ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز یک پهپاد بر فراز بزرگ ترین غار دنیا [تماشا کنید]

هنگ سانگ دونگ، نام منطقه ای است که در ویتنام و در نزدیکی مرز لائوس قرار دارد و با 9 کیلومتر طول بزرگ ترین غار جهان لقب گرفته. در داخل این محدوده رودخانه ای عظیم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

هنگ سانگ دونگ، نام منطقه ای است که در ویتنام و در نزدیکی مرز لائوس قرار دارد و با 9 کیلومتر طول بزرگ ترین غار جهان لقب گرفته.

در داخل این محدوده رودخانه ای عظیم و پر آب جریان دارد و دارای شرایط آب و هوایی مختص به خود است.

این غار 5 کیلومتر طول و 150 متر عرض دارد و ارتفاعش به 200 متر می رسد و برخی از بلندترین گونه های گیاهی را با ارتفاعی تا حدود 70 متر در خود جای داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

باید بگوییم که ارتفاع این منطقه حتی از میدان One Franklin در واشنگتن دی سی (که 64 متر بلندی دارد) هم بیشتر است.

یک عکاس خوش ذوق و البته شجاع به نام رایان دیبوت که موفق شد با استفاده از هلی کوپتر چهار پره DJI Phantom 2 این منطقه را کشف کند، با استفاده از یک دوربین 6D DSLR کنون، لنز واید 16 تا 35 میلیمتری f4 و دوربین GoPro Hero4 Black ویدئویی خارق العاده از این جاذبه طبیعی تهیه کرده و آن را در اختیار یک شرکت فعال در صنعت گردشگری به نام اوکسالیس قرار داده که در نظر دارد توریست های علاقمند را به این منطقه بیاورد.

او با استفاده از تجهیزات یاد شده از سه منطقه مختلف این غار فیلم گرفت (ورودی و دو دره داخل آن) و برای این کار به عمق 2.5 و 3.5 کیلومتری اش رفت.

دیبوت در وبلاگش می گوید: «کلمات نمی توانند زیبایی این غاز، ابعادش، دره های زیبایی که درونش قرار دارند و درختانی سر به فلک کشیده ای را که در خود جای داده، توصیف کنند. این منطقه گویی به دنیایی دیگر تعلق دارد و بی تردید نمی توان در جای دیگری از این دنیا آن را یافت.»

تیم اکتشافی، 10 ساعت را صرف قدم زدن در فضای این غار کردند و با کمک آنها بود که دیبوت موفق به گرفتن عکس هایی بی نظیر و ساختن یک فیلم شش دقیقه ای بسیار زیبا شد.

دیبوت می گوید ما واقعا خوش شانس بودیم که توانستیم پرتوهای طلایی طلوع خورشید را در Hang En ببینیم چراکه در ابتدا تصورش را هم نمی کردیم با توجه به ابری و مه آلود بودن هوای محیط پیرامون چنین چیزی امکان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • duke
    duke | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    این عکس اولین پوستر فیلم هری پاتر 6 رو ببینید:

    http://www.cdn-cinenode.com/movie_poster/10/harry-potter,--pisode-6---harry-potter-et-le-prince-de-sang-mele-9553-250-400.jpg

    خیلی شبیه این غاره. تو ویدیو با لحظه 1:58 مفایسه کنید

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    هییییییی انقد دلم میخواد ببینمش ، ایشالله وقتی رفتم چین حتما میرم اونجا
    -----------------------
    دو کشته و ۴۰۰ زخمی از آمار چهارشنبه سوری هستش که چند مورد قطع شدن دست و تخلیه چشم هم قاطیش بود ببین به کجا رسیدیم که از یک رو آتیش پریدن ساده رسیدیم به اینجا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی