ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتقا به ویندوز ۱۰ برای نسخه های غیرقانونی پیشین رایگان خواهد بود

در ماه های آینده شاهد حضور ویندوز ۱۰ خواهیم بود و همانطور که اطلاع دارید، نسخه جدید برای مدت یک سال، به کاربران ویندوز ۷ و ۸ به شکل رایگان عرضه می گردد. اما خبر بسیار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۶

در ماه های آینده شاهد حضور ویندوز ۱۰ خواهیم بود و همانطور که اطلاع دارید، نسخه جدید برای مدت یک سال، به کاربران ویندوز ۷ و ۸ به شکل رایگان عرضه می گردد. اما خبر بسیار جالب اینکه مایکروسافت تصمیم گرفته تا کامپیوترهایی که از کد فعالسازی رسمی بهره نمی گیرند، و در اصل ویندوز رسمی ندارند را نیز شامل این طرح کند.

مدیر بخش ویندوز به نام Terry Myerson، در گفتگویش با رویترز گفت: «ما تمام کامپیوترهایی که از سخت افزار واجد شرایط استفاده می کنند را پشتیبانی خواهیم کرد. مهم نیست از نسخه ی اصلی ویندوز استفاده می کنید یا خیر.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این حرکت به این معناست که در آینده نزدیک، میلیون ها کامپیوتر شخصی که از ویندوز غیر اصل بهره می گیرند، به شکل رایگان به ویندوز ۱۰ بروز رسانی خواهند شد. در این مصاحبه که از طریق رویترز صورت گرفته، بیشتر تمرکز بر روی کشور چین است و برخی گمان می برند که مایکروسافت صرفا در کشور چین، قصد انجام این کار را دارد.

مایکروسافت پیشتر از این، بسیار تلاش نموده تا از کپی کردن غیرقانونی ویندوز جلوگیری نماید؛ ویندوز اکس پی اولین ویندوزی بود که به کد فعال سازی نیاز داشت اما طی مدت کوتاهی، این سیستم نیز توسط هکر ها دور زده شد و در سال ۲۰۰۱، کدهای فعال سازی بسیاری در فضای مجازی دست به دست گشت.

در طی سالیان گذشته، کدهای فعال سازی ویندوز ارتقاهایی داشته اند اما در نهایت همواره این هکر ها بودند که در میدان این مبارزه، پیروز می شدند. کار به جایی رسیده که تحقیقات نشانگر این موضوع هستند که در بسیاری از کامپیوترهای جدید نیز، از نسخه ی غیر قانونی استفاده می شود و کاربرانی که این دستگاه ها را می خرند هم از این موضوع بی اطلاع هستند.

مدیر عامل سابق مایکروسافت به نام استیو بالمر، در سال گذشته عنوان کرد که در کشور چین، از میان هر ۱۱ کامپیوتر، صرفا یکی از آنها از نسخه ی اصلی ویندوز بهره می گیرد؛ کپی غیرقانونی ویندوز بیشتر در کشورهایی نظیر چین، برزیل، روسیه و هند رخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • reza haghani
    reza haghani | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

    اقا ubuntu چطوره ؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی