ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققین شیوه ای جدید برای مبارزه با سلاح های شیمیایی پیدا کرده اند

اسلحه های شیمیایی مثل سارین، می توانند نابود کننده باشند. آن ها به سیستم عصبی حمله کرده و ارسال سیگنال های الکتریکی سبب می شوند که قربانی نتواند به نفس کشیدن ادامه دهد یا این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

اسلحه های شیمیایی مثل سارین، می توانند نابود کننده باشند. آن ها به سیستم عصبی حمله کرده و ارسال سیگنال های الکتریکی سبب می شوند که قربانی نتواند به نفس کشیدن ادامه دهد یا این فرآیند را فوق العاده دشوار کنند.

برای اینکه در برابر این خطر بایستیم، محققین در تلاش اند تا ترکیباتی مصنوعی بسازند که این ارتباطات را قطع کند. حالا، به نظر می رسد که ترکیبی آزمایشگاهی می تواند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Science گزارش می دهد که آنزیم های طبیعی به نام فسفوتری استراسه می توانند در عرض چند میلی ثانیه، گازهای عصبی خاصی را شناسایی و غیر فعال کنند. متاسفانه، این آنزیم ها چندان پایدار نیستند و خیلی سریع ماهیت خود را از دست می دهند.

بنابراین محققین تصمیم گرفتند تا به این آنزیم ها قدرت بیشتری بدهند. با کپی کردن مکانیزمی که به این آنزیم ها اجازه می دهد عوامل عصبی را غیر فعال کنند، داروی شیمیایی جدیدی با نام NU-100 تولید شد که می تواند در شرایط غیر عادی هم زنده بماند.

پژوهشگران ترکیب خود را روی آفت کشی که به صورت شیمیایی روی عوامل عصبی تاثیر می گذارد آزمایش کردند. آن ها متوجه شدند که NU-100، قادر به از بین بردن نیمی از ماده شیمیایی در 15 دقیقه بود. سپس، ترکیب برای ارتش آمریکا فرستاده شد تا آن را روی GD، سلاحی که به مراتب از سارین خطرناک تر و شیمیایی تر است آزمایش کنند.

محققین متوجه شدند که NU-100 می تواند تنها در عرض 3 دقیقه، نیمی از این ماده را خنثی کند؛ 80 برابر سریع تر از دیگر ترکیبات مصنوعی ساخته شده به دست انسان.

NU-100 به طرز فوق العاده ای اثرگذار است اما به اندازه کافی خوب نیست. در حال حاضر، این ترکیب برای استفاده در حین حملات یا قرارگیری درون ماسک های گاز بسیار کند است. خوشبختانه، محققین می دانند که دستیابی به نتیجه ای بهتر امکان پذیر است.

گذشته از این ها، آنزیم های طبیعی که آن ها در حال کپی از روی شان هستند، 100 هزار بار سریع تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • دادا
    دادا | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    سارین خیلی بد کوفته یعنی شیمیایی کلا خیلی بده هولناکه
    چرا بشر از این چیزا می سازه چرا؟

  • [ahmad kaya[rodrigez
    [ahmad kaya[rodrigez | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    کاشکی یه راهی برای پاک کردن طبیعت از مواد رادیو اکتیو پیدا می کردن
    شهر چرنوبیل و دوتا از شهر های ژاپن تا 20 هزار سال آینده قابل سکونت نیست

    • Gublin
      Gublin | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

      داداش مواد رادیو اکتیو خودشون توی طبیعت هستند، حتی توی طبیعت به وجود میان میان، توی هوایی که تنفس میکنیم، توی خاک همه جا و هیچوقت هم نابود نمیشن فقط مقدارشون کم میشه، ولی وقتی از یه مقداری بیشتر باشن میتونن خطر زا باشن.

    • صالح
      صالح | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

      سلام دوست عزیز میشه اسم این شهرهای ژاپن که تا20 هزار سال دیگه قابل سکونت نیست رو بگین ؟؟

مطالب پیشنهادی