ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار فروش کنسول ها در ماه فوریه اعلام شد؛ نینتندو با 3DS و زلدا در صدر جدول

سونی چند روز پیش مدعی شد که پلی استیشن 4 باز هم در ماه فوریه توانست در صدر جدول فروش کنسول ها در آمریکای شمالی بنشیند و مایکروسافت را شکست دهد اما حقیقت ماجرا این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

سونی چند روز پیش مدعی شد که پلی استیشن 4 باز هم در ماه فوریه توانست در صدر جدول فروش کنسول ها در آمریکای شمالی بنشیند و مایکروسافت را شکست دهد اما حقیقت ماجرا این است که سونی یک کلمه را جا انداخته. سونی با پلی استیشن 4 در ماه فوریه در صدر جدول فروش کنسول های خانگی قرار گرفت و نه بازار کلی.

نینتندو با 3DS این ماه توانست موفقیت کم نظیری را تجربه کند و بیشتر از سونی و مایکروسافت کنسول بفروشد، کنسول دستی اش را.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

New3DSXLMain610

نسبت به سال گذشته، بازار کنسولی با 10 درصد رشد مواجه بوده و برای شرکت ها مجموع 345.2 میلیون دلار سودآوری داشته. فروش نرم افزار هم با 7 درصد رشد، از 317.6 میلیون دلار به 338.9 میلیون دلار رسیده است. حتی بخش لوازم جانبی هم با رشد 8 درصدی نسبت به سال پیش، درآمدی معادل 221.1 میلیون دلار به همراه داشته.

پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول خانگی شد اما به صورت کلی، نینتندو 3DS پرفروش ترین کنسول ماه بود. هیچ کدام از شرکت ها آمار مستقیم از میزان فروش ارائه نداده اند اما می دانیم که فروش 3DS نسبت به فوریه سال گذشته با 90 درصد افزایش مواجه بوده. علت این امر عرضه مدل های جدید کنسول و همچنین چند بازی بزرگ و قابل توجه برای کنسول است.

در نهایت، مایکروسافت هم خشنود است. این شرکت نسبت به ژانویه، 84 درصد کنسول بیشتر فروخته. همچنین، نسبت به سال گذشته، انجام بازی روی اکس باکس لایو، 400 درصد رشد داشته.

پرفروش ترین بازی های ماه فوریه به ترتیب عبارتند از:

  1. The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D - 3DS
  2. Evolve - XBO, PS4, PC
  3. Dying Light - PS4, XBO, PC
  4. Call of Duty: Advanced Warfare - XBO, PS4, 360, PS3, PC
  5. Grand Theft Auto V - PS4, XBO, 360, PS3
  6. NBA 2K15 - PS4, XBO, 360, PS3, PC
  7. Dragon Ball: Xenoverse - PS4, XBO, PS3, 360
  8. Minecraft - 360, PS3, XBO, PS4
  9. The Order: 1886 - PS4
  10. Monster Hunter 4 Ultimate - 3DS

ps4image610

خوشحال کننده است که می بینیم هر سه شرکت سونی، نینتندو و مایکروسافت از پیشرفت شان در بازار رضایت کامل دارند. مشتاقانه منتظر آمار ماه بعد هستیم تا ببینیم که The Order: 1886 و Evolve در کجای این جدول ده تایی خواهند بود. بازی اول به خاطر گیم پلی کوتاه توسط بسیاری منتقدین و گیمرها مورد انتقاد قرار گرفته و بازی دوم نیز گویا قابلیت تکرار پذیری بالایی در بخش آنلاین ندارد و نتوانسته کاربران را مداوم پای خود بنشاند.

با این حال حضور مداوم GTA V و ماینکرفت در لیست جالب است. انتظار می رفت که باز هم در این ماه Call of Duty: Advanced Warfare را ببینیم اما صدر جدول بودن The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D قطعا خبر شگفت انگیزی است.

آماده باشید تا اواخر امسال The Legend of Zleda Wii U عرضه شود و آن موقع میزان فروش کنسول و بازی را بررسی کنیم. قطعا آخر سال 2015 زمان بسیار خوبی برای نینتندو خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • saeed-nz
    saeed-nz | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    من عاشق سری بازیای افسانه زلدا هستم،شما داری ب این بازی میگی بچگونه،ولی توجه داشته باش شاید تم بچگونه داشته باشه ولی داستان خیلی خوبی داره،یه بازیه فکری که هنوز معنیه یه بازیه ناب رو حفظ کرده، نه مثل اکثر بازیای شوتر که فقط دستتو میزاری و شلیک میکنی و داستان خودش میره جلو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی