ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توربین های پرنده ی گوگل، ماه آینده از راه می رسند

استرو تلر، مدیر آزمایشگاه Google X، امروز در کنفرانس SXSW خبر از استفاده ی گوگل از توربین های بادی جدید و با ارتفاع ۲۵ متری داد. توربین های جدید گوگل همانند هیچکدام از توربین هایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

استرو تلر، مدیر آزمایشگاه Google X، امروز در کنفرانس SXSW خبر از استفاده ی گوگل از توربین های بادی جدید و با ارتفاع ۲۵ متری داد.

توربین های جدید گوگل همانند هیچکدام از توربین هایی که پیش از این دیده اید نیستند؛ شباهت زیادی به هواپیماهای کوچکی دارند که به باله هایی مجهز شده و با ریسمانی، به یک ایستگاه و پایه، متصل می شوند. زمانی که باله های توربین مورد بحث شروع به کار کنند، قابلیت بالا رفتن تا ارتفاع ۴۵۰ متر را نیز خواهند داشت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ارتفاع ۴۵۰ متری از زمین، این باله ها یک حلقه ی بسیار عظیم را تشکیل خواهند داد. هر یک از این هشت باله برای خود تبدیل به یک توربین شده و قادر است تا قدرت ۶۰۰ کیلووات را به زمین برساند.

در سال ۲۰۱۳ و پس از اکتساب کمپانی Makani Power که در خصوص انرژی فعالیت می کرد، گوگل نیز وارد این حوزه شده و در تلاش است تا از طریق توربین ها، به تولید انرژی بپردازد. تا پیش از این، توربین های ساخته شده صرفا تا ارتفاع ۸ متر بالا می رفتند. اما امروز، تلر اعلام کرد که نسل جدید این توربین ها قادر است تا به ارتفاع ۲۵ متری نیز دست یابد.

تلر می گوید که نمونه ی کوچک تر این توربین ، در آب و هوای بسیار بد نیز دوام لازم را داشته اند؛ وی همچنین خاطر نشان می گردد که لری پیج با حالت شوخی به او گفته تا سعی کند دست کم باعث سقوط ۵ عدد از این نمونه های آزمایشی شود.

برای تست توربین های جدید، این تیم به منطقه Pescadero واقع در کالیفرنیا رفتند که یکی از بادخیر ترین مناطق محسوب می گردد؛ سرعت باد در این منطقه به ۳۲ کیلومتر در ساعت می رسد و درجه ی باد نیز می تواند تا ۹۰ درجه در ثانیه تغییر کند. اما در هر صورت توربین های جدید از آزمایشات در این منطقه نیز سربلند بیرون آمدند. تلر گفت: «شکستی در کار نبود و حتی یکی از توربین ها نیز با سقوط مواجه نشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • big bird
    big bird | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    تو گوگل ملت نشستن اختراع میکنن! ما تو شرکتا چیکار میکنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی