ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران ایرانی، بال هایی بسیار سبک برای هواپیما ساختند

پژوهشگران ایرانی موفق به تولید بال هایی بسیار سبک برای هواپیما شده اند که «بال کامپوزیتی هیبریدی» نام گرفته و قابلیت حفظ خصوصیات مکانیکی و دینامیکی انواع فولادی را دارند. کاوه کلاه گر آذری، مخترع این محصول گفت: ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

پژوهشگران ایرانی موفق به تولید بال هایی بسیار سبک برای هواپیما شده اند که «بال کامپوزیتی هیبریدی» نام گرفته و قابلیت حفظ خصوصیات مکانیکی و دینامیکی انواع فولادی را دارند.

کاوه کلاه گر آذری، مخترع این محصول گفت: هم اکنون در دنیا، بال هواپیماها و دیگر سازه های پرنده را از جنس فولاد و آلومینیوم تهیه می کنند و به همین علت وزن زیادی دارند که این موضوع ما را به فکر ساخت بال هایی سبک و ارزان تر انداخت.

وی افزود: این بال های سبک هیبریدی از جنس کامپوزیت هستند و به لطف آنها وزن هواپیما کاهش قابل توجهی پیدا می کند اما خصوصیات دینامیکی و مکانیکی بال های فولادی در هواپیما محفوظ می ماند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

مخترع بال های هیبریدی توضیح داد: در وسایل پرنده مانند هواپیما، وزن، عاملی تعیین کننده و کلیدی برای دستیابی به کارایی فوق العاده در هنگام پرواز به شمار می رود.

کلاه گر آذری درباره مزیت رقابتی این بال نسبت به محصولات موجود در بازار گفت: این بال کامپوزیتی نسبت به نمونه های آلومینیومی 25 تا 30 درصد و نسبت به نمونه های فولادی 60 تا 70 درصد سبک تر بوده و علاوه بر استحکام بالایش قابلیت رقابت با سازه های مذکور را نیز دارد.

وی ادعا کرد: امکان استفاده از این سازه کامپوزیتی هیبریدی در هواپیماهای با سرنشین و پهپادها وجود دارد. ضمنا جنس این بال تلفیقی از پلیمر و فلز است که مشکل اتصال به بدنه را حل کرده و به خوبی روی هواپیما سوار می شود.

به گفته این مخترع با استفاده از این بال های کامپوزیتی، مشکل لرزش در هواپیما از بین می رود و در نتیجه احتمال شکستن بال به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی