ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین پرنده کمپانی AeroMobil و نوع بدون راننده آن تا سال 2017 رونمایی می شوند

جوراج واکولیک، مدیر عامل کمپانی AeroMobil که امروز در جشنواره فیلم و موسیقی SXSW سخن می گفت، مدعی شد که خودروی پرنده این شرکت بیش از یک نمونه اولیه است و امید دارد که نخستین مدل از «این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

جوراج واکولیک، مدیر عامل کمپانی AeroMobil که امروز در جشنواره فیلم و موسیقی SXSW سخن می گفت، مدعی شد که خودروی پرنده این شرکت بیش از یک نمونه اولیه است و امید دارد که نخستین مدل از «این ابر ماشین گران قیمت» تا سال 2017 میلادی عرضه گردد.

واکولیک اظهار داشت که بشر امروز در سه زندان ترافیکی، هوایی و زیرساختی به سر می برد و ساخت این ماشین های پرنده می تواند راهکاری «جزئی» برای حل این مسأله باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته او، هر سه این موارد، مشکلاتی جدی را برای حمل و نقل ماشینی به وجود می آورند، اما از طرفی هم تردید دارد که اتومبیل های پرنده بتوانند بهترین راهکار (یا حتی راه حلی خوب) برای هر کدام از موارد ذکر شده یا تمامی آنها باشند.

واکولیک در ادامه اشاره ای کوچک به تاریخچه مهندسی ماشین های پرنده داشت. وی نمونه اولیه ای از خودروی ساخته شده شرکتش را نشان داد که دو سال پیش تهیه شده بود و سپس خودروی یاد شده را با نسخه 3.0 آن مقایسه کرد که در اکتبر سال 2014 رونمایی شد.

این مدل جدید، قطعا از استحکام کافی برای بلند شدن و فرود روی باندهای هواپیما و زمین های چمن را دارد و به همین دلیل، آنطور که مدیر عامل AeroMobile می گوید، با ایجاد زمین های پوشیده شده از چمن در کنار آزاد راه ها و پمپ بنزین ها می توان فضای لازم برای بلند شدن و فرودش را ایجاد کرد.

این پیشنهاد بسیار خوب است اما شرکت مورد بحث برای عملیاتی کردنش باید موافقت شهرداری ها را هم دریافت کند و در عین حال مطمئن شود که این موضوع هیچگونه منع قانونی هم ندارد.

واکولیک در پاسخ به سوالی که پیرامون مسأله آخر مطرح گشت اظهار داشت که اتومبیل تولیدی شرکت وی، هم در زمره ماشین ها جای خواهد گرفت و هم در طبقه هواپیماها و به همین دلیل، سرنشین آن، باید علاوه بر در اختیار داشتن گواهینامه رانندگی، مجوز خلبانی هم داشته باشد.

گفتنی است که نخستین نمونه تجاری از این محصول دو صندلی و چتر نجات خواهد داشت و آنگونه که شرکت سازنده اعلام داشته تا سال 2017 میلادی عرضه می شود.

هنوز مشخص نیست که این شرکت می تواند محصولش را برای موعدد مقرر آماده نماید یا خیر اما ظاهرا نمونه اولیه ارائه شده از سوی آن درست کار می کند.

واکولیک پس از سخنرانی رسمی خود اظهار داشت، بزرگترین کاری که باید انجام شود آن است که کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای تأمین ایمنی سرنشینان یک ماشین و هواپیما به آن اضافه گردد.

وی همچنین اظهار داشت که شرکتش همچنان در حال بررسی موتورهای مختلف است و به  زودی آزمایشاتی را برای بررسی عملکرد ماشین پرنده اش در تصادفات انجام خواهد داد.

البته هدف گرفتن بازار «خریداران ثروتمند ابرماشین ها» نشانه ای روشن دال بر این مسأله است که قیمت این محصول بالا خواهد بود و نگرانی ها در این رابطه بی دلیل نبوده.

زمانی که از مدیر عامل این کمپانی سوال شد آیا ماشین ها به «نوعی سرگرمی برای ثرتمندان» بدل خواهند شد یا خیر، وی با اشاره به این نکته که قیمت تکنولوژی همواره روندی نزولی دارد ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد، با این همه به غیر از این مسأله که قیمت ماشین مورد بحث «بیش از دویست هزار یورو» قیمت خواهد داشت، حرف دیگری در این رابطه به میان نیاورد.

AeroMobile در نظر دارد که پس از عرضه این مدل، نوع چهار صندلی آن را عرضه کند که کاملا خودکار عمل کرده و نیازی به راننده ندارد.

اگر تحقق یافتن رویای ماشین های پرنده برای شما کافی نبوده، باید امیدوار باشید که روزی ماشینی به بازار بیاید که بدون نیاز به راننده و خلبان می تواند حرکت کند. واکولیک همچنین در صحبت هایش ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد پرواز ماشین های اوبر و کمپانی لیفت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    با این تصادف کنی موضوع تازه جالب میشه

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    بابام: پسر.

    من: بله!

    بابام: برو هواپیما رو بذار تو گاراژ :).

    مرسی دیجیاتو

  • ســـــــــپهــــــــر
    ســـــــــپهــــــــر | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    سایپا هم...نه نه ولش کن اصن...

    • Mohamad Ir@nI
      Mohamad Ir@nI | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

      حرفت ...

      • خلیل
        خلیل | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

        سلام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی