ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل، گوگل، فیس بوک و آمازون همگی در سال جاری به دنبال خرید ماهواره های ارتباطی هستند

روز گذشته کمپانی بوئینگ به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که ممکن است طی سال جاری قرار دادی را با شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل به امضا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

روز گذشته کمپانی بوئینگ به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که ممکن است طی سال جاری قرار دادی را با شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل به امضا برساند و بر اساس آن برای کمپانی های یاد شده، اقدام به تولید ماهواره های توانمند ارتباطی نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جیم سیمپسون، معاون ارشد توسعه و استراتژی های تجاری بوئینگ، در همین رابطه ذکر نموده که کمپانی های بزرگ فعال در حوزه ی تکنولوژی، بر این باور هستند که دسترسی قشر بیشتری از مردم زمین به اینترنت می تواند، سبب رشد قابل توجه تر و سریعتر آنها گردد.

سیمپسون که در جریان "کنفرانس ماهواره ۲۰۱۵" حضور داشت می افزاید: "کلید واقعی برای محقق ساختن چنین مسائلی، در ماهواره ها و ابزارهایی با توان عملیاتی بالا خلاصه می شود که قادر باشند نیازهایی گیگابایتی، ترابایتی و یا حتی پتابایتی از پهنای باند را پاسخ دهند."، ناگفته نماند که وی حاضر نشد در مورد جزئیات مذاکرات صورت گرفته با شرکت های مورد اشاره توضیحی ارائه نماید.

او اذعان داشته است که چالش اصلی بر سر راه ایجاد ارتباطات ماهواره ای هزینه های قابل توجه آن بوده اند، که پدید آمدن حجم انبوهی از ترافیک و فعالیت کاربران جدید می تواند این چالش را برطرف و هزینه ها را برای شرکت های فعال عرصه تکنولوژی توجیه نماید.

البته سیمپسون منکر این قضیه نیست که اگر برنامه ریزی ها مطابق اهداف مورد نظر پیش نروند، کمپانی هایی که چنین سرمایه گذاری هایی را صورت داده اند متحمل ضررهایی بسیار سنگین خواهند شد.

برای شرکت هایی مانند گوگل و یا آمازون، کمپانی بوئینگ و سایر فعالان عرصه ی صنعت ماهواره چشم اندازی تازه را ترسیم می کنند که در آن دسترسی ۷۰ درصد مناطق باقی مانده از کره زمین به اینترنت فراهم می گردد و این به معنی بازاری بسیار انبوه تر و پردرآمد تر از گذشته خواهد بود.

پیش از این شرکت خصوصی اسپیس اکس اعلام کرده بود قصد دارد با قرار دادن ۴۰۰۰ ماهواره در مدار نزدیک به زمین، امکان دسترسی کلیه افراد در نقاط مختلف جهان به اینترنت را، از این طریق مهیا کند. در ماه ژانویه نیز گوگل و کمپانی Fidelity یک میلیارد دلار بر روی طرح یاد شده سرمایه گذاری نمودند.

Mark Spiwak، ریاست کنونی بوئینگ، در همین راستا گفته است که پیش بینی می شود در ۱۲ سال آینده تقاضا برای اینترنت ماهواره ای و بهره گیری از آن به شکل فزاینده ای وجود داشته باشد ولی به یقین سیستم و ماهواره هایی که این خدمات را ارائه می نمایند، باید توان پردازشی فوق العاده ای داشته و پهنای باند بسیار عظیمی را فراهم کنند.

وی می گوید این ماهواره ها بر خلاف پروژه ی اسپیس اکس در "مدار ثابت زمین" قرار خواهند گرفت که بر همین مبنا هزینه ی تولیدشان قابل توجه است ولی در سوی دیگر هزینه ی نگهداری شان نسبت به مدل هایی که در "مدار نزدیک به زمین" قرار می گیرند پایین تر خواهد بود و این مسئله استفاده از آنها را توجیه می کند.

Spiwak تاکید نموده در صورت تقاضای مشتریان آنها توانایی تولید و ارسال ماهواره به مدار نزدیک زمین را هم دارا هستند و از این بابت کمبودی نسبت به اسپیس اکس احساس نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی