ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: موبایل های بالای 2 میلیون تومان

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ها را برطرف کنیم، خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم کامل تر شویم.

نو شدن، اتفاق خوبی است که در این ایام می افتد و چه بهتر که علاوه بر ظاهر، باطنمان نیز جلا پیدا کند. روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تهیه یک موبایل خوب هستند، چه برای نو شدن و چه برای هدیه دادن. ما نیز در کنار شماییم تا شما را قدم به قدم برای انتخاب بهترین گزینه، راهنمایی کنیم.

موبایل های مختلفی در این دوره به بازار عرضه شده و از نظر قیمت به ثبات نسبی رسیده اند. در سری مطالب راهنمای خرید موبایل نوروزی دیجیاتو، بهترین موبایل های سال را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای هر سلقیه و در رده های قیمتی مختلف. در شب های قبل، بهترین موبایل های زیر ۵۰۰ هزار تومان، بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان، بین ۱ تا ۱٫۵ میلیون تومان و بین 1.5 تا 2 میلیون تومان را به شما معرفی کردیم.

در ادامه، با معرفی بهترین موبایل های رده قیمتی بالای ۲ میلیون تومان در خدمت شما خواهیم بود. با راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو همراه باشید.

 Samsung Galaxy Note Edge

600x400xSamsung_Galaxy_Note_Edge041

اگر بودجه زیادی دارید و می خواهید یک موبایل خیلی خاص و متمایز تهیه کنید گلکسی نوت اج گزینه مناسبی است. فبلت از مشخصاتی مانند تلفن هوشمند نوت 4 برخوردار است. بنابراین از نظر امکانات و قدرت در سطح بالایی قرار دارد و تمام نیازهای شما را حتی بیشتر از آنچه که می خواهید برآورده می کند.

آنچه که نوت اج را خاص می کند، لبه کناری نمایشگر آن است که به صورت خمیده طراحی شده. در این قسمت یک سری ابزارها و میانبرها مانند خط کش، ویجت آب و هوا و اخبار، زمان سنج و ... قرار داده شده است. همچنین برای نمایش نوتیفیکیشن ها به کار می رود. برای اطلاعات بیشتر در مورد گلکسی نوت اج، بررسی دیجیاتو را بخوانید.

نوت اج دارای قلم استایلوس S Pen جدید است که دقت و حساسیت بالایی دارد. همچنین از نمایشگر 5.6 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1600x2560 بهره می برد. بررسی ویدیویی دیجیاتو از گلکسی نوت اج را تماشا کنید:

[videojs mp4="http://cdn2.digiato.com/Samsung%20Edge%20360p.mp4"]

3 گیگابایت رم، پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و چیپ بسیار قدرتمند اسنپدراگون 805 است. دوربین 16 مگاپیکسلی آن تصاویر را با کیفیت خوبی ثبت می کند و همچنین قادر است با کیفیت 2160p به ضبط ویدیو بپردازد. این فبلت به حسگر ضربان سنج و فشارسنج نیز مجهز است.

Galaxy Note Edge با قیمت 2 میلیون و 535 هزار تومان در بازار موجود است.

Apple iPhone 6 و 6 Plus

IMG_6610

همه باور دارند که تیم کوک با شایستگی تمام در حال ادامه راه استیو جابز است، حتی گاهی بهتر از خودش. نه به خاطر اعمال آن همه تعصب و خواسته های شخصی بر کاربران بلکه به خاطر توجه به نیازهای آنان. کاربران آیفون بزرگتر می خواستند و آن ها هم تصمیم گرفتند بسازندش.

آیفون 6 با نمایشگر 4.7 اینچی اندازه ای کاملاً ایده آل دارد. اگر کافی نیست، آیفون 6 پلاس 5.5 اینچی حتماً نیازتان را برآورده خواهد کرد. آیفون های جدید از طراحی متفاوتی برخوردارند و به خاطر لبه های گرد، ارگونومی مناسبی دارند. بدنه نیز کاملاً از جنس آلومینیوم است و حس مرغوبیت را به شما می دهد. با این حال انتقاداتی به خاطر خطوط پشتی و طراحی نه چندان زیبا به آن وارد شده است. در مواردی خم شدن آیفون 6 پلاس از محل دکمه های تنظیم صدا نیز گزارش شده، بنابراین در صورت تهیه این مدل باید حسابی مراقبش باشید.

این دو مدل از چیپ A8 اپل با پردازنده 2 هسته ای 1.4 گیگاهرتز و 1 گیگابایت بهره می برند. البته بهتر است اینجا چندان به اعداد و ارقام توجه نکنید، سیستم عامل iOS ساختاری متفاوت دارد که سخت افزار و نرم افزار به بهترین شکل ممکن بهینه می شوند و عملکردی روان و بی نقص را تجربه خواهید کرد. آیفون 6 و 6 پلاس از حسگر اثر انگشت در دکمه Home بهره می برند که برای باز کردن قفل دستگاه، خرید از اپ استور و ... کاربرد دارد. بررسی دیجیاتو از آیفون 6 پلاس را بخوانید.

دوربین آیفون های جدید علی رغم 8 مگاپیکسلی بودن کیفیت بسیار خوبی دارد و اپل در هر مدل آن را بهبود داده است. این دوربین دارای دهانه ƒ/2.2 است که گسترده دید وسیعی به دوربین می دهد. دوربین جدید آیفون یکی از بهترین ها است و آن را به موبایلی مناسب برای عکاسی تبدیل می کند. با خرید آیفون 6 گنجینه نرم افزاری غنی اپل نیز در اپ استور انتظارتان را خواهد کشید.

آیفون 6 از 2 میلیون و 340 هزار تومان (مدل 16 گیگابایت) و آیفون 6 پلاس از 2 میلیون و 720 هزار تومان در بازار موجود هستند.

BlackBerry Passport

600x400xBBPassport-35

چند دسته از کاربران هستند که شاید بلک بری پاسپورت بتواند نظرشان را جلب کند: مدیران، افرادی که مدام در حال سفرهای کاری هستند، آن هایی که می خواهند متمایز باشند، عاشقان کیبورد فیزیکی و البته عاشقان بلک بری. بلک بری پاسپورت ابعادی دقیقاً برابر با یک پاسپورت دارد و شاخص ترین ویژگی آن، نمایشگر مربعی اش است که برای وبگردی و مطالعه ایده آل محسوب می شود. همچنین خوانایی آن زیر نور مستقیم خورشید به طرز شگفت انگیزی خوب است.

پاسپورت از کیبورد فیزیکی نیز برخوردار است که بلک بری آن را به لمس حساس ساخته و می توانید برای اسکرول در صفحات وب و کارهایی از این قبیل از آن کمک بگیرید. این موبایل قادر است اپلیکیشن های اندروید را در بستر سیستم عامل بلک بری اجرا کند.

این سیستم عامل دچار بهبودهای خوبی شده است. بخشی به نام BlackBerryHub اضافه شده که تمامی ایمیل ها، پیام ها و نوتیفیکیشن ها را یک جا نشان می دهد. دستیار صوتی بلک بری نیز اضافه شده که دقت بالا اما سرعت عملکرد پایینی دارد. همچنین این شرکت قابلیت هایی را برای دسترسی به پیامک ها، مخاطبین و ... از راه دور ویژه این دستگاه فراهم کرده است. بررسی ویدیویی دیجیاتو از بلک بری پاسپورت را تماشا کنید:

بلک بری پاسپورت از چیپ اسنپدراگون 801، پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 2.26 گیگاهرتز و 3 گیگابایت رم بهره می برد اما در عمل کمی کند و ضعیف عمل می کند. همچنین نمایشگر مربعی آن برای تماشای ویدیو و بازی کردن چندان مناسب نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید بررسی دیجیاتو از بلک بری پاسپورت را بخوانید.

این موبایل به خاطر ابعادی که دارد اصلاً خوش دست نیست و به هیچ وجه نمی تواند با یک دست با آن کار کنید. بنابراین اگر قصد خریدش را دارید بهتر است از حالا فکری برای این مورد بکنید. البته کیفیت ساخت دستگاه بسیار بالا است و از مواد مرغوبی در بدنه آن استفاده شده است. قاب دور دستگاه فلزی است و دیگر قسمت های بدنه از پلاستیک فشرده ساخته شده است. البته وزن بالای دستگاه هم در انتقال حس استحکام بی تأثیر نیست.

بلک بری پاسپورت با قیمت 2 میلیون و 30 هزار تومان در بازار موجود است.

 Motorola Nexus 6

600x400xNexus6-Digiato-31

نکسوس 6 برای آن هاست که اصالت، کیفیت و اندروید خالص را یک جا می خواهند. این دستگاه طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد و در بدنه آن از فلز و پلی کربنات استفاده شده است. البته اندازه آن به خاطر نمایشگر 6 اینچی اش بزرگ است و برای کار کردن با آن حتماً به دو دست نیاز خواهید داشت. یکی از ایراداتی که می توان به این دستگاه گرفت این است که نرم افزار آن برای کار کردن یک دستی بهینه نشده است. بررسی ویدیویی دیجیاتو از نکسوس 6 را تماشا کنید:

نمایشگر این موبایل 6 اینچ قطر دارد و با فناوری AMOLED و رزولوشن 1440x2560، تصاویر را به زیبایی نمایش می دهد. البته زیر نور مستقیم خورشید خوانایی آن ضعیف است. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از نکسوس 6 را بخوانید.

دوربین نکسوس 6 یکی از بهترین دوربین هایی بود که در سال گذشته دیدیم. این دوربین 13 مگاپیکسلی تصاویری فوق العاده با کیفیت، با جزئیات و رنگ های طبیعی و پویا ثبت می کند. دوربین فیلم برداری آن نیز که قادر است با کیفیت 4K به ضبط ویدیو بپردازد، ویدیوهایی با کیفیت و روان تهیه می کند.

این دستگاه با برخورداری از چیپ اسنپدراگون 805، 3 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 2.7 گیگاهرتز، اندروید خالص را به بهترین شکل ممکن اجرا می کند. ضمناً از نظر چند رسانه ای نیز قدرتمند است؛ در جلوی دستگاه اسپیکرهای استریو قرار گرفته اند که قدرت و کیفیت بالایی دارند و گوش کردن به موسیقی با نکسوس 6 را لذت بخش می سازند.

موتورولا نکسوس 6 مدل 64 گیگابایتی به قیمت حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان (بدون گارانتی) و 2 میلیون و 650 هزار تومان (با گارانتی) در بازار موجود است.

***

امیدواریم توانسته باشیم با مجموعه راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو ویژه تلفن های هوشمند، شما را در خرید موبایل مناسب راهنمایی کرده باشیم. نکته مهمی وجود دارد که در معرفی دستگاه ها نمی گنجد و شاید بتواند انتخاب را برای شما راحت تر کند: اگر برای انتخاب بین چند دستگاه با مشخصات نزدیک به هم دچار تردید شدید، بهتر است از نزدیک با آن ها کار کنید و هر کدام که حس بهتری به شما داد همان را برگزنید. تجربه کاربری نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

برای دسترسی سریع به راهنمای خرید موبایل دیجیاتو در رده های قیمتی مختلف می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: زیر 500 هزار تومان

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: بین 1 تا 1.5 میلیون تومان

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: بین 1.5 تا 2 میلیون تومان

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: بالای 2 میلیون تومان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Aminaldin
    Aminaldin | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    داداش لینکا خرابه من هرچی میزنم رو 1/5 تا 2 میلیون
    1تا 1/5 میلیون رو باز میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی