ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تمایل دارد هر چه زودتر از نام اینترنت اکسپلورر رها گردد

مایکروسافت پیشتر نیز اعلام کرده بود که Internet Explorer، مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ نخواهد بود؛ مرورگر این سیستم عامل با نام رمز Project Spartan شناخته می شود. در کنفرانس Convergence، مدیر بازاریابی شرکت مورد بحث به نام Chris ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت پیشتر نیز اعلام کرده بود که Internet Explorer، مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ نخواهد بود؛ مرورگر این سیستم عامل با نام رمز Project Spartan شناخته می شود.

در کنفرانس Convergence، مدیر بازاریابی شرکت مورد بحث به نام Chris Capossela، خبرهای تازه ای از مرورگر ویندوز ۱۰ داد: «فعلا در حال تحقیق و بررسی در خصوص یافتن نامی مناسب برای مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ هستیم. ما قصد داریم IE را مورد استفاده قرار دهیم اما برای مرورگر جدید و اصلی خود که فعلا با نام رمز پروژه اسپارتان می شناسیمش، نیاز به نامی شایسته داریم.»

در ادامه با دیجیاتو و سرنوشت Internet Explorer همراه باشید.

شاید تصور کنید به شکل کلی، IE بخشی از ویندوز ۱۰ خواهد بود اما اینچنین نیست؛ این مرورگر صرفا در برخی از نسخه های ویندوز جدید که برای سازمان ها طراحی می شوند، حضور خواهد داشت و در اصل کاربران عادی به مرورگری که فعلا با نام رمز پروژه اسپاراتان شناخته می شود، برای گشت و گذار در اینترنت، دسترسی خواهند داشت.

شرکت یاد شده، در سال های گذشته بارها تلاش نموده تا تصور منفی موجود در مورد Internet Explorer را از بین برده یا دست کم، کمرنگ تر کند. ردموندی ها پس از عرضه ی  IE 6 شروع به انجام تبلیغاتی در این زمینه کردند که باز هم برای ایجاد محبوبیت آن، کاملا بی فایده ظاهر گشتند. کار به جایی رسید که حتی مدیر پروژه ی سابق IE هم در دسامبر گذشته کمپانی مایکروسافت را ترک کرد.

غول نرم افزاری همچنین از قدرت برند «مایکروسافت» در برابر نام هایی نظیر ویندوز و یا Internet Explorer خبر داد؛ Capossela در حاشیه کنفرانس Convergence برخی از داده های مربوط به تحقیقات این شرکت در خصوص نام ها را در تقابل با اینترنت اکسپلورر به نمایش گذاشت. در این نمودار نام هایی که برای کاربران کروم از همه جذاب ترند، به تصویر کشیده شده اند و چنین ادعا می شود که آنها به نام مایکروسافت علاقه ای بیشتر دارند تا نام کروم.

chromedata.0

واضح است که این شرکت در حال امتحان کردن نام های بسیاریست اما همچنان مشخص نیست چه زمانی شاهد رونمایی از نام نهایی جانشین IE خواهیم بود. بر اساس چارت بندی های Capossela در طول کنفرانس، کاملا مشخص است که مایکروسافت هر چه زودتر تمایل به از یاد بردن IE و تمام ناکامی های مربوط به آن دارد.

مایکروسافت می خواهد هر چه زودتر محبوبت سابق خود را دوباره به دست آورد؛ ردموندی ها می خواهند خود را به شکل کامل آماده سازند تا پس از عرضه ی ویندوز ۱۰، بتوان دوباره به آنها عشق ورزید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    بذاره EI . خخخ

    مرسی دیجیاتو.

  • سجاد
    سجاد | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    ما هم تمایل داریم، هر چه زودتر این اتفاق بیفته :-)

  • behzadasg2
    behzadasg2 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    مایکروسافت حتی تو انتخاب یه اسم برای مرورگرش مشکل داره دیگه وای به خود مرورگرش . اکسپلورر مایکروسافت کندترین مرورگر دنیاست. با عوض کردن اسم هم کار به جایی نخواهد برد حتی به گرد پای کروم هم نمی رسه

  • کارگردان
    کارگردان | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    عاقا ملت ریختن تو این گروه های تلگرام... اینجا خلوت شده...
    ما رفتیم یک نصفه روز سریع زدیم بیرون...
    یعنی فقط واسه خنده و وقت تلف کردن می خورن....
    اصل جنس همین جاست... از ما گفتن بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی