیشن اینگونه نوشته اند: “ما تصمیم سخت تاخیر عرضه بازی را گرفتیم. با چند ماه کار بیشتر، ما مطمئن خواهیم شد که Uncharted 4: A Thief’s End نه تنها استانداردهای تیم را دریافت خواهد کرد، بلکه استانداردهای بالای یک بازی از سوی ناتی داگ برای گیمرها را نیز خواهد گرفت.

در ادامه آمده که: “از شکیبایی شما متشکریم. می دانیم که انتظار بیشتر، آزاردهنده است اما وقتی که چیزهای بیشتری از آنچارتد ۴ در سال آینده نشان تان دهیم، متوجه خواهید شد که ارزشش را داشته است.”

سونی این عنوان را در E3 2014 برای اولین بار معرفی کرد اما تصاویر گیم پلی بازی در طول مراسم PlayStation Experience در ماه دسامبر ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.

پلی استیشن موبایل، تابستان آینده تعطیل خواهد شد

PSMobileLogo-610

سونی رسما اعلام کرد که به برنامه عرضه بازی های کوچک روی پلی استیشن ویتا و اندروید خاتمه خواهد داد و تمرکزش را روی پلی استیشن 4 می گذارد. سرویس پلی استیشن موبایل که در قالب اپلیکیشنی اندرویدی عرضه شده بود، تابستان پیش رو برای همیشه بسته خواهد شد. بنابراین اگر به بازی های موجود در این بستر علاقه مندید، می توانید همین حالا به دانلود آن ها اقدام کنید.

15 جولای 2015 تاریخ توقف فعالیت سرویس خواهد بود و پس از 10 سپتامبر، امکان دانلود دوباره عناوین برای کاربران وجود ندارد. بنابراین اگر خریدی از طریق این سرویس داشته اید باید سریعا اقدام کنید، چرا که بازیابی آن ها پس از تاریخ 10 سپتامبر وجود ندارد.

تایتانفال 2 تایید شد و بسته های الحاقی نسخه اول رایگان شدند

lift610

وینس زمپلا در حاشیه مراسم BAFTA Game Award از تولید نسخه دوم بازی استودیو اش پرده برداشت. همچنین، چند روز قبل، بسته های الحاقی نسخه اول برای اکس باکس وان، اکس باکس 360 و پی سی برای همیشه رایگان شدند. زمپلا گفت:

من فکر می کنم الکترونیک آرتز ادامه ای [برای این عنوان] معرفی کرده بود، بنابراین می توانم تظاهر کنم که چیزی نمی دانم. بله. ما روی ادامه این عنوان کار می کنیم. هنوز نام رسمی برای آن انتخاب نشده اما روی آن هم کار می کنیم. این پروژه تمرکز اصلی ما خواهد بود اما در حال به وجود آوردن تیم دومی هستیم که کارهای کوچکتری انجام می دهند.

وی در ادامه تائیید کرد که “این بازی مالتی پلتفرم خواهد بود”، یعنی علاوه بر اکس باکس وان، شاهد حضور آن روی پلی استیشن ۴ هم خواهیم بود و دیگر تایتانفال در انحصار مایکروسافت نخواهد بود. مسلما این خبر شگفت انگیزی برای پلیرهای کنسولی و پلی استیشن دارهاست.

زمپلا اعتقادی به عرضه بسته های الحاقی برای این عنوان ندارد و می گوید مپ ها باید در اختیار تمام بازیکنان به صورت رایگان قرار بگیرند. اتفاقی که هم اکنون برای نسخه اول تایتانفال افتاده و بسته های الحاقی کاملا رایگان در اختیار تمام کسانی که بازی را خریداره کرده اند قرار گرفته.

وی در این باره می گوید: “من فکر می کنم داشتن پک های نقشه، جامعه گیمرها را به چند بخش تقسیم می کند و برای پیدا کردن بازی، کار سخت تر می شود. با قاطعیت نمی توانم بگویم اما ما این کار را در آینده انجام نخواهیم داد.

در مورد بخش تک نفره، هنوز مشخص نیست. به نظر می آید که داستان همچنان جایگاهی در تایتانفال ندارد و قرار نیست بخش داستانی جالبی به بازی اضافه شود. زمپلا نیز که کاملا از ماجرا مطلع است، اظهار نظر درستی در این ارتباط نکرده.

الکترونیک آرتز بارها و بارها اعلام کرده بود که تایتانفال بعدی، قطعا برای پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد و حالا کارگردان بازی ضمن تائید رسمی ساخت تایتانفال بعدی، به این موضوع اذعان داشت.

بعید به نظر می رسد که اواخر سال ۲۰۱۵ زمان مناسبی برای عرضه تایتانفال ۲ (یا هر نام دیگری که دارد) باشد اما هیچ بعید نیست که الکترونیک آرتز بخواهد برای نبرد با Call of Duty، این بار تایتانفال را به میدان بفرستد.

Project Cars برای بار سوم تاخیر خورد

ProjectCARS011915-610

استودیو اسلایتی مد یک تاخیر دیگر را برای Project Cars در نظر گرفته است. پیش از این قرار بود که بازی در تاریخ 2 آپریل عرضه شود اما حالا به تاریخ نامعلومی در ماه می موکول شده. این سومین باری است که استودیو اسلایتی مد این پروژه را به تاخیر می اندازد و مشخص نیست که چه بلایی بر سر این عنوان خواهد آمد.

تاریخ عرضه برای پلی استیشن 4، پی سی و اکس باکس وان مشخص است اما در مورد تاریخ عرضه بازی روی Wii U هنوز حرفی به میان نیامده.

Homefront: The Revolution هم به سال 2016 موکول شد

HTRBoxart-610

پس از مشکلات مالی شدید استودیو کرایتک و جدا شدن مهره های کلیدی از این شرکت، حالا نوبت به آن رسیده که سران شرکت به پروژه های شان سر و سامانی بدهند و خود را برای شروعی دوباره آماده کنند.

عنوان Homefront: The Revolution که تابستان گذشته معرفی شده بود، پس از درگیری های اخیر شرکت در سکوت خبری فرو رفت اما حالا اخبار تازه ای می شنویم. هاسیت زالا، مدیریت استودیو جدید کرایتک با 120 کارمند را به عهده گرفته و Homefront: The Revolution تحت نظارت وی قرار است ساخته شود.

مشخص نیست که چه زمانی اما به هر حال در تاریخ نامعلومی از سال 2016، باید شاهد عرضه Homefront: The Revolution باشیم.

تری پرچت در سن 66 سالگی درگذشت

TPratchett-610

نویسنده رمان های فانتزی، سر تری پرچت در سن 66 سالگی درگذشت. وی بیشتر به خاطر سری دیسکوورلد شناخته می شد. این فرنچایز حضور در دنیای بازی های ویدیویی را هم تجربه کرد و نسخه های متعدد آن روی پلتفرم هایی نظیر سگا سترن، پلی استیشن، کومودور 64 و پی سی عرضه شده بودند.

شوخ طبعی خاصش، قلم وی را شیرین و دوست داشتنی کرده بود و همین مسئله سبب شد که ترنس دیوید جان پرچت در سال 1998 لقب شوالیه را دریافت کند. سال 2007، وی اعلام کرد که از بیماری آلزایمر رنج می برد.

دختر وی، ریانا پرچت، نویسندگی عنوان Tomb Raider را در سال 2013 به عهده داشت و همچنین سرپرست نویسندگان نسخه بعدی، Rise of the Tomb Raider خواهد بود.

ثبت نام برای نسخه آلفا Rainbow Six: Siege آغاز شد

rainbowsixone610

زمان انجام بازی شوتر جدید یوبیسافت فرا رسیده است. اگر علاقه مند به انجام بازی Rainbow Six: Siege در فاز آلفا هستید و کامپیوتری با مشخصات زیر دارید، می توانید به وبسایت مربوطه مراجعه کرده و برای تست بازی ثبت نام کنید.

سیستم پیشنهادی برای این عنوان که توسط یوبیسافت ارائه شده به شرح زیر است:

سیستم عامل: Windows 7 x64, Windows 8 x64, Windows 8.1 x64

پردازنده:

Intel Core i5-2500K
3.3 GHz
4 Cores
Launch Date - Q4 2010
CPU Score - 6479

AMD FX-8120 Eight-Core
2.6 GHz
8 Cores
Launch Date - Q4 2011
CPU Score - 6591

رم: 8 GB

گرافیک:

Nvidia GeForce GTX 610
Launch Date - Q2 2012
GPU Score - 5380

AMD Radeon HD 7970/R9 280 X
Launch Date - Q1 2012
GPU Score - 5171

وی رم: 2 GB

همچنین، برای دانلود بازی تقریبا به 8 گیگابایت فضا نیازمندید.

شبیه ساز بز در راه اکس باکس وان و اکس باکس 360

GoatSimXboxOne360-610

ماه آینده، کاربران اکس باکس وان و اکس باکس ۳۶۰ می توانند از تجربه کاملا ارزشمند و عبرت آموز شبیه ساز بز روی کنسول خود لذت ببرند. این خبر ساعاتی پیش توسط Coffe Stains تائید شد و وظیفه پورت بازی بر عهده استودیو Double Eleven خواهد بود.

هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای بازی وجود ندارد اما گیم اینفورمر، نشریه معتبر آمریکایی در زمینه بازی های ویدیویی می گوید که کاربرانی که کنسول های نسل هفتم و هشتم مایکروسافت را دارند می توانند در ماه آوریل منتظر این بازی باشند.

شبیه ساز بز، ۱ آپریل سال گذشته برای پی سی منتشر شد. این بازی طی ۵ روز، ۱۰۰ هزار نسخه روی پی سی فروخت و چند ماه بعد در سپتامبر ۲۰۱۴، شبیه ساز بز برای اندروید و iOS هم منتشر شد.

Goat Simulator در تابستان سال گذشته و در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۴ برای کنسول ها معرفی شد. این بازی در جلب نظر منتقدین چندان موفق عمل نکرد اما ذات بی منطق بازی، بازیکنان بسیاری را تا به امروز به سوی خود کشانده است.

مورتال کامبت اکس برای اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 تاخیر خورد

MKXScorpion-610

نسخه نسل جدید Mortal Kombat X، در تاریخ 14 آوریل 2015 به بازار عرضه خواهد شد اما دارندگان کنسول های اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا بتوانند این بازی را انجام دهند.

این نسخه توسط استودیو High Voltage Software در دست ساخت قرار دارد و با چند ماه تاخیر، در تابستان سال جاری منتشر می شود. نسخه پی سی بازی همزمان با نسخه اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در تاریخ 14 آوریل عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mr.Sanayi
    Mr.Sanayi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    انتظار بعد از 3 سال...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی