ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد

بازگشت منوی استارت و افزوده شدن آپشن های کاربرپسندتر به دسکتاپ شاید از جمله مهم ترین خصوصیات ویندوز 10 باشند، اما این سیستم عامل احتمالا دستخوش تغییرات دیگری هم خواهد شد که با وجود امکانات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

بازگشت منوی استارت و افزوده شدن آپشن های کاربرپسندتر به دسکتاپ شاید از جمله مهم ترین خصوصیات ویندوز 10 باشند، اما این سیستم عامل احتمالا دستخوش تغییرات دیگری هم خواهد شد که با وجود امکانات و رابط کاربری تازه اش، کمتر کسی متوجه آنها می شود.

براساس مطلبی که در رابطه با پیش نیازهای ذخیره سازی ویندوز 10 در وبلاگ سایت رسمی آن منتشر شد، مایکروسافت اعلام داشته که بیلدهای پیش نمایش کنونی از این سیستم عامل از تکنیک های فوق العاده ای برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی دستگاه بهره می برند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق این خبر، مایکروسافت توانسته از طریق فشرده سازی فایل ها در حدود 1.5 گیگابایت از حافظه سیستم های 32 بیتی و 2.6 گیگابایت از ظرفیت ذخیره سازی کامپیوترهای 64 بیتی را باز گرداند و باید اعلام کنیم که در آینده از همین تکنیک های ذخیره و فشرده سازی در تلفن های مبتنی بر ویندوز 10 بهره گرفته خواهد شد.

اما این تنها تکنیک به کار گرفته شده در نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت نخواهد بود و امکانات ریست و رفرش ویندوز 10 نیز دیگر از یک ایمیج بازیابی (recovery image) جداگانه که از قبل توسط شرکت های سازنده کامپیوتر روی دستگاه ها نصب می شوند، استفاده نخواهند کرد.

به این ترتیب، بر حسب نوع و مدل کامپیوتری که از آن استفاده می کنید، فضایی بین 4 تا 12 گیگابایت آزاد خواهد شد و مجموع فضای ذخیره سازی صرفه جویی شده در برخی از سیستم ها به 15 گیگابایت می رسد.

البته باید یادآور شویم که تلفن های هوشمند ویندوزی از چنین تکنیکی بهره نخواهند برد و در عوض راهکاری متفاوت برای آنها در نظر گرفته شده، اما در تبلت ها، لپ تاپ ها و سیستم های دسکتاپی مبتنی بر ویندوز 10 می توان از این روش برای آزاد سازی بخشی از ظرفیت ذخیره سازی شان استفاده نمود.

مایکروسافت مدت های طولانی است که از فشرده سازی در ویندوز بهره می گیرد، اما به نظر می رسد که این شرکت به روش بهتری برای این منظور دست یافته و به لطف آن می تواند مطمئن شود که فشرده سازی فایل های سیستمی مشکلی را برای ویندوز 10 به وجود نمی آورد.

در واقع پیش از انجام تکنیک فشرده سازی روی فایل ها، میزان رم یک کامپیوتر و سرعت چیپست آن برای انجام این کار در نظر گرفته می شود.

یکی از سخنگویان این کمپانی در این رابطه گفته است: اگر فشرده سازی فایل ها، بتواند منجر به آزاد شدن فضای ذخیره سازی حافظه سیستم شما شده و در عین حال عملکرد دستگاه را پایین نیاورد، به روز رسانی ارائه شده به صورت خودکار اقدام به فشرده سازی ویندوز 10 خواهد کرد.

براساس این خبر، دستگاه های مختلفی می توانند از به روز رسانی عرضه شده برای ویندوز 10 بهره بگیرند و علاوه بر آن، دستگاه هایی هم که اواخر امسال و در زمان موجود بودن ویندوز 10 ارائه می گردند، از آن بهره مند خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    مایکروسافتی که الان تو محصولش هستم، تنها چیزی که میتونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه(الان میگم) تونسته توی دسکتاپ ما رو وابسته به خودش نگه داره!! و اصلا هم دست‌بردار نیست.
    حالا چرا بدبختانه، من لینوکسی هستم، و مایکروسافت بخاطر ضد بودن با فلسفه‌ای که قبولش دارم(حتی نمیگم صرفا آزاد نیست،میگم ضد هستش چون توی هرزمینه‌ای که دست لینوکس میفته و لینوکس به موفقیتی میرسه، بعدازمدتی پیداش میشه و ی برنامه غیرآزاد و حتی غیرمجانی رو میاره و امکاناتی رو تبلیغ میکنه که سالهاست تو دنیای لینوکس هستش) و همینطور امن هم نیست اما شاه‌کلیدش فقط تبلیغات و پولشه! تا اینجاش قسمت سالمه! ولی هرچقدر نت‌اسکپ دوره دعوای حقوقیش متن‌باز نبود ولی یادتون میاد چ بلایی سرش آورد؟؟؟یا شرکتهایی که برای برنامه ساختن مخصوص خودش داره باج میده!(منفی بدین ولی این نظرمه)
    و چرا خوشبختانه چون من خودم سیستمی رو میخوام که همه قابلیتهایی رو ک احتیاج دارم برام توش باشه! درسته مک سیستم یک‌پارچه خوبیه و خیلی ساده‌تر از ایناست و اوبونتو داره لینوکس رو به جایگاهی میرسونه که حقش هستش ولی من سیستم‌عاملی رو میخوام که همین‌لحظه بتونم بهترین استفاده رو ازش ببرم و صبح تا شب روشن باشه!!!

  • Ali_Adel
    Ali_Adel | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    معلومه مایکروسافت داره همه جانبه رو ویندوز 10 کار میکنه
    خیلی خوبه

    ----------------------------------------

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=410af904-6b57-401e-a38f-20b8ff317a07

  • مهدی
    مهدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی عالیه
    ولی این روزا فضای ذخیره سازی زیاد ذغذغه کاربرا نیست

    • Siamak_Sadati
      Siamak_Sadati | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

      تو دستگاهایی مثل سرفیس که حجم ذخیره سازی کمی دارند خیلی موثره

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    ایولا مایکروسافت فکر کنم ویندوز ۱۰ رو باید اورجینال بگیرم چون عاشقش شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی