ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نپتون ساعت هوشمندی ساخته که کنترل موبایل، تبلت و تلویزیون شما را به دست می گیرد

اواخر سال 2013 میلادی بود که شرکتی به نام Neptune با ایده ای بسیار جالب در ذهن، نامش را در دنیا مطرح ساخت. اما ایده چه بود؟ ساخت یک ساعت هوشمند که می تواند بدون نیاز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

اواخر سال 2013 میلادی بود که شرکتی به نام Neptune با ایده ای بسیار جالب در ذهن، نامش را در دنیا مطرح ساخت. اما ایده چه بود؟ ساخت یک ساعت هوشمند که می تواند بدون نیاز به موبایل کار کند.

شرکت مذکور موفق شد ایده اش را عملی کند، اما به چه قیمتی؟ باید بگوییم که محصول نهایی به قدری بی تناسب و زمخت بود که حتی گجت های غول پیکری چون Moto 360 هم در برابر آن ظریف به نظر می آمدند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالا این شرکت با آرزوهایی بزرگ در سرش باز گشته و اینبار پروژه ای جنون آمیز تر را کلید زده و نه تنها اسمارت واچ شما، بلکه قصد دارد تلفن هوشمند و تبلت تان را نیز دستخوش تغییری عظیم نماید.

کمپانی مورد بحث این پروژه را Neptune Suite خوانده و اگر بخواهیم به صورت ساده آن را تفسیر کنیم، دستگاه شامل شش قطعه سخت افزاری می شود که طبق وعده نپتون عملکردی بدون نقص را در کنار یکدیگر به نمایش خواهند گذاشت.

همانطور که می دانید دیگر نام های مطرح این صنعت امور سنگینی چون اتصال به شبکه و اجرای اپلیکیشن های مورد نیاز اسمارت واچ های تولیدی خود را به تلفن همراه کاربر محول کرده اند، اما نپتون تصمیم گرفته که این کار را به ساعت شما واگذار کند.

20150223025158-hub_02.0

اصلی ترین قسمت در میان شش قطعه سخت افزاری یاد شده یک ساعت هوشمند ضد آب است که «هاب» نام گرفته و دارای یک نمایشگر خازنی 2.4 اینچی و مودم 3G یا LTE است که با سیم کارت های نانو کار می کند و از نسخه 5.0 اندروید موسوم به آبنبات چوبی بهره می برد.

در کنار این ساعت، یک «نمایشگر جیبی» و یک «تبلت» هم قرار دارد که با استفاده از استاندارد کوتاه برد بیسیم 802.11ad WiGig با ساعت ارتباط برقرار می کنند.

سه ابزار جانبی دیگر شامل کیبوردی که می تواند تبلت را به نوت بوک تبدیل کند، دانگل HDMI که امکان پخش محتوی هاب روی نمایشگرهای بزرگ تر را فراهم می کند (مانند کروم کست گوگل) و در نهایت یک هدفون وایرلس هم در اختیار کاربران این محصول قرار داده می شود.

ساعت نقش مغز سیستم را دارد نه تلفن

در واقع هدف شرکت سازنده از ارائه محصول مورد بحث این است که امکان شیفت کردن کاربر (برحسب اینکه قصد انجام چه کاری را دارد) از دستگاهی به دستگاه دیگر را فراهم نماید و به جای آنکه همه قابلیت ها و امکانات را در یک ساعت بگنجاند، برای انجام هر کار، سخت افزار مختص به آن را ارائه دهد.

این یعنی، ساعت فاقد دوربین است اما می توانید در عوض از دوربین هایی استفاده نمایید که روی بدنه نمایشگر جیبی و تبلت تعبیه شده اند.

نپتون همچنین وعده داده است که این دو ابزار جانبی عمر باتری مناسبی داشته و ارزان تر از محصولات مشابه خود باشند، علت هم این است که دستگاه های یاد شده چیزی بیش از یک نمایشگر اکسترنال نیستند و کارایی کامل ابزارهای مشابه به خود را ندارند.

اگر اپل چنین محصولی را ارائه کرده بود، می شد اینگونه تفسیرش کرد که یک آیپد یا آیفون را می خریدید اما هیچکدامشان بدون اپل واچ کارایی خاصی را از خود نشان نمی دادند و در عوض کوچک تر و ارزان تر بودند.

با در نظر داشتن همین موضوع، نپتون وعده داده که هر شش دستگاه یاد شده قیمتی برابر با 899 دلار خواهند داشت و چنانچه در زمره نخستین خریداران آن باشید، می توانید با تخفیفی قابل توجه آن را در ازای مبلغ 599 دلار خریداری نمایید که هر دوی قیمت ها برای خرید مجموعا 6 دستگاه بسیار پایین هستند.

ناگفته نماند که شرکت مذکور برای فروش محصول تولیدی اش کمپینی به نام Indiego را راه اندازی کرده و در نظر دارد 100 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

این شرکت ابراز امیداواری کرده که تا کمتر از یک سال دیگر بتواند Neptune Suite را به بازار عرضه کند.

این ایده که مغز و همه توان پردازش موبایلی را در دستگاهی قرار دهید که به بدن شما متصل می شود (به جای آنکه در کیف یا جیب تان قرار گیرد) بیش از اندازه بلند پروازانه به نظر می آید، با این همه، انتظار می رود که توجه بسیاری به آن جلب شود.

اما حتی اگر اینگونه شود، شرکت های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت و اپل به خاطر برخی دلایل تکنیکی قابل قبول در پلتفرم ها و محصولات تولیدی شان این استراتژی را دنبال نکرده اند.

اصلی ترین دلیل این است که به سختی می توان فناوری بادوام و قدرتمندی را در قالب یک ساعت ارائه کرد و در عین حال، برخی مسائل مهم (از جمله عمر باتری و کارکردهای اصلی) را قربانی نکرد.

اما این مسأله ممکن است روزی تغییر کند، دست کم نپتون که اینگونه فکر می کند و تا زمان عرضه محصول تازه اش هم مدت زمان زیادی باقی نمانده.

20150223025716-hub_03.0
هاب نپتون یک نمایشگر 2.4 اینچی تاچ خازنی دارد که عرض آن برابر با 36 میلیمتر است.
20150315120633-lightning_fast_messages.0
ارسال و دریافت پیام از طریق هاب اینگونه خواهد بود.
20150225111526-apps_04.0
تعداد زیادی ویجت برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده.
20150223025650-pocket_01.0
این همان نمایشگر جیبی یا در اصل تلفن است که قابلیت برقراری تماس را ندارد. این دستگاه دو دوربین داخلی و یک نمایشگر 5 اینچی دارد و امکانات و قابلیت های هوشمند آن کاملا به هاب متکی است.
20150303031948-headset_01_.0
هدست بیسیم دستگاه که می توان از آن به عنوان کابل شارژ همه ابزارهای ارائه شده همراه با Neptune Suite استفاده نمود.
20150303031607-tab_.0
این تبلت 10 اینچی دستگاه است که رزولوشن نمایشگر آن 1080p است و همچون نمایشگر جیبی نمی توان بدون هاب از آن استفاده کرد.
20150303030619-keypad_.0
این یک کیبورد بیسیم است که به تبلت متصل شده و آن را به کامپیوتر بدل می کند و باید یک بار دیگر تأکید کنیم که انجام هر کاری با استفاده از آن به هاب متکی است.
20150303031107-tab_keys_open.0
کیبورد و تبلت در کنار یکدیگر
20150303030835-tab_keys_crop.0
نمونه اولیه از لولایی که تبدیل را روی کیبورد نگه می دارد.
20150223031008-dongle_01.0
دانگل HDMI برای تلویزیون شما
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ali
    ali | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی جالبههههه
    خوشم اومد

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    چه ظاهر خفنی داره!
    ولی به نظرم فعلا ساعت هوواوی خوبه. با توجه به اینکه با دو سیستم عامل مَچ میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی