ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چتر هوشمندی که به شما یادآور می کند فراموشش نکنید

گم کردن چتر یکی از اتفاقاتی است که در زندگی همه ما رخ داده است. یکی از همین روزهای بارانی، وقتی چتر به دست از خانه بیرون می رویم و بدون آن باز می گردیم، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

گم کردن چتر یکی از اتفاقاتی است که در زندگی همه ما رخ داده است. یکی از همین روزهای بارانی، وقتی چتر به دست از خانه بیرون می رویم و بدون آن باز می گردیم، متوجه می شویم که تکنولوژی هنوز به جریان اصلی زندگی ما وارد نشده و در چند دستگاه بزرگ و کوچ خلاصه شده است.

اما استارتاپ نیویورکی، Davek که به ساخت و تولید چترهای زیبا، گران قیمت و خوش ساخت شهرت دارد، اخیرا طرحی جدید منتشر کرده که به مصرف کنندگان اش کمک می کند، چتر خود را فراموش نکنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این کمپانی اخیرا صفحه ای در کیک استارتر تحت عنوان Davek Alert Umbrella به راه انداخته، محصولی 125 دلاری که یک بلوتوث داخلی در انتهای دستگیره خود دارد و اگر روزی فراموش کردید چتر خود را از داخل اتوبوس یا کافه ای که در آن نشسته اید تا باران بند بیاید بردارید، به شما اطلاع خواهد داد.

تا 12 آپریل، پشتیبانان پروژه می توانند با مبلغ 99 دلار صاحب یکی از این چترها شوند. چتر هوشمند با سیستم عامل های اندروید و iOS سینک خواهد شد تا همیشه بدانید که چترتان در چه فاصله ای از شما قرار دارد. البته اگر انقدر حواس پرت هستید که حتی تلفن تان را هم جا می گذارید، کلا طرح چتر هوشمند را فراموش کنید، شما نیاز به درمان دارید.

Umbrella2-640x426

موسس شرکت، دیو کانگ که تحصیل کرده رشته مهندسی مکانیک است، فعالیت اش را از سال 2005 و با فروش چترهای ارزان قیمت در بازار آغاز کرد. سپس وی با مواد و ساختار به کار رفته در چتر کار کرد و طی چند سال توانست چترهایی را طراحی کند که مقاومت خوبی در برابر باد و باران دارند. پس از این همه سال، وی حالا بیش از 100 هزار چتر به فروش رسانده.

تلاش او برای ورود به بازار بی رونق و بی رقیب چترسازی با تکنولوژی هوشمند، کاملا راهبردی است. هر ساله در آمریکا 33 میلیون نفر چتر می خرند و مجموعا 500 میلیون دلار روانه جیب چترسازها می کنند. اما لزوما این چترها 100 دلاری نیستند. مردم نیازهای ساده خود را با پرداخت چند دلار ناقابل برطرف می کنند و برای اینکه آن ها راضی شوند 100 دلار بابت یک چتر بپردازند، باید چیزی قانع کننده در چنته داشت.

وی به مشبل می گوید: "اولین چیزی که احتمالا پس از خرید یک چتر 100 دلاری به آن فکر می کنید، گم کردن اش است. ما این مشکل را حل کرده ایم و مردم به جای اینکه پیاپی چترهای شان را جایگزین کنند، می توانند بابت یک چتر با کیفیت بالا مبلغی بپردازند."

UmbrellaMessage-640x360

در حالی که کانگ استفاده از GPS را به بلوتوث ترجیح داده بود، وی به این فکر کرد که باید قیمت محصول را در پایین ترین حد ممکن قرار داد. چیپ بلوتوث LE درون چتر، بوسیله یک باتری سکه ای قدرت رسانی می شود و در شرایط عادی، 1 الی 2 سال کارایی دارد..

اپلیکیشن Davek Alert Umbrella نیز همزمان با عرضه چتر منتشر خواهد شد و علاوه بر مواردی که بالا اشاره کردیم، به شما می گوید که امروز به چتر نیاز دارید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    1 ساله که چترمو خونه عموم جا گذاشتم هنوز نرفتم ازشون بگیرم
    عید رفتم خونشون فراموش نکنم خیلی خوب میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی