ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اپلیکیشن های آنتی ویروس را از اپ استور حذف می کند

امنیت iOS همواره یکی از مواردی به شمار می رفته که طرفداران اپل در صحبت با اندرویدی ها به آن افتخار می کردند و آن را به رخ می کشیدند. به نظر می رسد که اپل ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۷

امنیت iOS همواره یکی از مواردی به شمار می رفته که طرفداران اپل در صحبت با اندرویدی ها به آن افتخار می کردند و آن را به رخ می کشیدند. به نظر می رسد که اپل نیز به این موضوع واقف است و دوست ندارد به هیچ عنوان، این شبهه به وجود بیاید که iOS در برابر ویروس ها، خطر پذیر است.

بر همین اساس کوپرتینو در جدیدترین اقدام خود، نسبت به حذف کردن اپلیکیشن های آنتی ویروس از اپ استور اقدام کرده است. در واقع اپل معتقد است سیستم عاملی که هیچ راه نفوذی را برای ویروس ها باز نگذاشته، احتیاجی نیز به اپلیکیشن آنتی ویروس ندارد.

شرکت Intego به عنوان سازنده اپلیکیشن VirusBarrier، یکی از قربانی های تصمیم جدید اپل به شمار می رود. این شرکت می گوید اپل به دلیل توضیحات شبهه برانگیز برنامه، آن را از روی اپ استور حذف کرده است.

Intego پس از این اتفاق، یکبار دیگر اپلیکیشن خود را به همراه توضیحات واضح تر، بر روی اپ استور آپلود می کند، اما اپل بار دیگر آن را رد می نماید.

جالب است بدانید که برنامه VirusBarrier اصلا به امنیت iOS مربوط نمی شود و صرفا وظیفه چک کردن ویروس بر روی فایل هایی که در سرویس های ابری ذخیره می شوند را بر عهده دارد. با این حال اپل باور دارد که حضور چنین برنامه هایی، این شبهه را برای کاربران ایجاد می کند که iOS در برابر ویروس ها نمی تواند مقامت لازم را از خود نشان دهد.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که ادعای اپل مبنی بر امنیت iOS چندان هم بی راه نیست. تا به حال گزارشی از نفوذ ویروس ها به دستگاه های جیلبریک نشده، دریافت نشده است و کاربران تا زمانی که از اپ استور رسمی اپل، اپلیکیشن های خود را دریافت نمایند، در برابر هر خطری در امان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • کاربر
    کاربر | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    سلام سال نو همه مبارک
    کسانی که از امنیت اپل انتقاد میکنن اول یه محصول اپل بگیرناستفاده کنن بعد انتقاد کنن
    خب شما اگه از اپل خوشت نمیاد و امنیت نداره از اپل استفاد نکن چرا خودتو اذیت میکنی بذار کاربرای اپل ضرر ببینن و شما از برندهای دیگه استفاده کن شما غصه میلیاردها کاربر اپل در دنیا را نخور - یک میلییاردمین دستگاه اپل در اذر ماه به فروش رسید -
    دوست عزیز اپل با ارزشترین برند دنیاست اصلا همه کاربرای اپل احمق و شما باهوش . چرا خودزنی میکنی بذار کابرای اپل ضرر کنن وشما غصه احمق ها را نخور
    بای

  • ava
    ava | ۲ فروردین ۱۳۹۴

    ياد کره شمالى افتادم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی